אין בלבול
הדרגה היא עד 11 קילו וואט
האופנוע הזה מספק 5.8.
הוא בתוך A2
ותאורטית הוא מספק כוח כמו מנוע בעירה שעומד על 42 כוחות סוס.
שוב, יש הבדל בין המעבר כוחות של חשמל לבעירה. חשמל מעביר כוח הרבה יותר מהר לגלגל ולכן (במקרה הזה מספיק רק 5.8 כדי להגיע לכוח של 42 כוחות סוס) - כך טוענת החברה.
חשמל לא נמדד על ידי כוחות סוס בפועל הוא נמדד על ידי הספק ולכן הוא ברישוי A2.
אם יש בלבול ויש כזה (גם באירופה) כשיתחילו להיכנס יותר ויותר אופנועים כמו ego יווצר תקן, נפרד בתוך התקן הקיים, שכל רמת רישוי תחולק לאופנועים חשמלים ובעירה - זה רק עניין של זמן.
בנוסף:
החברות עם השנים מתקשות להשוות את כוח של סוס לרכב/אופנוע בגלל התקדמות טכנולוגית - יש כביכול נוסחה תאורטית וההסבר הוא שלא כל סוס יש לו כוח סוס מדויק.
למי שלא יודע: סוס רכיבה עומד על 6 כוחות סוס (כי סוס ממוצע שוקל כמשקל מסוים).
בנוסף היחידת מידה הזו נחשבת כלא תקינה בגלל זה עוברים ליחידות אחרות (בגלל אי הדויק שלה).
בעתיד הרעיון יהיה שמנועי בעירה יהיו ביחידת PS ומנועים חשמליים יהיו ב KWh בלבד.
אבל מה לעשות בעולם התרגלו ל HP כמו שאמריקאים מדברים ב Feet במקום Meter ולכן ההרגלים הישנים נשארים.
ונכון שאפשר להמיר מאחת לשניה תאורטית אבל גם במתמטית תאורטית יש סטייה מקובלת ולכן הן מדויקות אך לא שוות ברמת הדויק האפסי (0.0).
Sent from my MI 5X using Tapatalk
עריכה:
שכחתי לציין משהו קטן.
משרד הכלכלה הוא האחראי על התקנים בארץ.
יש חוק בארץ שאומר שישראל לא כותבת תקנים אבל רק מאמצת (חוק אימוץ תקנים).
צריך לראות מה התקן של רכב חשמלי אומר האם הוא נמדד קודם לפי kw או קודם לפי hp או על ידיד רק אחד מהם. אני מאמין שאפשר יהיה למצוא את זה בתקן האירופי כי הוא מפורט פשוט לחפש באינטרנט.
אם אין הערה כזאת אז שוב יש בלבול, אני בזמנו לא מצאתי גלום באינטרנט הישראלי לגבי השניים.