1. זאת בחירה סבירה - לא טובה ולא רעה.
יש עוד אופציות בשוק, וכדי להתמקד במה שהכי מתאים לך, תצטרך לעשות רכיבות מבחן על כמה כלים ולראות למה אתה מתחבר יותר.
לא מזמן נחת בארץ נינג'ה 400, שלדעתי יספק ביצועים טובים יותר.
יש את הדיוקים/RC 390 של ק.ט.מ.
יש את סדרת ה-500 של הונדה - הם יקרים יותר וקצת יותר כבדים, אבל הוכיחו אמינות יפה ועלויות הטיפולים לא גבוהות.
אם התקציב לא מוגבל - יש כלים מאוד מיוחדים ומגניבים כמו המוטו-גוצי V7 (רטרו), או הדוקאטי סקרמבלר סיקסטי2. הם ידרשו יותר תשומת לב ואולי יציקו קצת בתקלות קטנות, אבל בתמורה יתנו לך חווית רכיבה שונה ומיוחדת.
2. אחזקה חודשית לא תהיה זולה - בעיקר עקב עלות הביטוח.
רק ביטוח חובה וצד ג' יעלו לך כ-500 שקלים בחודש, לפני שנסעת מטר אחד.
הוצאות הטיפולים במוסך גם גבוהות (ברוב האופנועים המרווחים קטנים וכמות החלפים שיש להחליף גבוהים יותר מאשר ברכב). טיפול עצמאי חוסך הון - כל עוד אתה יודע מה אתה עושה ולא גורם נזק.
3. ראה 1.
4. כשתתאפס על אופנוע, אז אפשר לדבר על ציוד. כעיקרון, המינימום זה קסדה (עדיף סגורה), מעיל קורדורה, כפפות ומגיני ברכיים. השלב הבא זה נעלי רכיבה ייעודיות ומכנס ממוגן במקום המגינים. אם אתה מתכוון לרכב קבוע בימי גשם, אפשר להוסיף ציוד חורף ייעודי (ויקר).
5. הק"מ עצמו סביר ביותר, השאלה היא איך רכבו עליו. הרבה אופנועים בקטגוריית A1 עוברים חיים קשים מאוד, וחשוב להתרשם מהבעלים וממצב הכלי.