עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 28

אשכול: מספר שאלות על ההילוכים

צפייה משולבת

  1. #1
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205

    מספר שאלות על ההילוכים

    שלום, עברתי לא מזמן מקטנוע 125(xmax) לדוקאטי מונסטר 796 ללא יותר מדי ניסיון בהילוכים באופנוע,רציתי לשאול האם זה נכון לפני עצירה(רמזור) להוריד את כל ההילוכים במכה- מה שאני עושה עכשיו (האופנוע מצויד בקלאץ מחליק אם זה קשור) או להוריד אחד אחד , האם נגרם נזק לאופנוע?



    דרך אגב אני עשיתי אצלכם אומנות הרכיבה 1 לפני שבועיים, ממליץ לכולם...
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    310
    אני לא רואה עם זה בעיה.

    קלאץ מחליק או קלאץ יבש?

  3. #3
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205
    קלאץ מחליק... רשמתי למעלה, אני יחדד את השאלה נניח ואני על 110 ובהילוך רביעי, מה שאני עושה זה לוחץ על הקלאץ ומוריד את כל ההילוכים (קלאץ ממשיך להיות לחוץ כמובן) עד לעצירה. ככה המרחק של הבלימה יותר קטן
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    יש אסכולה שמדברת על שימוש בבלימת מנוע על ידי הורדת הילוכים ויש כאלה שמעדיפים להשתמש בבלמים בלבד.
    חשוב בכל מקרה שתהייה עדיין בהילוך עם מספיק כוח למקרה שתצטרך להתחמק ממכושל לדוגמה, אם אתה עם קלאץ' לחוץ כל הזמן אז ההילוך לא משתלב.

    אני משתמש גם בבלמים וגם מוריד הילוכים אחד אחד, אם היית באופנוען מאמון אתה כמובן יודע שממליצים להשתמש כמה שפחות בבלמים כדי לרכב חלק ולתכנן את מסלול הנסיעה שלך.
    Tracer 900

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    אני מוריד אחד אחד..

  6. #6
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205
    אשמח לתשובה גם מהחבר'ה של אופנוען מאומן
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של ItayK
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ג'רוזליים
    הודעות
    637
    זו שאלה שתמיד העסיקה אותי. כשלמדתי על רכב המורה דרש לבלום עם הגיר. עם האופנוע לרוב לחצתי על הקלאץ' והחלקתי עם הבלמים עד לעצירה.

    Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
    החילזון מהשפן!!
    ג'יימס - GS500E 2002-2015
    ת.נ.צ.ב.ה

    אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס

    היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)

  8. #8
    Member הסמל האישי של shaig
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    434
    הבלמים נועדו לבלום והמנוע לא - אז תבלום עם הבלמים.
    אבל. תמיד תהיה בהילוך מתאים כך שתוכל להאיץ בעת צרה, בכל זמן נתון.
    זתאמרת לבלום בלי קלאץ' , אבל גם לא בהילוך נמוך מידי.

  9. #9
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205
    ציטוט נכתב במקור על ידי shaig צפיה בהודעה
    הבלמים נועדו לבלום והמנוע לא - אז תבלום עם הבלמים.
    אבל. תמיד תהיה בהילוך מתאים כך שתוכל להאיץ בעת צרה, בכל זמן נתון.
    זתאמרת לבלום בלי קלאץ' , אבל גם לא בהילוך נמוך מידי.
    תודה לכולם על התשובות, אני בולם כמובן עם הבלמים בכל עצירה, השאלה הייתה אם להוריד את כל ההילוכים במכה(חוסך התעסקות מעצבנת עם הילוכים ומקצר את הבלימה, אבל מצד שני הבלימה יותר אגרסיבית) אז לפי מה שהבנתי מומלץ להוריד אחד אחד
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  10. #10
    Member הסמל האישי של shaig
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    434
    ציטוט נכתב במקור על ידי ducati boy צפיה בהודעה
    תודה לכולם על התשובות, אני בולם כמובן עם הבלמים בכל עצירה, השאלה הייתה אם להוריד את כל ההילוכים במכה(חוסך התעסקות מעצבנת עם הילוכים ומקצר את הבלימה, אבל מצד שני הבלימה יותר אגרסיבית) אז לפי מה שהבנתי מומלץ להוריד אחד אחד
    אין בעיה להוריד גם שתיים שלוש במכה. תלוי בקצב.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    5
    אני משלב את הכל ביחד ברקס קדמי ואחורי + הורדה הדרגתית עם המנוע

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    ציטוט מאחד מקורסי הרכיבה: "מנוע נועד להניע, בלמים לבלום"
    ההמלצה היתה להסתמך על הבלמים ופחות על בלימת מנוע

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי ami צפיה בהודעה
    מנוע נועד להניע, בלמים לבלום
    איך שאני אוהב את המשפטים האלו שאין להם אחיזה במציאות.
    יש רכבים שאפשר להפעיל בהם בלימת מנוע נוספת על הבלימה ה"טבעית" (בלחיצת כפתור). בכל הרכבים החשמליים וההיברידיים המנוע משמש כבלם. במודלים המוקדמים של bmw הבלמים עצרו את הדרייב שאפט, לא את הגלגל. כך גם במודלים מסוימים של אלפא רומאו. עצירת הגלגל עצמו אינה עיקרון חשוב ואפשר לבלום ע"י כל דבר הקשור לגלגל.
    אין שום סיבה לא להשתמש בבלימת מנוע ו"לחסוך" ברקסים. זה חשוב בעיקר בבלימות ארוכות (ירידות) כי כשהברקסים מתחממים יותר מדי הם מפסיקים לבלום.
    לכל כלי יש את המאפיינים שלו, בין היתר מנוע ובלמים ששונים מכלי לכלי. לכל רוכב יש סגנון רכיבה משלו. שילוב מאפייני הכלי וסגנון הרכיבה קובעים את המינון הנכון של בלימת מנוע. אין כאן נכון או לא נכון אבסולוטית.

  14. #14
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ami צפיה בהודעה
    ציטוט מאחד מקורסי הרכיבה: "מנוע נועד להניע, בלמים לבלום"
    ההמלצה היתה להסתמך על הבלמים ופחות על בלימת מנוע
    כי בלימת מנוע יותר איטח להשיג.
    צריך להוריד הילוך בנקודת זמן וסלד שלא יעמיסו על המנוע מידי.
    ההבדל הין בלימת מנוע לבלימת ברקסים הוא שהיא צריכה להיות מתוכננת.
    ברקסים זה יותר יעיל לבלתמים

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    נדמה לי שהמשפט הנכון הוא:
    "בלמים הם זולים, ותיבות הילוכים הן יקרות".
    לא מומלץ להשתמש בתיבה במקום הבלמים, אבל הורדה הדרגתית של ההילוכים תוך כדי בלימה מוסיפה את את בלימת המנוע מה שמיעל את תהליך הבלימה, מקצר את מרחק הבלימה ומשאיר את כל מכלול ההנעה מסונכרן למהירות הנסיעה.
    תעקוב פעם אחרי בלימות של החברה הגדולים במוטו ג'י פי ותראה שרוסי לא מושך קלאץ ומוריד 3 הילוכים אלא מוריד אחד אחד (גם כשמדובר בהורדות הילוכים עוקבות ומהירות מאוד).

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. Kle500 -מספר שאלות
    על ידי Busy בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 27-02-2016, 10:06
  2. מספר שאלות לפני מעבר לאופנוע שטח
    על ידי Gal.r בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 25-02-2016, 11:07
  3. ניקוי נעלי עור מלכלוך של רגלית ההילוכים
    על ידי Yuv_Coehn בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 05-02-2016, 13:50
  4. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 07:52
  5. למסירה מספר חלקים
    על ידי child on slide בפורום פורום מכירה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 13:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO