אשמח להעזר בחברי הפורום בעלי ניסיון עם בוכנה יחידה בקטנועים.
קטנוע מסוג xevo עם מצת ngk מקורי היה עושה 215 קילומטר ל 10 ליטרים.
לאחר תקופה הוא ירד ל 195 על 10 ליטרים.
לאחר ניקוי כפול של ההזרקה (עם תוסף לדלק) הוא חזר לצרוך בסביבות ה 215.
הגיע הזמן להחליף מצת והפעם המלצתי על מצת כפול ראשים במקום אחד בודד (בניגוד להוראות יצרן) - פשוט כי הוא היה יותר זול בטותו הרגע בחנות והתאים.
בתדלוק השני והשלישי, לאחר ההחלפה, הקטנוע עשה 225 קילומטר ל-9 ליטרים.
יש לציין כמה דברים למען הסר הספק:
1. הוא מתודלק כבר 4 פעמים באותה תחנת דלק קבועה.
2. הבקרת צמיגים היא קבועה ונבדקת כל שבוע וחצי כך שאין פה השפעה.
3. המצת המקורי הוא ngk RG4HCX (חד ראש).
4. המצת שמשומש הוא אותו סגנון עם 2 ראשים.
5. הקטנוע מכיל 12 ליטר דלק (10+2) ותמיד ממולא עד הסוף למען ניצול כל הקילומטרז.
ושאלתי היא כזו:
האם המצת יכול כל כך להשפיע עד שהקטנוע כנראה יכול להגיע בתאוריה ל-250 - 275 קילומטר לפני התדלוק הבא?
תודה רבה לעוזרים מראש.
עריכה: לא ידעתי אם זה שייך לחלק הטנכי או הכללי כי זו לא ממש בעיה אז שמתי כאן.
1:30?
לא הגיוני בעליל, אפילו היצרן לא מצהיר על כזה דבר... היצרן הצהיר בזמנו על 1:24 או 1:25.
אישית אני יודע שעם דלק 98/100 הוא עושה 1:28 על מהירות של עד 100 קמש בסלד של 8.
8.5 זה כמעט הסל"ד המקסימלי שלו וזה מתפתח רק מעל 101 קמ"ש בסקאלה עד ל 9 במהירות 120 וקצת - כך שקצת מוזר לי מה שאמרת.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
עוד מישהו לאושש את הנושא בבקשה?
Sent from my MI 5X using Tapatalk
אני נסעתי עם XEVO וזכור לי באיזור ה22-23 לליטר, אני כן אוהב לפתוח ברמזור, ואהבתי לנסוע איתו על ה120+... 1:28 נשמע לי קצת טוב מדי... אולי הבנאדם שוקל 30 קילו.
הפחת משקל-גם שלך וגם על הקטנוע.
בדוק לחץ אוויר בצמיגים עד לרמה הכי גבוהה שממליץ היצרן
אל תחכה לחיישן שיגיד לך.
פילטר אוויר ותיבת אוויר חדש ונקייה
צמיגים תקינים
תיאום מנוע וכיוון שסתומים.
ניקוי וכיוון של לוע הזרקת הדלק.
והתנהגות רוכב, כל אלה ישפרו לך את צריכת הדלק.
מעבר לכך, עמידה ממושכת בפקק רכיבה בתנאים לא טובים
רוח גשם חום מוקצן יפגעו בצריכה אפילו לאזור המגורים יש השפעה.
לגבי הפלאג סחטיין על צריכת הדלק אבל בדוק שהוא לא עושה
נזק אחר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה לא מדע מדוייק ויש עוד שורת גורמים שמשפיעים על הצריכה כמו מצב התנועה, אופי הנהיגה, טמפרטורת האוויר
לא לא.
רק פלאג.
הפלאג עשה בעיות וכיבה את המנוע (עקב חלודה מצטברת) אז הוא הוחלף.
לאחר מכן הכל השתנה...
זה ממש מוזר לי
Sent from my MI 5X using Tapatalk
אז ככה:
לחץ אויר תמיד תקין, כל שבוע וחצי נבדק.
פילטר אויר תמיד אני מנקה לו, למעשה כל 5 אלף אני מחליף שמן, פילטר שמן ומנקה את הפילטר אויר והתיבה.
צמיגים תקינים, כל 2 מוחלפים כמו שעון (יולי-אוגוסט).
שסתומים/לוע הזרקה מעולם לא נוקו בגלל שהיצרן של הקטנוע הזה לא אמר כלום. גשבוא יהיה בן 5 אני מאמין שאשים יד בדבר למען השקט הנפשי.
התנהגות רוכב? וואלה נראה לי פרוע אבל עדיין ההבדלים בין הצריכות דלק משמעותיות
Sent from my MI 5X using Tapatalk
משקל משקל משקל
שים לב שלפעמים צריך להחליף פילטר ולא רק לנקות אותו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אבל לא שונה שום דבר במשקל, זה מה שמוזר לי.
וזה קטנוע אז כל 25 אלף מוחלף לו פילטר אויר.
בגדול המצת אמור להחזיק כ 15 אלף אבל כל המצתים שעופר אבניר שמים לא מחזיקים.
אחרי 12 הם כושלים (בכלי הזה ספציפית).
אציין ששוב החלפת המצת ולפניו הצריכה תמיד הייתה 210 על 10 ליטר.
אחרי המצת הכפול זה 225 על 9!
זה משגע אותי כי המספרים מוגזמים.
Sent from my MI 5X using Tapatalk