xevo 250,
כמעט 3 שנים ו45,000 ק"מ וצריכת דלק הייתה קרובה מאוד ל1\30 במשך כל התקופה...
רוב הזמן בין עירוני עד 100 קמ"ש
בוא נישחט כמה פרות קדושות ונעשה מנגל. אני מציג את הגישה המחמירה שלהבנתי באה למנוע בעיות ולא
לטפל בהן יש כאלה שחושבים אחרת, אצלי זה עובד כבר המון שנים!
1. הנחת העבודה הבסיסית שלנו שהאופנוע עובד מושלם כשהוא חדש (גם כאן יש אפשרות למשוגעים להגיע ליותר)
הסיבה היא כי כל חלק עובד בצורה מושלמת ולא גורר את החלק השני לעבודה פחות יעילה.
2. ייצרן האופנוע לא חשב עליך ספציפית, על הצרכים שלך, או אופן הרכיבה והמקום שאתה רוכב בו, אין לו אפשרות כזו.
הוא עשה ממוצע ממגוון המשתנים האפשרי וייצר אופן טיפול שהוא ברירת מחדל, הוא התפשר בין טיפולים קצרים
שמשגעים את הלקוח, לבין טיפולים ארוכים ויקרים על מנת לעמוד בתחרות מול היריבים.
3. הוא לא הביא בחשבון את מדד זיהום האוויר בישראל שהיא ארץ מדבר וגם לא עבודת מנוע של 8 חודשים בשנה של
כמעט קיץ הוא לא בדק את הבדלי הטמפרטורה בין לילה ליום ולא את מדד הלחות באוויר בעיר הסמוכה לים, כי כל זה
מחושב לתוך הממוצע הכללי בין אירופה אפריקה אסיה אמריקה ושאר יבשות העולם.
4. בכל הסטטיסטיקה הזאת יש הרבה מצבים שאתה נכלל בחריגת הסטטיסטיקה.
5. שימוש מושכל באירופה ארה"ב ואפילו באסיה מצביע על קלומטרז' נמוך בהרבה מהממוצע פה בארץ בתנאים הרבה
יותר קשים מה שמגביר את הבלאי של המנוע וגום לו להזדקן מהר.
6. שינוי מהותי בצריכת הדלק מצביע על כך שמשהו לא עובד בצורה מושלמת באופנוע, זו יכולה להיות מערכת הזנת
הדלק, זו יכולה להיות השרפה היעילה שלו במנוע ואפילו בעיות במערכת הפליטה, אגזוז סתום או מלא מכות יפגע
בניהול מנוע מושלם.
7. אז איך מתגברים על כל זה, אני בחרתי בקיצור זמן הטיפולים לחצי, כולל החלפת פילטרים שמן פלאגים הסיבה ששמן
חדש יעשה עבודה טובה יותר משמן משומש, פילטר אויר חדש יסנן טוב יותר מפילטר שנראה נקי. וכך גם הפלגים.
8. שאר המכלולים שאחראיים על התנועה מייסבים רולים רצועת הנעה ואפילו בלם שלחוץ טיפה על הבלם ומגביל את תנועת
הגלגל יתרום לעבודה לא מושלמת וצריכת דלק חריגה.
עכשיו כיוון שיהיה קשה לבדוק את כל הדברים האלה במהלך השימוש, השיטה היא לדאוג להם בזמן שהוא לפני הזמן, היינו
תחזוקה מונעת. לכן הוראות היצרן הם משהו שלא חורגים ממנו אבל אפשר ורצוי להקדים את הזמנים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
xevo 250,
כמעט 3 שנים ו45,000 ק"מ וצריכת דלק הייתה קרובה מאוד ל1\30 במשך כל התקופה...
רוב הזמן בין עירוני עד 100 קמ"ש
לאחרונה בדקתי את שלי (דו"ש, קרבורטור):
צמיגים 70 אחוז כביש:
1-17/18 משולב עירוני בין עירוני.
כמעט 1-20 בבין עירוני נטו עד 100 קמ"ש רגוע.
לשם השוואה רק משינוי צמיגים ל80 אחוז שטח:
1-15/16 בעיר\שטח.
1-16/17 בין עירוני משולב.
למיטב ידיעתי פלאגים "כפולים" (או יותר) בעיקר מבטיחים שיהיה ניצוץ טוב לאורך זמן כך שהם לא אמורים לשפר לך את צריכת הדלק אלא להפך.
הכוונה היא שאם בתאוריה ניקח את מה שאתה מדווח עליו זה אמור להגיד שהם שורפים פחות טוב את התערובת כיוון שדבר כזה יגרום ליותר אדי דלק בפליטה ובהתאמה ל"קיזוז" כמות הדלק בתערובת ע"י מחשב הרכב (מה שיפגע בכוח של הכלי בצורה מסויימת).
אם הם יותר טובים\חזקים מרגילים אז זה אומר שהם יציתו את התערובת בצורה יותר טובה כך שבתאוריה התערובת תישרף יותר טוב, כפועל יוצא יהיו פחות שאריות דלק בתערובת הפליטה מה שלא יצריך קיזוז התערובת ע"י מחשב הרכב. (דוגמה טובה לכך תהיה מנועים עם 2 פלאגים לצילינדר, התערובת מקבלת 2 ניצוצות באיזורים שונים מה שמשפר את הבעירה ושריפת הדלק + מבטיח פחות כשל להופעת ניצוץ במצבים שהבטיחות דרושה כמו מטוסים).
בהתאמה להנחה הזאת, פלאגים רגילים כביכול לא ישרפו בצורה יעילה את התערובת (כי הם פחות "חזקים\טובים") מה שיגרום ליותר שאריות דלק בפליטה דבר שיגרום למחשב לקזז דלק כי מבחינתו התערובת "עשירה מדי".
הם טובים בעיקר להגדלת אורך חיים\זמני החלפה.
והנה קישור למישהו שלקח את זה צעד קדימה וערך השוואה מדעית בין הסוגים השונים (לא קראתי, כבד מדי בשעה הזאת)
https://www.sciencedirect.com/scienc...90447912000883
להבא כשאתה שם מצת חדש ומקורי תבדוק את ה gap ותכוון למרווח שהיצרן אומר זה משפיע על הצריכה.
אני רוצה להסויף משהו קטן,
אני יודע שזו לא בעיה אבל זה שכולכם מתנדבים לעזור להסביר משהו זה לא מובן מאליו.
אני יודע שיש פה הרבה אנשים עם ניסיון ואני "מתווכח" אבל זה נטו לאתגר את התשובות ולהבין אותם לעומק.
אז אני רוצה להגיד לכולם תודה רבה רבה
זה באמת לא מובן מאליו
ואני עדיין מחכה לתשובות (:
Sent from my MI 5X using Tapatalk