התייעצת עם המוסך שלך?
שלומות,
רוכב על הורנט 2010 כבר שנתיים כאשר מעל 95% מהנסיעות הן מנהלתיות, כלומר לימודים- עבודה- בית .
הרכיבות עצמן הן לא איטיות ורגועות אך גם לא קיצוניות(!). זאת אומרת שאני רוכב מעט מהר מעל הממוצע (של הרכבים בכביש באותה עת),
עם גיחות מדי פעם לכיוון הלא מתון.
לא עושה ווילי, סטופי, ברפיז או סלטות (אם זה רלוונטי בכלל).
אני מעוניין לשנות את כיול הבולמים לחווית נסיעה קצת שונה לכיוון הספורטיבי-מהיר ולכן ארצה את דעתכם.
משקלי: 70 ק''ג לפני החגים.
גובהי: 173 ס''מ בקיץ וס''מ פחות בחורף.
משקל כבודה: רוב הזמן תיק גב של סטודנט המכיל לפטופ ומלא אוכל.
מעבר לכך מרכיב רק כשבחורות עושות לי לייק בטינדר וזה נדיר. (רוכב לבד לרוב).
חשבתי לשנות את כיול הבולמים לכיוון הקשה יותר כדי לקבל תחושת גיהוץ כביש טובה יותר
אך איני יודע אם נכון הדבר ולכן אשמח אם תעזרו לי.
כרגע הבולמים מכוילים לסטנדרט וניתן לשנותם ( בולמים קדמיים ובולם אחורי) עליי להפחית או להגביר?
בבולמים יש אפשרות ל-spring preload to reduce(soft) /to increase(hard)
ו- rebound damping to reduce(soft)/ to increase(hard)
מה זה אומר?
תודה מראש!
התייעצת עם המוסך שלך?
Tracer 900
טרם,
אך ארצה בנוסף לדעת מרוכבים שניסו/ מבינים בעניין.
השלב הראשון בסרוויס לבולמים הוא שמן טרי בכמות וצמיגות מתאימה, השלב הבא הוא לכוון סאג בצורה נכונה ומשם אתה יכול לשחק עם כיוונים לפי העדפה (אם הבולמים מתכווננים מעבר לעומס הקפיץ)
בשלב הבא לדעתי אתה כמעט בוודאות צריך בולם אחורי חדש, ואני אומר חדש כי עלות השיפוץ לבולם ישן (אם בכלל אפשר לשפץ) מתקרבת לבולם חדש
לגבי הפרונט (וגם האחורי תכלס) אני הייתי יוצר קשר עם traxxion או race-tech כדי לקבל הצעת מחיר למנגנון פנימי חדש עם קפיץ ושסתום שמותאמים למשקל וסגנון הרכיבה שלך
יש מודיפיקציות diy, אבל קודם אתה צריך לדעת מה אתה עושה...
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
הבולמים מקוריים כמו שהם הגיעו מהחברה למעט מחזיר שמן שהוחלף , וכעת תקינים לחלוטין.
למה אתה משער שצריך בולם אחורי חדש? בלאי טבעי?
אגב, איני מעוניין בהשקעה על חלפי אפטרמרקט שלא לצורך, אני אוהב את האופנוע מקורי כפי שהוא.
לגבי הסאג, לפי מה שהבנתי הוא לצורך התאמה סטנדרטית עבור רוכב בגובה ומשקל מסוימים, אך אם אני מעוניין בשינוי מסוים בעומס הקפיץ להתאמת הבולמים לסגנון מעט שונה של רכיבה? יש חוקי סאג נוספים?
אם יש לך משחק בפקק העליון של הבולם הקידמי אז סובב ימינה בשלושה קליקים,סובב את אותם הקליקים בבולם השמאלי.
גש לבולם האחורי וחפש בורג שקוע עם כניסת מברג.
לרוב יהיה סימן + או - לידו.
הפלוס הוא הקשחה.
בולם קדמי: spring preload- יש אפשרות לכיוונון בעזרת מפתח 19 מ''מ
rebound damping-יש אפשרות לכינוונון בעזרת מברג (?)
בולם אחורי: spring preload- בעזרת מפתח מיוחד לבולם
rebound damping- בעזרת מברג
מי מהם להזיז 3 קליקים? האם צריך לשנות את שאר האפשרויות?
לא נשמע שאתה מבין מה אתה עושה עד הסוף. גש לחקור וללמוד עוד לפני שאתה מכוון משהו, בכלל. לגבי הבולם האחורי שלך, הוא מתבלה כמו כל חלק, ובאופנוע בן 8-9 הוא כמעט בוודאות קרס כבר מזמן
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
למה אתה חושב שצריך לכוון?
אם האופנוע יציב בפניות והאחורי לא משתולל, לא צריך לכוון.
בכל מקרה, סיבוב ברגי הכיוון עם כיוון השעון מקשיחה את הבולמים. תנסה 2-3 קליקים ותראה איך זה מרגיש
וואלה? תתפלא כמה אנשים לא מרגישים
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
תודה על התגובות.
האופנוע יציב בזנט על הכביש והאחורי משתולל רק באישורי.
לא מדובר בכיוון בולמים כי הם אינם מכוונים אלא כי אני רוצה לשנות את אופי הרכיבה בהתאם למה שכתבתי בהודעה הראשונה.
מאירסון, אני מניח שאפשר להרגיש כאשר בולם קורס כי ההתנהגות של האופנוע תהיה שונה. כמו שיש נזילה מאחד הבולמים ולפתע האופנוע מרגיש שונה.
אבל אשמח אם תפרט כיצד ניתן לזהות בולם כושל
האמת היא שלמשתמש הקצה הממוצע די קשה להרגיש. ההתנהגות שאתה רגיל אליה מהאופנוע תרגיש לך תקינה כי....אתה רגיל אליה, ולרובנו אין קנה מידה להשוואה, ואני יוצא מתוך ההנחה שאין לך סוכנות/אוסף/מוסך אופנועים
בולם "גמור לחלוטין" מתבטא בחוסר יציבות של הזנב ברכיבה אגרסיבית, נדנודים, "טריקה", והכי מורגש בהרכבה
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
כיוון ה- Spring Preload משמש בלבד בכדי לכוון סאג, לכן ממליץ לך לבצע עפ"י הסרטון המעולה הזה - https://www.youtube.com/watch?v=ZtzTyCKh5fY
כיוון סאג בעצם קובע את נקודת ההתחלה של הבולם וטווח עבודה תקין ע"י כיווץ הקפיץ.
במתלה אצלך לא קיים כיוון Compression כלומר אין באפשרותך לשנות את את התנהגות המתלים במהלך של סגירת הבולם אלא רק באמצעות החלפת שמן בבולם או החלפת קפיץ עם קבוע קפיץ אחר - והדבר עלול לעלות לא מעט כסף.
כיוון הריבאונד בא ליד ביטוי בפתיחת הבולם, כלומר האם הבולם יחזור מהר או לאט. אם הבולם חוזר מהר מדי ההרגשה הינה כאילו האופנוע "בועט" לצורך הדוגמה לאחר פס האטה, מנגד גם ריבאונד איטי מדי יכול להשפיע על ספיגת מהמורות והתנהגות לקויה של הבולם.
תוכל למצוא סרטונים שמסבירים איך לכוון ריבאונד, תחילה הייתי מוודא מה הכיוון הבסיסי שהאופנוע יצא איתו מהמפעל, סה"כ המשקל שלך די ממוצע (גם בהשוואה ליפני ממוצע, חוץ מהגובה) אז הכיוון הסטנדרטי אמור להיות מספק.
מכיוון שאתה סטודנט...אני חושב שכדאי לך להישאר עם המצב איך שהוא או לשפץ את הבולמים אם אכן נדרש עקב נזילות ועל הדרך לבדוק קפיצים של חברות אפטרמרקט, אם אתה רוצה כלי ספורטיבי יותר קל כבר למכור את הכלי ולקנות כלי מאותו סגמנט עם מתלים מתקדמים יותר או אופנוע ספורטיבי יותר.
סה"כ ההורנט כלי מאוד שימושי ומהנה גם ביומיום וגם בפיתולים כשצריך.
המתלים הקיימים לא מאפשרים לך הרבה משחק.
לפעמים אין מה לנסות להפוך אותו למה שהוא לא ולהנות מהאיזון שהוא מציע!