עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 23

אשכול: התייעצות כללית לגבי צריכת דלק

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935

    התייעצות כללית לגבי צריכת דלק

    אשמח להעזר בחברי הפורום בעלי ניסיון עם בוכנה יחידה בקטנועים.
    קטנוע מסוג xevo עם מצת ngk מקורי היה עושה 215 קילומטר ל 10 ליטרים.
    לאחר תקופה הוא ירד ל 195 על 10 ליטרים.
    לאחר ניקוי כפול של ההזרקה (עם תוסף לדלק) הוא חזר לצרוך בסביבות ה 215.

    הגיע הזמן להחליף מצת והפעם המלצתי על מצת כפול ראשים במקום אחד בודד (בניגוד להוראות יצרן) - פשוט כי הוא היה יותר זול בטותו הרגע בחנות והתאים.
    בתדלוק השני והשלישי, לאחר ההחלפה, הקטנוע עשה 225 קילומטר ל-9 ליטרים.


    יש לציין כמה דברים למען הסר הספק:
    1. הוא מתודלק כבר 4 פעמים באותה תחנת דלק קבועה.
    2. הבקרת צמיגים היא קבועה ונבדקת כל שבוע וחצי כך שאין פה השפעה.
    3. המצת המקורי הוא ngk RG4HCX (חד ראש).
    4. המצת שמשומש הוא אותו סגנון עם 2 ראשים.
    5. הקטנוע מכיל 12 ליטר דלק (10+2) ותמיד ממולא עד הסוף למען ניצול כל הקילומטרז.

    ושאלתי היא כזו:
    האם המצת יכול כל כך להשפיע עד שהקטנוע כנראה יכול להגיע בתאוריה ל-250 - 275 קילומטר לפני התדלוק הבא?


    תודה רבה לעוזרים מראש.

    עריכה: לא ידעתי אם זה שייך לחלק הטנכי או הכללי כי זו לא ממש בעיה אז שמתי כאן.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    אשמח להעזר בחברי הפורום בעלי ניסיון עם בוכנה יחידה בקטנועים.
    קטנוע מסוג xevo עם מצת ngk מקורי היה עושה 215 קילומטר ל 10 ליטרים.
    לאחר תקופה הוא ירד ל 195 על 10 ליטרים.
    לאחר ניקוי כפול של ההזרקה (עם תוסף לדלק) הוא חזר לצרוך בסביבות ה 215.

    הגיע הזמן להחליף מצת והפעם המלצתי על מצת כפול ראשים במקום אחד בודד (בניגוד להוראות יצרן) - פשוט כי הוא היה יותר זול בטותו הרגע בחנות והתאים.
    בתדלוק השני והשלישי, לאחר ההחלפה, הקטנוע עשה 225 קילומטר ל-9 ליטרים.


    יש לציין כמה דברים למען הסר הספק:
    1. הוא מתודלק כבר 4 פעמים באותה תחנת דלק קבועה.
    2. הבקרת צמיגים היא קבועה ונבדקת כל שבוע וחצי כך שאין פה השפעה.
    3. המצת המקורי הוא ngk RG4HCX (חד ראש).
    4. המצת שמשומש הוא אותו סגנון עם 2 ראשים.
    5. הקטנוע מכיל 12 ליטר דלק (10+2) ותמיד ממולא עד הסוף למען ניצול כל הקילומטרז.

    ושאלתי היא כזו:
    האם המצת יכול כל כך להשפיע עד שהקטנוע כנראה יכול להגיע בתאוריה ל-250 - 275 קילומטר לפני התדלוק הבא?


    תודה רבה לעוזרים מראש.

    עריכה: לא ידעתי אם זה שייך לחלק הטנכי או הכללי כי זו לא ממש בעיה אז שמתי כאן.
    לא יודע לגבי המצת..
    אך מניסיון של כמעט שנתיים עם הקטנוע..
    צריכת דלק של 1:30 בנסיעה נורמלית עד 8.5 אלף סלד

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי nrnrnr צפיה בהודעה
    לא יודע לגבי המצת..
    אך מניסיון של כמעט שנתיים עם הקטנוע..
    צריכת דלק של 1:30 בנסיעה נורמלית עד 8.5 אלף סלד

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    1:30?
    לא הגיוני בעליל, אפילו היצרן לא מצהיר על כזה דבר... היצרן הצהיר בזמנו על 1:24 או 1:25.
    אישית אני יודע שעם דלק 98/100 הוא עושה 1:28 על מהירות של עד 100 קמש בסלד של 8.

    8.5 זה כמעט הסל"ד המקסימלי שלו וזה מתפתח רק מעל 101 קמ"ש בסקאלה עד ל 9 במהירות 120 וקצת - כך שקצת מוזר לי מה שאמרת.

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    1:30?
    לא הגיוני בעליל, אפילו היצרן לא מצהיר על כזה דבר... היצרן הצהיר בזמנו על 1:24 או 1:25.
    אישית אני יודע שעם דלק 98/100 הוא עושה 1:28 על מהירות של עד 100 קמש בסלד של 8.

    8.5 זה כמעט הסל"ד המקסימלי שלו וזה מתפתח רק מעל 101 קמ"ש בסקאלה עד ל 9 במהירות 120 וקצת - כך שקצת מוזר לי מה שאמרת.

    Sent from my MI 5X using Tapatalk
    אומר לך מניסיון שלי בלבד על ה xevo 250.

    לא נתתי איתו פתיחות ברמזור ולא עברתי איתו את ה 8.5 סלד.

    נ.ב
    60% נסיעות בינעירוני. חולון יבנה.
    40% נסיעות חולון ראשון.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    עוד מישהו לאושש את הנושא בבקשה?

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    אני נסעתי עם XEVO וזכור לי באיזור ה22-23 לליטר, אני כן אוהב לפתוח ברמזור, ואהבתי לנסוע איתו על ה120+... 1:28 נשמע לי קצת טוב מדי... אולי הבנאדם שוקל 30 קילו.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    הפחת משקל-גם שלך וגם על הקטנוע.

    בדוק לחץ אוויר בצמיגים עד לרמה הכי גבוהה שממליץ היצרן
    אל תחכה לחיישן שיגיד לך.

    פילטר אוויר ותיבת אוויר חדש ונקייה

    צמיגים תקינים

    תיאום מנוע וכיוון שסתומים.

    ניקוי וכיוון של לוע הזרקת הדלק.

    והתנהגות רוכב, כל אלה ישפרו לך את צריכת הדלק.

    מעבר לכך, עמידה ממושכת בפקק רכיבה בתנאים לא טובים
    רוח גשם חום מוקצן יפגעו בצריכה אפילו לאזור המגורים יש השפעה.

    לגבי הפלאג סחטיין על צריכת הדלק אבל בדוק שהוא לא עושה
    נזק אחר.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    זה לא מדע מדוייק ויש עוד שורת גורמים שמשפיעים על הצריכה כמו מצב התנועה, אופי הנהיגה, טמפרטורת האוויר

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    190
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mortar צפיה בהודעה
    אני נסעתי עם XEVO וזכור לי באיזור ה22-23 לליטר, אני כן אוהב לפתוח ברמזור, ואהבתי לנסוע איתו על ה120+... 1:28 נשמע לי קצת טוב מדי... אולי הבנאדם שוקל 30 קילו.
    חחח..
    הלוואי הייתי אפילו 30 קילו פחות.
    מה שכן הקפדתי למלא אויר לפחות פעם בשבוע.
    אחלה קטנוע שבעולם

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    1:30?
    לא הגיוני בעליל, אפילו היצרן לא מצהיר על כזה דבר... היצרן הצהיר בזמנו על 1:24 או 1:25.
    אישית אני יודע שעם דלק 98/100 הוא עושה 1:28 על מהירות של עד 100 קמש בסלד של 8.

    8.5 זה כמעט הסל"ד המקסימלי שלו וזה מתפתח רק מעל 101 קמ"ש בסקאלה עד ל 9 במהירות 120 וקצת - כך שקצת מוזר לי מה שאמרת.

    Sent from my MI 5X using Tapatalk
    אני מניח שבמסגרת הטיפול בוצעו עוד דברים חוץ מהפלאג.
    האם זה אכן המצב?
    כמובן שפלאג עייף יכול לפגוע בצריכה, אבל המספרים שאתה מציין נראים מוגזמים.
    יכול להיות שגם הואריאטור ופילטר האויר טופלו באותה הזדמנות?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    לא לא.
    רק פלאג.
    הפלאג עשה בעיות וכיבה את המנוע (עקב חלודה מצטברת) אז הוא הוחלף.


    לאחר מכן הכל השתנה...
    זה ממש מוזר לי

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    הפחת משקל-גם שלך וגם על הקטנוע.

    בדוק לחץ אוויר בצמיגים עד לרמה הכי גבוהה שממליץ היצרן
    אל תחכה לחיישן שיגיד לך.

    פילטר אוויר ותיבת אוויר חדש ונקייה

    צמיגים תקינים

    תיאום מנוע וכיוון שסתומים.

    ניקוי וכיוון של לוע הזרקת הדלק.

    והתנהגות רוכב, כל אלה ישפרו לך את צריכת הדלק.

    מעבר לכך, עמידה ממושכת בפקק רכיבה בתנאים לא טובים
    רוח גשם חום מוקצן יפגעו בצריכה אפילו לאזור המגורים יש השפעה.

    לגבי הפלאג סחטיין על צריכת הדלק אבל בדוק שהוא לא עושה
    נזק אחר.
    אז ככה:
    לחץ אויר תמיד תקין, כל שבוע וחצי נבדק.
    פילטר אויר תמיד אני מנקה לו, למעשה כל 5 אלף אני מחליף שמן, פילטר שמן ומנקה את הפילטר אויר והתיבה.
    צמיגים תקינים, כל 2 מוחלפים כמו שעון (יולי-אוגוסט).
    שסתומים/לוע הזרקה מעולם לא נוקו בגלל שהיצרן של הקטנוע הזה לא אמר כלום. גשבוא יהיה בן 5 אני מאמין שאשים יד בדבר למען השקט הנפשי.
    התנהגות רוכב? וואלה נראה לי פרוע אבל עדיין ההבדלים בין הצריכות דלק משמעותיות

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    משקל משקל משקל
    שים לב שלפעמים צריך להחליף פילטר ולא רק לנקות אותו.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    לא לא.
    רק פלאג.
    הפלאג עשה בעיות וכיבה את המנוע (עקב חלודה מצטברת) אז הוא הוחלף.


    לאחר מכן הכל השתנה...
    זה ממש מוזר לי

    Sent from my MI 5X using Tapatalk
    אם הפלאג היה דפוק לרמה שהוא גורם לכיבויים - אז הוא בהחלט יכל להביא לפגיעה משמעותית בצריכת הדלק.
    אני לא יודע כמה זמן צריך לא להחליף פלאג כדי להגיע למצב הזה במנוע 4 פעימות...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    משקל משקל משקל
    שים לב שלפעמים צריך להחליף פילטר ולא רק לנקות אותו.

    אבל לא שונה שום דבר במשקל, זה מה שמוזר לי.
    וזה קטנוע אז כל 25 אלף מוחלף לו פילטר אויר.



    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אם הפלאג היה דפוק לרמה שהוא גורם לכיבויים - אז הוא בהחלט יכל להביא לפגיעה משמעותית בצריכת הדלק.
    אני לא יודע כמה זמן צריך לא להחליף פלאג כדי להגיע למצב הזה במנוע 4 פעימות...
    בגדול המצת אמור להחזיק כ 15 אלף אבל כל המצתים שעופר אבניר שמים לא מחזיקים.
    אחרי 12 הם כושלים (בכלי הזה ספציפית).
    אציין ששוב החלפת המצת ולפניו הצריכה תמיד הייתה 210 על 10 ליטר.
    אחרי המצת הכפול זה 225 על 9!

    זה משגע אותי כי המספרים מוגזמים.

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. התייעצות לגבי כלי לA
    על ידי Anton בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 21-01-2018, 07:43
  2. שאלה כללית לגבי יבוא צמיגים
    על ידי adim בפורום פורום ציוד
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 27-06-2017, 16:06
  3. שאלה כללית לגבי חסימה בוואטסאפ
    על ידי swiv בפורום אוף טופיק
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 28-01-2017, 11:07
  4. התייעצות לגבי אזעקה
    על ידי 338cal. בפורום פורום ציוד
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 16:30
  5. תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 05-06-2015, 12:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO