נשים רגע את השאלה המקורית בצד.
אין לך מה לעשות עם 125 סמ''ק.
שלום לכולם שמי יונתן, אני גר בכפר דניאל.
אני תמיד אהבתי אופנועים מבחינת תפעול וממבחינה מכאנית-אני מהנדס מכונות ומכונאי חובב.(גם טכנאי כלי גינון).
פרט להוצעת רשיונות A2,A1,A אין לי ניסיון רכיבה.
אני מעוניין לרכוש כלי למטרות פנאי בלבד, ימי שישי שבת כשנעים בחוץ.
אני נמשך לקאסטום-לא מחפש מהירות ולא ריגושים אלה להנות מהדרך.
מטעמי התחלה וכסף שקלתי לנסות קיוואי סופרלייט 125.
מבחינת אופי הנסיעות-אין סיבה לעלות על כביש מהיר, אך אני גר במושב בו כל יציאה ממנו=בין עירוני.
מה שאני מחפש זה לנסוע למודיעין, שוהם, אולי טיולים על כביש 44, ברגוע עם חיוך על הפנים.
אז מה דעתכם?
סופרלייט נותן את הסחורה או שחבל על הזמן?
נשים רגע את השאלה המקורית בצד.
אין לך מה לעשות עם 125 סמ''ק.
תתחיל מ A1.
שלא תחשוב אפילו על A2.
כמה כסף אתה מוכן להשקיע?
כי אני מריח הונדה רבל בעתיד שלך.
מבחינת תקציב להתחלה מתחת ל10 אלף.
בכל זאת זה לא למטרות תחבורה.
חשבתי 125-250 סמק לצורך הוזלת ביטוח ועלויות אחזקה.
אני מוכן לשלם יותר עבור אספנות כי הביטוח מוזל.
לא הבנתי, יש לך רישיון?
אתה חי פנטזיות בלבד, בפועל החיים על שני גלגלים הוא קצת שונה
יש לי רישיון לא מוגבל A הוצאתי לפני שנתיים.
בגיל 16 A2, בצבא A1 ולאחרונה A.
לא הייתי בעל אופנוע בעבר תמיד הייתי צריך רכב ולא רציתי להחזיק כלי מיותר.
כיום אני מתעניין למטרות פנאי.
Busy מהערה שלך אני מבין במציאת כלי מתחת ל10 אלף היא הפנטזיה?
אין כשר 10.
אלה מה זה "לא מחפש מהירות ולא ריגושים אלה להנות מהדרך.להנות מהדרך" אם זה לא "ריגושים"?משאית כבדה עם עגלה מאחוריך, מנסה לעקוף ... ואתה לא יכול פשוט לברוח...
אני גר במושב בו כל יציאה ממנו=בין עירוני.
125... לשטח,כן.
250 אופנוע שטח \עיר-סבבה, "בין עירוני" ו "להנות"?...
."... יש מצב,אולי בשעות כאשר כבישים ריקים לגמרי.
קשה להנות בתנוע על כביש שמהירות 110-120 ,לא נעים , אפילו מסוכן לפעמים.
"להנות מהדרך" -צריך לפחות 500 סמ"ק,אתה מהנה מהכביש ,מתי שיש לך עודף כוח,אפילו שאתה לא מנצל אותו.
אופנוע להנות ממנו,צריך להיות חזק ונוח לך.ברגוע עם חיוך על הפנים.
דעתי אשי ,כמובן-לא מחייב
שיהיה מובן - אצלי אופנוע לצורך "פנאי" בלבד,יוצא רק לטיולים בדרך כלל.
נערך לאחרונה על ידי Busy; 13-08-2018 בשעה 08:54.
היי, תודה על ההסבר.
אז אני מחפש לרכב בסופי שבוע ערבי חג ברגוע.
יש לי רכב חברה מעבודה ורכב פרטי.
במהלך השבוע הכלי יעמוד אולי יעה גיחות קלות לכיף.
אין לי הכרח לעלות לכביש מהיר ואני בכללי מהסס מהעניין.
עד מרץ האחרון אני נסעתי אך ורק בפיזו 309 1991(עדיין משתש בה) וחוויתי הרבה בריוניות בכבישים מהירים.
לכן מהסס לגשת אליהם בתנועה רגילה.
שלחתי לך הודעה פרטית תקרא....
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כמו כן חייב להתיחס לצריך להיות בעל חוש טכני לפחות,לדעת לטפל \לתקן לבד וכוי. בשבל לעריך מה עומד לפניך,אחרת בתקציב הזה אתה עלול להיכנס להרפתקאותמציאת כלי מתחת ל10 אלף היא הפנטזיה
1. אם אתה מכונאי חובב - לא תהיה לך בעיה לתחזק אופנוע פשוט לבד, רק קח בחשבון שיש לזה גם עלויות כלכליות (חלקים וכלים).
2. אני דווקא ממליץ להימנע מכלי קאסטום בכלל ככלי ראשון, ובטח מ"יעני-קאסטומים" מהמזרח. אלה כלים חלשים וגרועים.
3. רוב הכלים בתקציב מאוד נמוך אלה נבלות, שהשיקום שלהם למצב תקין טוטוב יכול לעלות יותר מהאופנוע. תמנע מכלים כאלה, עדיף לחרוג מהתקציב בעוד 2000 שקל במעמד הקניה.
ועכשיו - מה אני ממליץ (ואתה כמובן יכול לא להסכים).
אתה גר בחבל-ארץ מדהים.
תרכוש לעצמך אופנוע דו-שימושי, ותוסיף לטיולים שלך גם טיולי שבילים ביער קולה ובן-שמן.
זה יעשה אותך לרוכב הרבה יותר טוב, ואת הטיולים שלך - להרבה יותר מעניינים.
הכלים שכדאי לשקול:
עד 250 סמ"ק - הונדה CRF250L או קאוואסקי KLX250. שניהם חלשים ואיטיים בכביש, אבל קל ללמוד עליהם את הבסיס ברכיבת שטח. מעריך שתוכל למצוא כלי בן 4-7 שנים במצב מעט מוזנח בתקציב.
מעל 250 סמ"ק - סוזוקי DRZ400S (נוטה יותר לשטח) אן DR650 (נוטה יותר לכביש). תקציבך יאפשר לך לרכוש כלי מתחילת שנות ה-2000. בבסיסם אלה כלים מאוד אמינים, בעיקר ה-650. אני מאמין שיהיה יותר קל למצוא את ה-650 במצב סביר. הוא אופנוע פשוט (אפילו פרימיטיבי), קל לאחזקה, אמין, ויש עבורו שפע של חלקים ושיפורים ברשת.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תמיד הייתה לי פינה חמה בלב לEN500 ולויראגו 500.
ב6000 אפשר לקנות כלי בין שנתיים עם 5000 ק"מ, אבל נאמר שהוא אינו עונה על הצרכים שלי.
לגבי EN וויראגו אני מניח שכלי נורמלי יהיה 15K+
נערך לאחרונה על ידי Yon; 13-08-2018 בשעה 23:05.
מצטרף לקקטוב, תנסה דו"ש "טרקטורי" DR650 או XT500\600
מאמין שתהנה יותר ובמיוחד באיזור שלך