עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 28 מ 28

אשכול: מספר שאלות על ההילוכים

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    הבלימת מנוע לא בולמת חזק יותר מהבלם האחורי, עם בלם אחורי אפשר לנעול את הגלגל בקלות (גם עם בלימת מנוע אם מורידים יותר מדי הילוכים), אז בלימת מנוע לא תבלום יותר חזק מזה.
    בכל זאת חשוב לשמור על הילוך שמתאים למהירות כדי שנוכל להמשיך בתנועה כשצריך.

  2. #17
    Member הסמל האישי של פRץ
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    229
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    הבלימת מנוע לא בולמת חזק יותר מהבלם האחורי, עם בלם אחורי אפשר לנעול את הגלגל בקלות (גם עם בלימת מנוע אם מורידים יותר מדי הילוכים), אז בלימת מנוע לא תבלום יותר חזק מזה.
    בכל זאת חשוב לשמור על הילוך שמתאים למהירות כדי שנוכל להמשיך בתנועה כשצריך.
    סלח לי חברי היקר, אבל כשאני מוריד משלישי לראשון ב40 קמש, האחורי שלי ננעל אבוווו אבוווההה (ויחד עם זה בא הדריפט) ^_^ וכשאני בולם אחורי אז הוא לא xD אבל זה כי יש לי ABS....
    Evolution Team

  3. #18
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי avishai651 צפיה בהודעה
    סלח לי חברי היקר, אבל כשאני מוריד משלישי לראשון ב40 קמש, האחורי שלי ננעל אבוווו אבוווההה (ויחד עם זה בא הדריפט) ^_^ וכשאני בולם אחורי אז הוא לא xD אבל זה כי יש לי ABS....
    אם היה לך קלאץ מחליק אז לא היית מצליח לנעול גם עם הורדת ההילוכים ... איך לעזזל היית עושה דריפטים

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  4. #19
    Member הסמל האישי של ducati boy
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    pole position
    הודעות
    205
    ציטוט נכתב במקור על ידי anton.dorofeyev צפיה בהודעה
    נדמה לי שהמשפט הנכון הוא:
    "בלמים הם זולים, ותיבות הילוכים הן יקרות".
    לא מומלץ להשתמש בתיבה במקום הבלמים, אבל הורדה הדרגתית של ההילוכים תוך כדי בלימה מוסיפה את את בלימת המנוע מה שמיעל את תהליך הבלימה, מקצר את מרחק הבלימה ומשאיר את כל מכלול ההנעה מסונכרן למהירות הנסיעה.
    תעקוב פעם אחרי בלימות של החברה הגדולים במוטו ג'י פי ותראה שרוסי לא מושך קלאץ ומוריד 3 הילוכים אלא מוריד אחד אחד (גם כשמדובר בהורדות הילוכים עוקבות ומהירות מאוד).

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    מעניין מה שאתה אומר, אני צופה בכל מוטו גי פי ,
    אשמח אם תרחיב
    ducati monster 796 2014:- טוטאלוס

    עכשיו: ducati supersport 939

  5. #20
    Member הסמל האישי של shaig
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    434
    "מיעל את תהליך הבלימה" זה לא.
    בבלימה חזקה (למשל במוטוג'יפי) רוב רובו של המשקל עובר לגלגל הקדמי ובלימה אחורית ע''י המנוע לא עוזרת בכלל.

  6. #21
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי ducati boy צפיה בהודעה
    מעניין מה שאתה אומר, אני צופה בכל מוטו גי פי ,
    אשמח אם תרחיב
    שים לב לסל"ד בבלימה מהיישורת.
    הורדת ההילוכים שלו מהירה בטירוף מ6 ל2 אבל האופנוע כל הזמן בהילוך.
    https://youtu.be/Mi03BwZkGP8

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  7. #22
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי shaig צפיה בהודעה
    "מיעל את תהליך הבלימה" זה לא.
    בבלימה חזקה (למשל במוטוג'יפי) רוב רובו של המשקל עובר לגלגל הקדמי ובלימה אחורית ע''י המנוע לא עוזרת בכלל.
    בכל בלימה (חוץ מבלימה ברוורס) המשקל עובר קדימה אז למה שמו לנו ברקס אחורי?
    - אהה נכון ... בשביל לרדת מווילי ...
    כל עוד הגלגל האחורי נוגע באספלט, כל כח בלימה שיופעל עליו יתרום לבלימה.
    זה שהמשקל עובר לגלגל הקדמי רק אומר שאפשר להפעיל עליו יותר כח בלימה עד שהוא ננעל. זה בשום אופן לא מבטל את התרומה של הבלם האחורי או של בלימת האחורי עם המנוע.


    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  8. #23
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    31
    אתם סוטים מהנושא חברים , הכוונה היא לא להשתמש רק בבלימת מנוע ולהשאיר תברקים מאחור הרוונה היא האם להעזר גם בבלימת מנוע, אני שאני בולם אני על ברקס קדמי ואחורי( קדמי מתהדק אלורי נשאר בליטוף בלבד, טוב כדי מוריד הילוכים כל פעם אחד )
    3 קורסים של פרו ריידינג (כל קורס 4 ימים) ואני רוכב כל יום כמקצוע (משטרה צבאית)

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    הטכניקה המסובכת היא לתת מכות גז תוך כדי בלימה עם הקדמי

  10. #25
    ציטוט נכתב במקור על ידי anton.dorofeyev צפיה בהודעה
    בכל בלימה (חוץ מבלימה ברוורס) המשקל עובר קדימה אז למה שמו לנו ברקס אחורי?
    - אהה נכון ... בשביל לרדת מווילי ...
    כל עוד הגלגל האחורי נוגע באספלט, כל כח בלימה שיופעל עליו יתרום לבלימה.
    זה שהמשקל עובר לגלגל הקדמי רק אומר שאפשר להפעיל עליו יותר כח בלימה עד שהוא ננעל. זה בשום אופן לא מבטל את התרומה של הבלם האחורי או של בלימת האחורי עם המנוע.
    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    מקווה שמדריך רכיבה יעמיד אותך על טעותך.
    דווקא בקישור שנתת (https://www.youtube.com/watch?v=Mi03BwZkGP8&feature=youtu.be) רואים ההיפך ממה שכתבת.
    בדקה 2:58 רוסי מוריד מהילוך 6 ל-2 כמעט תוך שתי שניות.
    אין פה שום הדרגה, אין שחרור קלאץ' בין כל הילוך להילוך.
    אין לי מושג אם זה נעשה בכלל עם קלאץ' או קוויקשיפטר, ואם יש קלאץ' מחליק (מה שסביר להניח ב-MOTOGP) אז בכלל ברור איך הסל"ד לא קופץ למעלה כשיורדים 4 הילוכים בבום.
    בבלימות חריפות ב-GP רואים בבירור את האחורי מרחף מעל המסלול (סטופי בגובה חצי סנטימטר), בשל כוחות הבלימה המטורפים שפועלים על האופנוע.
    ואז אין שום משמעות לבלם אחורי. קבל את שורת התמונות העליונה בלינק הבא:
    (ׁלאור המירוצים האחרונים אני שונא את מארקז, אבל הילד רוכב כמו מפגר כשבא לו ואצלו זה הכי בולט.)
    בכביש הציבורי אולי יש משמעות לבלם אחורי, אבל מצד שני צריך להיות מנוסה כדי לא לנעול אחורי בבלימת פתע כשרגילים לבלום על האחורי.
    פשוט כי גם בכביש הציבורי בלימה חריפה מעבירה משקל לקידמי, והיעילות של בלם אחורי יורדת פלאים.

  11. #26
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    69
    כאשר משתמשים בבלם אתה מפעיל כח ידני שמוגבר על ידי בוכנה הידראולית, יוצר לחץ על הדיסק בלימה, האנרגיה המושקעת הבלימה מתבטאת בחום אדיר ושחיקה של הרפידות. כ שמשתמשים בבלימת מנוע מושקעת אותה אנרגיה אשר יוצרת "עומס" על השסתומים. עכשיו תעשה חשבון מה יותר זול להחליף רפידות בלם או ראש מנוע עליון

  12. #27
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    הדיון קצת סטה מהמסלול.
    זה התחיל ממתי ואיך להוריד הילוכים וגלש לבלימת מנוע נגד בלימת בלמים.
    המסקנה המתבקשת מכל מה שנאמר, היא, שגם אם יש חילוקי דעות לגבי הסיבה לעשות את זה, הרוב מסכים שצריך להוריד את ההילוכים בהדרגה ולא לבלום עם קלאץ' משוך ואח"כ להוריד הילוכים.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  13. #28
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי GilS צפיה בהודעה
    כאשר משתמשים בבלם אתה מפעיל כח ידני שמוגבר על ידי בוכנה הידראולית, יוצר לחץ על הדיסק בלימה, האנרגיה המושקעת הבלימה מתבטאת בחום אדיר ושחיקה של הרפידות. כ שמשתמשים בבלימת מנוע מושקעת אותה אנרגיה אשר יוצרת "עומס" על השסתומים. עכשיו תעשה חשבון מה יותר זול להחליף רפידות בלם או ראש מנוע עליון
    ברור שאתה מכיר את חוק שימור האנרגיה, אבל לחלוטין לא ברור שאתה מכיר בעובדה שלאנרגיה יש עוד צורות (חוץ מחום). מה דעתך על האנרגיה הדרושה לדחיסת אוויר? על האנרגיה הדרושה להאצה והאטה של מסה? כל אלו פועלים בבלימת מנוע והחיכוך (שהוא היחיד שפועל בבלמים) הוא פקטור קטן בהרבה. נכון שבסופו של דבר כל האנרגיות הללו הופכות לחום המסולק מהמנוע ע"י מערכת קירור שמתמודדת עם החום הנוצר ללא שום בעיה.
    השסתומים לא עובדים בעומס גדול יותר מאשר מנוע המסתובב באותו סל"ד כשהוא מייצר כוח (אולי אפילו תחת פחות עומס). אז אני מבין שאתה ממליץ גם לא להעלות סל"ד בשביל להקטין בלאי מנוע? הכי טוב (לפי ההיגיון שלך) זה להשאיר את המנוע על סל"ד 0 ולהשתמש בתחבורה ציבורית. ככה תמנע לחלוטין בלאי.

אשכולות דומים

  1. Kle500 -מספר שאלות
    על ידי Busy בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 27-02-2016, 10:06
  2. מספר שאלות לפני מעבר לאופנוע שטח
    על ידי Gal.r בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 25-02-2016, 11:07
  3. ניקוי נעלי עור מלכלוך של רגלית ההילוכים
    על ידי Yuv_Coehn בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 05-02-2016, 13:50
  4. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 07:52
  5. למסירה מספר חלקים
    על ידי child on slide בפורום פורום מכירה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 13:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO