תוצאות 1 עד 4 מ 4

אשכול: עד כמה חשוב משקולת כידון ?

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    13

    עד כמה חשוב משקולת כידון ?

    יש לי סוזקי אינזומה 250. ויש לי רק משקולת אחת על הקידון היתי רוצה לדעת אם זה עדיף על כלום?(עד שאני יקנה חדשות) וכמובן אם זה משחק תפקיד כלשהוא?

  2. #2
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    Protection

    Some motorcycles do not come with bar ends, so if you’re coming off a bike that does have them, you might feel a little naked. If you’re coming off a bike that doesn’t have them, you may like what you see, or you may be wondering why you suddenly have an extra inch or so of material extending from your grip. Bar ends serve the simple purpose of protection. If your handlebars are wide enough and/or your bike is narrow enough, then your handlebars are susceptible to some damage in a fall. In such a case, the bar ends will take the hit in place of other parts that might be more expensive to replace. Without the bar end, you could be looking at replacing your throttle tube, clip-on, or the entire handlebar if it is a one-piece unit. Bar ends are relatively inexpensive and offer tremendous protection as well as peace of mind for the low cost.

    Vibration Damping

    All internal combustion engines create vibration. Some more than others, but they all do. You’ll feel the most vibration coming out of single and twin cylinder engines. Four cylinder engines, by contrast, are quite smooth, though you might notice high frequency buzzing at higher engine speeds in some cases. Generally speaking, the more cylinders you have, the smoother your engine will feel. Engines, of course, are mounted to a rigid frame. A swiveling fork is attached to that frame, and your handlebars are somehow attached to that fork. Without getting too scientific, the engine’s vibration travels up through the frame and into the handlebars, which then experience what is known as “resonant frequency.” In a nutshell, bar ends help to isolate, or at least minimize the frequency as it is transferred up through the engine. They do this because they are weighted, but we are talking ounces/grams, so there’s no need to worry about any detriment to your ability to steer smoothly. Trust their design, and all will be well.

    A Hint of Style

    With bar ends, you have the bonus of adding a little of your signature flair to your motorcycle. Choose from a variety of colours, chrome, or a carbon fiber look to match what suits you. Stylistically speaking, if you like spikes, skulls, or the six-shooter motif, then those options are available to you. Some bar ends come in two pieces: a weighted cylinder plus a nylon cap. Others are one-piece items. Essentially, you can choose from a whole smorgasbord of bar ends to suit your taste as well as your practical needs.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    משכך ויברציות. לא משהו דרמטי

  4. #4
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    עדיף בכלל בלי מאשר רק בצד אחד אבל בהזדמנות תחליף אותן.



אשכולות דומים

  1. מסר חשוב לאופנוען מתחיל
    על ידי SuperRuti בפורום כללי
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 21-05-2018, 17:10
  2. תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 28-02-2017, 23:39
  3. על מה הכי חשוב להסתכל בקנייה?
    על ידי Orel בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 26-11-2016, 17:18
  4. Dwr מה זה? ולמה חשוב לחדש אותו
    על ידי strelok89 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 01-11-2016, 17:22
  5. מהמיכל דלק של ה... בעצם, לא חשוב...
    על ידי קשיש עם טוסטוס ושפם בפורום פורום צילום מוטורי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 27-01-2016, 08:05

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO