
נכתב במקור על ידי
JohnnyDough
לא עונים אז אני אגיד את מה שאני מסוגל.
כמה ק"מ זה נחשב בסדר? זה תלוי. גם בכלי וגם ברוכב. לא דומה כלי עם מנוע גדול ורוכב כבד זרוע שנסע בכבישים מהירים בסל"ד נמוך לכלי עם מנוע קטנטן ורוכב חובב ניתוקי הצתה שעשה רונדלים סביב הסופר.
מה ההבדל בין צילינדר לV? כמו שאתה ודאי מכיר מהתאוריה שעשית, רוב המנועים* מורכבים מצילינדרים שבהם מתרחשת בעירה. יש מנועים עם צילינדר בודד (באופנועים קטנים או מבתים אוסטריים קמצניים) כשלרוב זה נעצר באיזור ה12-18 (מכוניות יוקרה, אקזוטיות, טנקים, קטרי דיזל וכו). כשיש יותר מצילינדר אחד צריך איכשהו לסדר את הצילינדרים במנוע ואפשר להכניס אותם בשורה (מבנה I), אפשר למקם אותם אחד מול השני (מבנה בוקסר), אפשר לתכנן אותם בצורה של V ואפשר גם בצורה של W. מה ההבדלים? בעיקר סוגיות של רעש ורטט שמעניינות בעיקר פיינשמעקרים ופחות מתחילים.
איך בוחנים את האופנוע לפני הקניה? יש מדריכים ראשוניים באינטרנט אבל בגדול, אם הכלי נראה לך סביר אז לוקחים אותו למוסך/מומחה ומשלמים לו כמה מאות שקלים שיבדוק את המצב של הכלי ויעביר לך דו"ח.
*ולחוכמולוג התורן, כן, במנועים חשמליים אין צילינדרים. גם למנועי ואנקל אין.