הבלימת מנוע לא בולמת חזק יותר מהבלם האחורי, עם בלם אחורי אפשר לנעול את הגלגל בקלות (גם עם בלימת מנוע אם מורידים יותר מדי הילוכים), אז בלימת מנוע לא תבלום יותר חזק מזה.
בכל זאת חשוב לשמור על הילוך שמתאים למהירות כדי שנוכל להמשיך בתנועה כשצריך.
"מיעל את תהליך הבלימה" זה לא.
בבלימה חזקה (למשל במוטוג'יפי) רוב רובו של המשקל עובר לגלגל הקדמי ובלימה אחורית ע''י המנוע לא עוזרת בכלל.
שים לב לסל"ד בבלימה מהיישורת.
הורדת ההילוכים שלו מהירה בטירוף מ6 ל2 אבל האופנוע כל הזמן בהילוך.
https://youtu.be/Mi03BwZkGP8
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
בכל בלימה (חוץ מבלימה ברוורס) המשקל עובר קדימה אז למה שמו לנו ברקס אחורי?
- אהה נכון ... בשביל לרדת מווילי ...
כל עוד הגלגל האחורי נוגע באספלט, כל כח בלימה שיופעל עליו יתרום לבלימה.
זה שהמשקל עובר לגלגל הקדמי רק אומר שאפשר להפעיל עליו יותר כח בלימה עד שהוא ננעל. זה בשום אופן לא מבטל את התרומה של הבלם האחורי או של בלימת האחורי עם המנוע.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אתם סוטים מהנושא חברים , הכוונה היא לא להשתמש רק בבלימת מנוע ולהשאיר תברקים מאחור הרוונה היא האם להעזר גם בבלימת מנוע, אני שאני בולם אני על ברקס קדמי ואחורי( קדמי מתהדק אלורי נשאר בליטוף בלבד, טוב כדי מוריד הילוכים כל פעם אחד )
3 קורסים של פרו ריידינג (כל קורס 4 ימים) ואני רוכב כל יום כמקצוע (משטרה צבאית)
הטכניקה המסובכת היא לתת מכות גז תוך כדי בלימה עם הקדמי
מקווה שמדריך רכיבה יעמיד אותך על טעותך.
דווקא בקישור שנתת (https://www.youtube.com/watch?v=Mi03BwZkGP8&feature=youtu.be) רואים ההיפך ממה שכתבת.
בדקה 2:58 רוסי מוריד מהילוך 6 ל-2 כמעט תוך שתי שניות.
אין פה שום הדרגה, אין שחרור קלאץ' בין כל הילוך להילוך.
אין לי מושג אם זה נעשה בכלל עם קלאץ' או קוויקשיפטר, ואם יש קלאץ' מחליק (מה שסביר להניח ב-MOTOGP) אז בכלל ברור איך הסל"ד לא קופץ למעלה כשיורדים 4 הילוכים בבום.
בבלימות חריפות ב-GP רואים בבירור את האחורי מרחף מעל המסלול (סטופי בגובה חצי סנטימטר), בשל כוחות הבלימה המטורפים שפועלים על האופנוע.
ואז אין שום משמעות לבלם אחורי. קבל את שורת התמונות העליונה בלינק הבא:
(ׁלאור המירוצים האחרונים אני שונא את מארקז, אבל הילד רוכב כמו מפגר כשבא לו ואצלו זה הכי בולט.)
בכביש הציבורי אולי יש משמעות לבלם אחורי, אבל מצד שני צריך להיות מנוסה כדי לא לנעול אחורי בבלימת פתע כשרגילים לבלום על האחורי.
פשוט כי גם בכביש הציבורי בלימה חריפה מעבירה משקל לקידמי, והיעילות של בלם אחורי יורדת פלאים.
כאשר משתמשים בבלם אתה מפעיל כח ידני שמוגבר על ידי בוכנה הידראולית, יוצר לחץ על הדיסק בלימה, האנרגיה המושקעת הבלימה מתבטאת בחום אדיר ושחיקה של הרפידות. כ שמשתמשים בבלימת מנוע מושקעת אותה אנרגיה אשר יוצרת "עומס" על השסתומים. עכשיו תעשה חשבון מה יותר זול להחליף רפידות בלם או ראש מנוע עליון
הדיון קצת סטה מהמסלול.
זה התחיל ממתי ואיך להוריד הילוכים וגלש לבלימת מנוע נגד בלימת בלמים.
המסקנה המתבקשת מכל מה שנאמר, היא, שגם אם יש חילוקי דעות לגבי הסיבה לעשות את זה, הרוב מסכים שצריך להוריד את ההילוכים בהדרגה ולא לבלום עם קלאץ' משוך ואח"כ להוריד הילוכים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ברור שאתה מכיר את חוק שימור האנרגיה, אבל לחלוטין לא ברור שאתה מכיר בעובדה שלאנרגיה יש עוד צורות (חוץ מחום). מה דעתך על האנרגיה הדרושה לדחיסת אוויר? על האנרגיה הדרושה להאצה והאטה של מסה? כל אלו פועלים בבלימת מנוע והחיכוך (שהוא היחיד שפועל בבלמים) הוא פקטור קטן בהרבה. נכון שבסופו של דבר כל האנרגיות הללו הופכות לחום המסולק מהמנוע ע"י מערכת קירור שמתמודדת עם החום הנוצר ללא שום בעיה.
השסתומים לא עובדים בעומס גדול יותר מאשר מנוע המסתובב באותו סל"ד כשהוא מייצר כוח (אולי אפילו תחת פחות עומס). אז אני מבין שאתה ממליץ גם לא להעלות סל"ד בשביל להקטין בלאי מנוע? הכי טוב (לפי ההיגיון שלך) זה להשאיר את המנוע על סל"ד 0 ולהשתמש בתחבורה ציבורית. ככה תמנע לחלוטין בלאי.