עזרה מישהו?
שלום יש לי אופנוע מוטוקרוס ואני רוצה לדעת איך עושים ווילי, להקפיץ את הגלגל אני יודע אבל אני לא יודע איך להמשיך לרכב על גלגל אחד, מצאתי המון סרטונים באנגלית אבל אני לא כל כך מבין, אם יש מישהו שיוכל להסביר לי אני ישמח! תודה
עזרה מישהו?
בגדול יש שתי דרכים:
1 פאוור ווילי-פתיחה אלימה יחסית בהילוך ראשון של הגז עד שהאופנוע מתרומם בהדרגה(בהנחה שיש לאופנוע מספיק כוח)
2זריקת קלאץ-הרמת סלד לנקודה בה מתקבל מומנט אופטימלי וזריקת הקלאץ (מה שעלול להפוך את האופנוע אחורה אם לא יודעים לשלוט באופנוע)
מה שמווסת את האופנוע זה הבלם האחורי סגירת גז פתאומית יכולה להוביל לירידה חסרת יציבות
זה ההסבר הכי בסיסי שאני יכול לתת אני לא ממליץ לעשות את זה אני רק מסביר איך אפשר לעשות.
סע בזהירות ואל תתאמן בכביש הציבורי.
יש עוד כמה דקויות כמו שימוש בגוף ובבלמים אבל יש גבול כמה אני מוכן להקליד
תחת אחורה, תחבק את המיכל עם הרגליים, אצבע או שתיים על הקלאץ- אני משתמש באצבע אחת, לחיצה על הקלאץ, גז ושחרור הקלאץ (הכל באותו הזמן זה אמור לארוך שנייה או פחות), בשביל להמשיך בווילי אתה ממשיך ולא עוזב את הגז ומוסיף גז עד שתגיע ליציבות, אבל אתה תהרוס את הרפידות של הקלאץ מהר מאוד!!
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
יש לך מוטוקרוס.
זה מרים בכל הילוך חוץ מראשון.
מכת גז והופ הכלי מזדקר,רק תהיה מוכן עם רגלית הבלם האחורית במיקרה של נר.
כשאתה בווילי תשתדל מאוד לשמור את הכידון ישר כדי לאפשר נחיתה ישרה בלי להתהפך לאיזו תעלה.
להקפיץ אותו אני מצליח, אני לא מצליח להמשיך לסוע יותר מ3 שניות על גלגל אחד, מה שקורה זה שאני מרים גלגל מוסיף גז, ממש קצת לסוע, ניגמר הגז, ויורד חזרה לשני גלגלים, אני לא מצליח להרים את הגלגל ולהמשיך לסוע בגז קבוע בלי להוסיף גז
מישהו?
הסיבה למה "נגמר לך הגז"
זה כי אתה (כנראה) לא בזווית מספיק גבוהה
ואתה נאלץ לרדוף עם הכוח של המנוע אחרי הנקודת איזור.
איך לדעתי כדי ללמוד ווילי:
1. לך לאיזור מבודד ושקט.
2. מיגון!
3. קח איתך מצלמה ואנשים. מצלמה כי זה כיף לשתף נפילות, אבל גם ככה אתה מקבל פידבק על עצמך, בין אם מגוף ראשון ובין אם מגוף שלישי.
ואנשים כדאי שיהיו איתך, למקרה שאתה נופל וצריך עזרה.
4. הילוך ראשון או שני, רק תקפיץ טיפה על הקלאץ, וישר תשתמש בברקס אחורי.
תלמד את הברקס האחורי
תהפוך אותו לאינסטינקט.
5. תחזור על סעיף 4, אני יודע שאתה סתם מנסה לקצר, אבל אנחנו באמת צריכים שתיהיה ממש בטוח לגבי החלק של הברקס האחורי.
6. אחרי שאנחנו יודעים שאתה שולט באחורי, ואם אתה נלחץ, אתה קודם לוחץ על האחורי, ורק אז חושב "שיט, אני עומד להתהפך, מה עושים"
אנחנו ננסה "לתפוס זווית", כלומר, אתה שם טיפה גז, מחזיק אותו יציב, ומנסה להגיע לנקודת איזון.
עלית גבוהה מידי? ברקס.
מרגיש שאתה צריך להוסיף גז כדי לרדוף? כלומר שאתה לא עשיתי את זה טוב....רד ונסה שוב.
אני אישית חושב שזה סירטון ממש טוב:
https://www.youtube.com/watch?v=P4iWExOr8cI
ומעל מה שהוא אמר פה, אני הייתי מוסיף טיפה לגבי התנוחת רכיבה:
לשחרר ידיים, לא להביט לריצפה, תחת אחורה, לתפוס עם הברכיים (לפחות בהתחלה)
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.