אתה יכול להחליף מצבר עם מישהו ולבדוק.
קח בחשבון שאם באמת הבעיה במצבר, ואתה ממשיך לרכב ככה, אתה תטגן גם את הסלילים או המיישר זרם.
שלום,
לאחר כשבועיים בהם לא נסעתי עם הכלי באתי להניע וכאשר לחצתי על הסטרטר לא קרה כלום,הנחתי שזה בגלל שהמצבר פרוק לגמרי והנעתי בעזרת קיק ללא בעיה.
במהלך הנסיעה שמתי לב שהמצבר לא מצליח להיטען לרמה מספקת (בגוי' רייד יש מד מתח שמופיע בלוח השעונים) במהלך הנסיעה המתח עולה לכמעט 12V אך ברגע שמפעילים אור גבוה או צופר כל דבר למעשה שצורך חשמל ישנה נפילת מתח ל 7-8V .
כיצד אני יכול לוודא שהמצבר באמת גמור ולא מדובר במשהו אחר? (בדקתי בספר הטיפולים של הכלי ,מצבר הותקן ב1/16 )
תודה לעוזרים ,שנה טובה וחג שמח.
אתה יכול להחליף מצבר עם מישהו ולבדוק.
קח בחשבון שאם באמת הבעיה במצבר, ואתה ממשיך לרכב ככה, אתה תטגן גם את הסלילים או המיישר זרם.
יש בדיקת סלילים היא חלקית כי צריך גם לבדוק את המיישר.
אתה צריך למדוד מתח במצב AC על 3 החוטים שיהיו באותו צבע במחבר של המיישר זרם.
מסמנים את החוטים דמיונית 1,2,3 ובודקים 1-2 , 1-3 , 3-2.
הקטנוע מונע בבדיקה ואתה נותן גז עד שאתה רואה 70+- וולט.
אם מתקבל מתח משמעותית נמוך מזה (20 - 30) הבעיה בסלילים
תטעין את המצבר בעזרת מטען ותניע את הקטנוע.
עכשיו תנתק את המצבר וחכה יומיים,תניע שוב.
בכל פעם תבדוק לכמה המתח נופל כשאתה מניע.
אם בפעם השנייה המתח נופל פחות או יותר לאותו מספר המצבר תקין
יותר ריאלי? נשמע לי כמו יותר עבודה
לאחר החלפת מצבר הבעיה נפתרה,תודה לכל העוזרים.
לבדוק מצבר בצורה מקצועי,חייב נגד-עומס ומד זרם,אחרת כל הבדיקות לא ממש רלוונטיות.כלי הזה מחזיק חשמלאי רכב בדרך כלל.