תיקון קטן, H2R דגדג את ה 400 קמ"ש.
אופנוע הספורט המיוחד של קוואסאקי בעל מגדש העל - ה-H2 - מקבל גרסה סדרתית חדשה עם 231 כ"ס ושיפורים נוספים.
http://fullgaz.co.il/?p=134150
תיקון קטן, H2R דגדג את ה 400 קמ"ש.
לא לקנות!
שנה הבאה - 249 כ"ס.
עוד שנתיים - 266 כ"ס.
וכך עד ה-300 שאפשר להוציא...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
שאלה: כמה כוח סוס מכל כמות הזות אפשר לנצל תכלס?
אפשר להבדיל על כלי ש ".. זה חזק יותר,250...וזה - רק 230?.."
או זה מספר בשביל להגיד :
- ...מי יותר?
הרי אפשר גם ב H2 לרכב כמו סבתא. הכל ביד ימין. איזה כיף שיש כוח! זהו
כן,לגבי "הכי גדול" ,זה כבר אמריקיים יודעים לבנות לבד כל מני גרסאות.
שזה יהיה "הכי גדול מחנות"
א. יש לי יותר גדול (120 כ"ס)
ב. בשביל לבצע דברים לא צריך תמיד את כל הסוסים אבל, טוב תמיד שהם באורווה.
ג. כשאתה רגיל לשחק במגרש של הגדולים, אתה מגלה שהרבה יותר נכון מעל 100.
ד. כשיש לך גדול אתה צריך הרבה פחות טקטיקה.
ה. אף אחד לא באמת צריך 231 כ"ס, אבל איזה כייף שיש.
ו. אין דבר כזה יותר מדי כוח.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
האם 100 כ"ס שמתקבלים בקצה קשת הסל"ד זהים ל-100 כ"ס שמתקבלים באמצע הקשת?
מה לגבי כמה מומנט מפיק המנוע ואיך? (שוב, גרף כפונקציה של הסל"ד)
לדבר על הספק בלי לדבר על המומנט (והגרפים שלהם) לא מספר אפילו חצי מהסיפור.
הנה גרף דיינו של H2 2015 סטוק מול H2 2015 עם כמה מודים:
בפורום H2 בחו"ל שממנו נלקח הגרף הראו כבר לפני שנתיים וחצי איך ע"י ECU Flash בלבד מגיעים ל... 231 כ"ס על הדיינו. יאפ בדיוק 231.
יש מצב שגם המהנדסים של קוואסאקי גלשו שם :-)
או כפי שנאמר בשירם של הדג הנחש:
"גם אני כמו כל היהודים עסוק במספרים
עשרים וארבע, שבע, שתיים עשרה חודשים..."
מספרים לא מספרים את כל הסיפור.
נראה מפלצת, מקווה שגם מרגיש כמו מפלצת.
אבל בסיבוב (ולא משנה כרגע איזה) לצורך העניין אחד מהודק אז גם עם 125 סמ"ק בידיים של רוכב כישרוני הוא יוציא יותר מאשר ממני על ה H2 עם 231 כ"ס.
המקום היחיד שבאמת בא לידי ביטוי כל הסוסים והמומנט הוא בקו ישר או כמעט ישר. ואני לא סרגל אז נסתפק בפחות וננסה להוציא יותר
לרגע לא חולק עליך. אופנועים חזקים זה כיף.
אני אישית, במהלך השנים - סיגלתי לעצמי את נוסחאת ה-100 כ"ס (שזה, כמובן, קירוב).
לדוקאטי שלי יש 86 או 95, תלוי את מי שואלים.
לבנדיט לפניו היה 99 (רשמי) או סביב ה-120 (לפי מדידות דיינו בחו"ל - מעל 100 בגלגל האחורי).
הקטע הוא, שביומיום - זה לא משנה. לשניהם יש את כל הכוח שצריך לרכיבה אחראית ושקולה (לא בהכרח איטית).
מבחינתי, 100 כ"ס (בהינתן והמנוע גמיש ברמה סבירה) - זה מספיק. האופנוע לא "עגלה", תמיד יש רזרבות - מה עוד צריך? כל מה שמעבר זה בונוס.
אז נכון, הגזמות זה כיף. כיף גם לדעת שאתה רוכב לא סתם על אופנוע חזק, אלא על אופנוע חזק מאוד. לא מתנגד לזה בשום צורה, רק אומר שאין היגיון במרוץ אחרי ההספק ברגע שהגיע לרף. יש רק רגש.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
כשאתה רוכב מיומן מקצועי ויודע מה אתה עושה, לפעמים היחס בין משקל לתפוקה משחק כינור
ראשון, ככל שאתה פחות מיומן דווקא המנוע הגדול על כל קשת תחום הפעילות שלו יעזור לך.
דוגמה קטנה לאחרונה עשיתי הדרכת שבילים עם הורסיס, מיותר לציין שזה לא האופנוע האידאלי
למשחקים האלה בטח לא בתצורתו המקורית, אבל משהו בי דגדג והחלטתי לבדוק אם אני לא מפסיד
משהו בבחירה שלי, זה התחיל בהורדת לחץ משמעותית מהצמיגים וכניסה לשטח עם כלים אחרים
מתאימים הרבה יותר, רוב המשתתפים היו מתחילי "שטח" וכאלה שבאו להתנסות.
כבר בהתחלה הבנתי שמיותר להתעסק בבלימות החלפות הילוכים וכדאי להתרכז בבחירת תוואי נכון
עמידה על הרגליות והתאמצות לא ליפול.
מסתבר שבהפסקה הראשונה אחרי כ-25 ק"מ של שבילים הייתי היחידי שרכב בהילוך שלישי ללא
צורך בשום החלפת הילוך, ממש כמו באופנוע אוטומטי כל השאר עבדו על שני ראשון וקצת שלישי.
דוגמה נוספת בכבישים טכניים כמו כביש אלון נס הרים והסביבה, הרכיבה שלי היא בהילוכים רבעי
חמישי וככל שאני שומר קו נכון הקצב עולה.
בדרך לעבודה או ברכיבה עירונית, בכל פעם שאני נתקל בנהג מטומטם או צורך לברוח מסכנה, או
לבצע עקיפה זריזה, אני לא חושב פעמים לא משנה באיזה הילוך אני פתיחה חזקה של הגז, משלחת
את האופנוע קדימה ואני רק צריך לבדוק שאין לי מכשול חדש רחוק מהצפוי.
אני בכלל לא מדבר על רכיבה בשתיים עם ציוד שזה הלחם והחמאה שלי לאופנוע ממש לא משנה מי
נמצאת מאחור או מה העמסתי עליו, הוא שם לתכלית.
ובשקט בשקט בינינו, אני מאד מתגעגע לכוח הברוטלי של הוי מקס, שהוריד לי 140 כ"ס בציר הינע לכביש.
בקיצור מנוע גדול הוא ידידו הטוב ביותר של הרוכב.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!