אני לא רואה עם זה בעיה.
קלאץ מחליק או קלאץ יבש?
שלום, עברתי לא מזמן מקטנוע 125(xmax) לדוקאטי מונסטר 796 ללא יותר מדי ניסיון בהילוכים באופנוע,רציתי לשאול האם זה נכון לפני עצירה(רמזור) להוריד את כל ההילוכים במכה- מה שאני עושה עכשיו (האופנוע מצויד בקלאץ מחליק אם זה קשור) או להוריד אחד אחד , האם נגרם נזק לאופנוע?
דרך אגב אני עשיתי אצלכם אומנות הרכיבה 1 לפני שבועיים, ממליץ לכולם...
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
אני לא רואה עם זה בעיה.
קלאץ מחליק או קלאץ יבש?
קלאץ מחליק... רשמתי למעלה, אני יחדד את השאלה נניח ואני על 110 ובהילוך רביעי, מה שאני עושה זה לוחץ על הקלאץ ומוריד את כל ההילוכים (קלאץ ממשיך להיות לחוץ כמובן) עד לעצירה. ככה המרחק של הבלימה יותר קטן
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
יש אסכולה שמדברת על שימוש בבלימת מנוע על ידי הורדת הילוכים ויש כאלה שמעדיפים להשתמש בבלמים בלבד.
חשוב בכל מקרה שתהייה עדיין בהילוך עם מספיק כוח למקרה שתצטרך להתחמק ממכושל לדוגמה, אם אתה עם קלאץ' לחוץ כל הזמן אז ההילוך לא משתלב.
אני משתמש גם בבלמים וגם מוריד הילוכים אחד אחד, אם היית באופנוען מאמון אתה כמובן יודע שממליצים להשתמש כמה שפחות בבלמים כדי לרכב חלק ולתכנן את מסלול הנסיעה שלך.
Tracer 900
אני מוריד אחד אחד..
אשמח לתשובה גם מהחבר'ה של אופנוען מאומן
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
זו שאלה שתמיד העסיקה אותי. כשלמדתי על רכב המורה דרש לבלום עם הגיר. עם האופנוע לרוב לחצתי על הקלאץ' והחלקתי עם הבלמים עד לעצירה.
Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
הבלמים נועדו לבלום והמנוע לא - אז תבלום עם הבלמים.
אבל. תמיד תהיה בהילוך מתאים כך שתוכל להאיץ בעת צרה, בכל זמן נתון.
זתאמרת לבלום בלי קלאץ' , אבל גם לא בהילוך נמוך מידי.
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
אני משלב את הכל ביחד ברקס קדמי ואחורי + הורדה הדרגתית עם המנוע
ציטוט מאחד מקורסי הרכיבה: "מנוע נועד להניע, בלמים לבלום"
ההמלצה היתה להסתמך על הבלמים ופחות על בלימת מנוע
איך שאני אוהב את המשפטים האלו שאין להם אחיזה במציאות.
יש רכבים שאפשר להפעיל בהם בלימת מנוע נוספת על הבלימה ה"טבעית" (בלחיצת כפתור). בכל הרכבים החשמליים וההיברידיים המנוע משמש כבלם. במודלים המוקדמים של bmw הבלמים עצרו את הדרייב שאפט, לא את הגלגל. כך גם במודלים מסוימים של אלפא רומאו. עצירת הגלגל עצמו אינה עיקרון חשוב ואפשר לבלום ע"י כל דבר הקשור לגלגל.
אין שום סיבה לא להשתמש בבלימת מנוע ו"לחסוך" ברקסים. זה חשוב בעיקר בבלימות ארוכות (ירידות) כי כשהברקסים מתחממים יותר מדי הם מפסיקים לבלום.
לכל כלי יש את המאפיינים שלו, בין היתר מנוע ובלמים ששונים מכלי לכלי. לכל רוכב יש סגנון רכיבה משלו. שילוב מאפייני הכלי וסגנון הרכיבה קובעים את המינון הנכון של בלימת מנוע. אין כאן נכון או לא נכון אבסולוטית.
נדמה לי שהמשפט הנכון הוא:
"בלמים הם זולים, ותיבות הילוכים הן יקרות".
לא מומלץ להשתמש בתיבה במקום הבלמים, אבל הורדה הדרגתית של ההילוכים תוך כדי בלימה מוסיפה את את בלימת המנוע מה שמיעל את תהליך הבלימה, מקצר את מרחק הבלימה ומשאיר את כל מכלול ההנעה מסונכרן למהירות הנסיעה.
תעקוב פעם אחרי בלימות של החברה הגדולים במוטו ג'י פי ותראה שרוסי לא מושך קלאץ ומוריד 3 הילוכים אלא מוריד אחד אחד (גם כשמדובר בהורדות הילוכים עוקבות ומהירות מאוד).
Sent from my SM-G900F using Tapatalk