במשך זמן רב חיפשתי חלופה סבירה לקסדת agv k3 שהייתה לי במשך מספר שנים. היות ואני רוכב על דו"ש חשבתי לעצמי למה לא לקנות קסדה דו שימושית. אוהב את המראה, מתאים לי לפנטזיה של טיולי שטח מדי פעם (למעשה לא יוצא לי). לאחר מספר נסיונות כושלים להביא באמצעות אדם פרטי את הקסדה של שואי hornet ds, החלטתי לראות מה השוק בארץ מציע בטווח המחיר של 1000-1500 שקלים לקסדות דו שימושיות. ושוב, כאמור הייתי נעול על הקונספט.

לאחר בירור קצר הבנתי שישנה את ה airoh s5 (להלן: הקסדה), לא מצאתי באינטרנט חוות דעת מסודרות כמו ברוויזילה וכיו"ב, ובעיקר נשענתי על סקירות ציוד בפורומים מחו"ל מהם על הרושם שהקסדה טובה יחסית למחיר, ואחד אפילו התבטא שהשואי לא עדיפה עליה בהרבה למרות שהיא משמעותית יותר יקרה. בפורום אחר תיעד אחד מהמשתמשים בצירוף תמונות אירוע תאונתי שהיה לו עם הקסדה, והסיק שמבחינתנו הקסדה הוכיחה את עצמה.

בארץ מי משייבא את airoh הם דייטונה בעלי סניף ברמת גן ובתל אביב. לא אלאה אתכם לא הייתה קסדה במידה שלי, - xl. לאחר המתנה של 2-3 חודשים הגיעה הקסדה.

הגעתי מספר פעמים לסניפים שלהם כדי לבדוק אם זה באמת מה שיתאים לי. כששמתי את הקסדה על הראש היא הרגישה לי מאוד לחוצה, ואין מידת xxl. אמרו לי אל תדאג זה יתרחב לכולם זה לוחץ בהתחלה ואח"כ זה מסתדר. אמרתי להם שאני חושש לגבי המידה, והבהירו לי שאם לא לוחץ לי במצח ורק בלחיים זה סבבה. אז אמנם לחץ לי בלחיים ופחות במצח אבל החלקתי את זה, זה אמור להתרחב לא?. כמו כן נאמר לי בסניף שלקסדה יש צביעה מיוחדת (משהו כפול) שהופך אותה לעמידה מהרגיל לשריטות, שהיא נבחנה במנהרות רוח, מיוצרת באיטליה, וזהו בגדול.

בעלי דייטונה עשו רושם ידידותי אמין.

הקסדה נקנתה בסופו של דבר, אבל לאחר כ - שבוע העליתי אותה למכירה, ובסופו של דבר נמכרה לממעיט במחיר. וכל כך, למה? המענה בסקירת הציוד:

מחיר - 1,200 שקלים.

יתרונות-

הקסדה יפה מבחינת מבנה, וגם מגיעה בצביעות מעניינות. אווירודינאמית מאוד, נבחנה כאמור במנהרות רוח, ואני אישית רכבתי איתה במהירות שבין 120-140 והמצחיה לא הפריעה בכלל. שדה ראיה רחב ונקי. משקף שמש פנימי יעיל ונוח. מצחיה מתקפלת, יש לה קליפס כזה מעל הקסדה שתופס את המצחיה, ואז אם אתה מעוניין להכניס את הקסדה לארגז, לוחצים על הקליפס המצחיה מתקפלת ו"מתלבשת" על המשקף והכל סבבה. אפשר להסיר את המצחיה ולהתקין על באזורי החיבור שלה פלסטיקים שמתחברים באמצעות ברגים (מגיעים יחד עם הקסדה) כדי לסגור את החללים.

חסרונות -

ריפודים לא פריקים, מחוספסים ולא ממש נעימים למגע, אתה מגיע מהר מאוד ל shell. החלק העליון של הגולגולת זה רק בד קטיפתי משהו שחוצץ בין הראש לקלקר או מה שזה לא יהיה.

במסגרת הכללית של הקסדה רואים את הshell הפנימי/ קלקר חשוף בכל מיני פינות של הקסדה, שמתי לב לזה רק אחרי שקניתי. בהבנה שלי זה חיסרון מסוים כי זה הופך אותו ליותר חשוף לתנאים סביבתיים, ופוגע באפקטיביות שלו לטווח ארוך.

הקסדה רועשת מאוד, זה לא שהיא לא שקטה היא פשוט רועשת, חובה לקנות אטמי אזניים. לפני כן ה agv k3 הייתה נשמעת לי רועשת, אבל אחרי כמה סיבובים עם הairoh, הבנתי באמת מה זה רעש ופשוט התגעגעתי ל k3. קניתי אטמים ומבחינתי זה בעסה כי אני אוהב לשים קסדה וליסוע בלי ביורקטיות נוספות מעבר למעיל כפפות ומגיני ברכיים. מה גם שזה קטן והלך לי לאיבוד כמה פעמים.

מבחינת עמידות הצבע - לא צביעה כפולה ולא נעליים, הצבע חטף שריטות כמו כלום ובקושי השתמשתי בה, היה משהו בארגז שכנראה "ניקר את הקסדה" וראיתי איך הצבע באותם מקומות פשוט לא היה עמיד כמו שהבטיחו. אני שב ואומר, אני יודע מה גרם לאותן נקירות אבל זה לכל היותר קרה כשהאופנוע עמד ולא בנסיעה ואין סיבה שהצבע יפגע בצורה כזו. שורה תחתונה בהקשר זה - צביעה לדעתי לא איכותית, למרות שנראית טוב במבט ראשון - בטח לא איכותית כמו שהבטיחו.

ברמה האישית שלי - הקסדה לא התאימה למבנה הראש בסופו של דבר, היא הציקה לי והייתה לא נוחה ברכיבות ארוכות. מה גם שכל פעם שהייתי שם ומוריד אותה החלק העליון של הפנים היה משתפשף באיזור הצר יותר של הקסדה (עליו אמרו בחנות שיתרחב). הרמה האישית הזאת נסמכה על מה שהובטח לי בחנות, שזה יתרחב באזורים שהציקו לי ובסופו של דבר זה לא קרה. נקודה שלילית לשירות לקוחות. שימו לב, הקסדה מתאימה לבעלי מבנה ראש צר! עניין נוסף כאמור זה הרעש שהוא בלתי נסבל ללא אטמים. כששמתי אטמים, בגלל הלחץ שהיה הם העיקו לי.

אם הקסדה הייתה גדולה בחצי מידה-מידה יותר אולי לא הייתי מרגיע כל כך רע לגבי הקניה.

במבחן הערך מול תמורה - שימכרו אותה ב 1,000 מקסימום.

נ.ב.,
מכרתי אותה ממש בהפסד וקניתי שואי קווסט ב 1,500.