בשיא הכנות, בתקציב כזה במקום להתעסק עם אופנוע אספנות הייתי ממליץ לך ללכת על אותו ורסיס 650 (שנת 2012 ומעלה!) או ויסטרום 650 ולהינות. אופנוע מודרני, יפני ואמין שמעבר לאחזקה שוטפת סביר להניח שכמעט ולא תמצא את עצמך במוסך.
שלום!
קצת רקע:
בן 37.
בעל רשיון כבד כבר 15 שנה.
לא רוכב כלל.
לאחרונה רכבתי על CB 500 ועל ורסיס 650. הורסיס הרגיש הרבה יותר טוב ובטוח.
אני מתנייד ברכב רגיל ולא מעוניין לעבור לאופנוע. מחפש אופנוע בסגנון 500-1000 סמ"ק לרכיבות מזדמנות.
מעוניין באספנות רק בגלל השיקול הכלכלי של הביטוח וערך הכלי (ולכן לא מעוניין בכלי בעל תחזוקה יקרה).
מה חשוב לי באופנוע?
- אמינות מופלגת.
- פשטות מיכנית כשיש צורך בטיפול (אני לא בעל חוש טכני כלל ואצטרך בעל מלאכה לכל שטות שמעבר לבדיקת שמן/מים).
- נוחות, גם לנוסע נוסף. היינו קפיצים/מתלים נוחים, מושבים נוחים וצמיגים רחבים. ארגזי אחסנה גדולים.
- אם תהיה אופציה לרכיבת שבילים (לא שטח ממש) זה יהיה יתרון עבורי.
- לא אופנוע כביש טהור כמו הארלי.
- תקציב פתוח, בין 20-40K, צריכת דלק לא קריטית.
משיטוט ברשת האופציות הללו נראות לי ההגיוניות ביותר:
- הונדה גולדווינג (מה מגביל אותי הרוחב שלו?).
- הונדה CB (לא מאוד נהניתי מהשנתון המתקדם עליו רכבתי).
- ב.מ.וו. למיניהם (לא הבנתי מה מיחד את המנוע שלהם והאם הם זולים לאחזקה).
מה לדעתכם הכי מתאים? האם ישנם חסרונות עליהם לא שמתי לב?
והאם ההמלצה הגורפת היא יבוא מחול או שיש כאן בארץ היצע מספיק? ביד 2 לא מצאתי הרבה מודעות.
תודה מראש על הייעוץ.
בשיא הכנות, בתקציב כזה במקום להתעסק עם אופנוע אספנות הייתי ממליץ לך ללכת על אותו ורסיס 650 (שנת 2012 ומעלה!) או ויסטרום 650 ולהינות. אופנוע מודרני, יפני ואמין שמעבר לאחזקה שוטפת סביר להניח שכמעט ולא תמצא את עצמך במוסך.
שלום תינוקי.
מה שאתה שואל למעשה הוא אילו אופנועים עם אוריאנטציה (כזו או אחרת) לשטח ייצרו לפני שלוש דקאדות.
תתחיל משם. תחפש דו"ש גדול יפני (היום זה נקרא "אדוונצ'ר") בלוחות של חו"ל.
יש סתירה בדרישה שלך לפשטות מכאנית היות ואתה לא מתכוון לטפל לבד.
אצל -גם רכב בחנייה.
גם אופנוע.
מתנייד לרוב-אופניים חשמליים.אבל בסוף הבנתי שזו היא דרך ללא מוצא,ש אני איש טכני ודי מבין
גם שיקול של הביטוח וכוי, חשבתי על כלי אספנות.
אופנוע אספנות למי שלא מתכוון להתעסק בעצמו (כולל להזמין חלקים), יהיה הרבה יותר יקר מההבדל בביטוח.
וזה בלי לדבר על כך שאם התחזוקה לא תהיה פדנטית, כל טיול יסתיים במפח נפש.
בנוסף למה שאמרו לך
היות ואתה לא אדם טכני, אתה צריך להבין כמה דברים על אופנועי אספנות ואולי על אופנועים בכלל.
נתחיל באופנוע שאופנוע בארצנו הקטנטונת זה לא החלטה כלכלית בשום צורה (אני משאר לעצמי שאתה אינך עובד מדינה)
למרות שהביטוח של אופנוע אספנות הוא זול
תחזוקת הכלי עלולה להיות יותר יקרה לאחזקה
בעיקר משום שחלקים לא תמיד זמינים ולעמיתים יקרים עקב אי זמינות.
ועד למכונאי שלא תמיד מבינים ויעשו נזקים
ובהתחשב בתקציב שלך אז אני מניח שלא תקנה כלי שעבר שיפוץ מקיף לגמרי ולכן ההוצאות לא יגמרו שם.
העצה שלי, למרות הביטוח לך על אופנוע מודרני
Sent from my ONE A2005 using Tapatalk
כבעליהם של שני רכבי אספנות (לא אופנועים ) מחזק את מה שנאמר ... בסופו של יום רכב אספנות עולה לא מעט ולעיתים יותר מרכב נורמלי. אל תתן לביטוח ולטסט הזול לתעתע בך... זו מראית עין בלבד.
יכול לספר לך שיבוא חלפים מחו"ל מכבידה על הכיס, במיוחד כאשר יש לך שותף בדמות מכס\מס קנייה ועוד מיסי שקר שמקפיצים את התשלום בעוד כמה עשרות אחוזים .
גם אני השתעשעתי ברעיון לייבא גולדווינג 1500 , אבל נוכח ההוצאות על רכבי אספנות מאפסן את הרעיון בכספת, נכון לרגע זה לא מתאים לי.
למי מתאים רכב אספנות?
1. למי שיודע ומסוגל לטפל ברכבים בכל ההיבטים הן מכני והן קוסמטי .
2. למי שמושך את השיפוץ לאורך כמה שנים. בין אם הוא יבוצע לבד או בעזרת בעל מקצוע.
קח בחשבון שצריך מכונאי שיודע מה הוא עושה...
כל רכב אספנות שנקנה בחו"ל הוא חתול בשק. לעיתים, יש מציאות אמיתיות אבל - המחיר בהתאם.
GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.
תודה לכם על התגובות.
למעשה, התקציב שלי פתוח, ואני יכול לרכוש גם כלי יקר יותר, באם הוא יהיה מתוחזק בצורה מושלמת או משופץ ברמת הבורג.
השאלה שלי היא כזו: אם אני רוכש אופנוע אספנות במצב מושלם, וכמובן מטפל את הטיפולים השוטפים, אין כלים שהאמינות שלהם תהיה ברמה כזו שלא יהיו זקוקים לתחזוקה מטיפול לטיפול? סליחה על הבורות - אין לי ניסיון כלל.
ברכבים יש לי מעט נסיון ובאספנות שהיו לי (סובארו DL ופיאט פיורינו, שניהם אמינים להפליא) לא היו תקלות מכאניות, פחות או יותר, מעבר לטיפולים שוטפים. באופנועים שמורים מאוד זה שונה?
אני מדגיש שהשיקול הוא אכן כלכלי ולא אספני. אין לי כל רצון (למרות שיש לי, ברוך השם, את היכולת) לשלם ביטוח יקר וירידת ערך על כלי שאני משתמש בו מעט ולא באופן יומיומי. אני יכול להשקיע יותר בכלי יקר ושמור יותר בשביל לא להיתקע בטיול. ולשלם ביטוח אספנות בלבד ללא ירידת ערך.
בעצם, הרעיון של השטח הוא יתרון בלבד, בכדי להמנע מהזמנת חלקים מיוחדים וכד' אני מעדיף להתמקד בדגמים מצויים.
בדרישה לפשטות מכנית הכוונה היא שאני לא מעוניין באופנוע מסובך לטיפולים ותיקונים, אלא פשוט לטיפול (במוסך). כזה שכל (או רוב) מוסך כללי לאופנועים יידע לטפל בו. אני לא מתכוין לטפל לבדי באופנוע, וכמו שציינתי אין לי חוש מיכאני.
קנה dr650.
אופנוע הכי פשוט שיש (הדגם הנוכחי מיוצר ללא שינוי מ96, וגם אז הוא היה מהפשוטים).
חדש עולה ארבעים משהו.
משומשים עם שנתיים על הכביש עולים גרושים.
החזקתי כזה (שנת 98, כאמור אותו אופנוע).
קשה מאוד להרוס אותו גם אם למכונאי שלך יש שתי ידיים שמאליות).
שנות השמונים/תשעים העליזות היו תור הזהב של היפנים. אאל"ט.
גם הפשטות שלטה שם. כל עוד אתה לא קונה מרובע בשורה שמצריך מכשיר לכיוון קרבורטורים. וגם על זה ניתן להתגבר.
אני משוחד. אני מחזיק נבלה (עדיין לא אספנות) דומה לdr650 שאייל המליץ.
ולכן הצעתי לך לבדוק בלוחות (בחו"ל) את ההיצע ולבוא עם שאלות ספציפיות יותר.
מיקי העלה פה נקודה מעניינת שראוייה להתייחסות - אתה לא באמת יודע מה מצב הכלי שאתה מייבא, למרות שלדעתי האופי האמריקאי והישראלי שונים מאד במובן הזה ...
לסיכום. לי אין ממש ידע ביבוא כלים מחו"ל.
קולגה התאהב בהונדה רבל וקנה. האופנוע יינחת בארץ (אם לא נחת כבר) ביימים הקרובים.
אני אשאל אותו לגבי אמינות המוכר וההבדלים בין המצב המוצהר למצב בפועל (אם קיימים)
DR650 לא יהיה לי נוח בנסיעת כביש ארוכה / טיול. אין לו מיגון רוח נורמלי.
מה לגבי CB? יש כאלו עם מיגון רוח טוב יותר?
ומה לגבי בימר?