ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
לרגע לא חולק עליך. אופנועים חזקים זה כיף.
אני אישית, במהלך השנים - סיגלתי לעצמי את נוסחאת ה-100 כ"ס (שזה, כמובן, קירוב).
לדוקאטי שלי יש 86 או 95, תלוי את מי שואלים.
לבנדיט לפניו היה 99 (רשמי) או סביב ה-120 (לפי מדידות דיינו בחו"ל - מעל 100 בגלגל האחורי).
הקטע הוא, שביומיום - זה לא משנה. לשניהם יש את כל הכוח שצריך לרכיבה אחראית ושקולה (לא בהכרח איטית).
מבחינתי, 100 כ"ס (בהינתן והמנוע גמיש ברמה סבירה) - זה מספיק. האופנוע לא "עגלה", תמיד יש רזרבות - מה עוד צריך? כל מה שמעבר זה בונוס.
אז נכון, הגזמות זה כיף. כיף גם לדעת שאתה רוכב לא סתם על אופנוע חזק, אלא על אופנוע חזק מאוד. לא מתנגד לזה בשום צורה, רק אומר שאין היגיון במרוץ אחרי ההספק ברגע שהגיע לרף. יש רק רגש.
כשאתה רוכב מיומן מקצועי ויודע מה אתה עושה, לפעמים היחס בין משקל לתפוקה משחק כינור
ראשון, ככל שאתה פחות מיומן דווקא המנוע הגדול על כל קשת תחום הפעילות שלו יעזור לך.

דוגמה קטנה לאחרונה עשיתי הדרכת שבילים עם הורסיס, מיותר לציין שזה לא האופנוע האידאלי
למשחקים האלה בטח לא בתצורתו המקורית, אבל משהו בי דגדג והחלטתי לבדוק אם אני לא מפסיד
משהו בבחירה שלי, זה התחיל בהורדת לחץ משמעותית מהצמיגים וכניסה לשטח עם כלים אחרים
מתאימים הרבה יותר, רוב המשתתפים היו מתחילי "שטח" וכאלה שבאו להתנסות.

כבר בהתחלה הבנתי שמיותר להתעסק בבלימות החלפות הילוכים וכדאי להתרכז בבחירת תוואי נכון
עמידה על הרגליות והתאמצות לא ליפול.

מסתבר שבהפסקה הראשונה אחרי כ-25 ק"מ של שבילים הייתי היחידי שרכב בהילוך שלישי ללא
צורך בשום החלפת הילוך, ממש כמו באופנוע אוטומטי כל השאר עבדו על שני ראשון וקצת שלישי.

דוגמה נוספת בכבישים טכניים כמו כביש אלון נס הרים והסביבה, הרכיבה שלי היא בהילוכים רבעי
חמישי וככל שאני שומר קו נכון הקצב עולה.

בדרך לעבודה או ברכיבה עירונית, בכל פעם שאני נתקל בנהג מטומטם או צורך לברוח מסכנה, או
לבצע עקיפה זריזה, אני לא חושב פעמים לא משנה באיזה הילוך אני פתיחה חזקה של הגז, משלחת
את האופנוע קדימה ואני רק צריך לבדוק שאין לי מכשול חדש רחוק מהצפוי.

אני בכלל לא מדבר על רכיבה בשתיים עם ציוד שזה הלחם והחמאה שלי לאופנוע ממש לא משנה מי
נמצאת מאחור או מה העמסתי עליו, הוא שם לתכלית.

ובשקט בשקט בינינו, אני מאד מתגעגע לכוח הברוטלי של הוי מקס, שהוריד לי 140 כ"ס בציר הינע לכביש.

בקיצור מנוע גדול הוא ידידו הטוב ביותר של הרוכב.