אני קורא את הנתונים של ההכרזה על ה-GS 850 החדש.
יש לו כ-95 סוסים לעומת 115 לטרייסר.
אמנם 3 צילינדרים לטרייסר אבל האם זאת הסיבה?
איך זה שימאהה מוציאים 20 כ"ס יותר על אותו נפח?
ואני לא חושב שזה בא על חשבון אמינות.
מה ההסבר לפער המשמעותי הזה?
אני קורא את הנתונים של ההכרזה על ה-GS 850 החדש.
יש לו כ-95 סוסים לעומת 115 לטרייסר.
אמנם 3 צילינדרים לטרייסר אבל האם זאת הסיבה?
איך זה שימאהה מוציאים 20 כ"ס יותר על אותו נפח?
ואני לא חושב שזה בא על חשבון אמינות.
מה ההסבר לפער המשמעותי הזה?
התקינה האירופאית מאפשרת ליצרנים לקחת כלים גדולים עם מנועים חזקים, להגביל את הספק המנוע ל35KW (כ48 כ"ס) ולמכור אותם גם לאנשים עם רשיון מוגבל (מקביל לA1 בארץ). רק מה, אותה תקינה מגבילה אותם בזה שהמנוע המקורי, לפני ההגבלה, לא יהיה חזק יותר מ70KW (או כ95 כ"ס).
BMW פשוט הינדסה את המנוע על מנת שיעמוד בדרישות האלה.
עושים רק לא לכל האופנועים
ע"ע mt-7
Sent from my ONE A2005 using Tapatalk
אתה משווה בין כלי של 2 צילינדר ל 3 צילינדר, ההספק הוא לא המדד הכי ברור לכוח, חשוב גם להסתכל על דברים כמו מומנט, משקל ועוד פרמטרים.
Tracer 900
ובלי קשר,
אותו מנוע, בכיוונון שונה יכול להוציא הספקים שונים. כל יצרניות הרכבים בעולם (אולי חוץ מהסינים) מסרסים את המנועים שלהם מסיבות שונות ומשונות.
בד"כ זה בגלל תקנות פליטת מזהמים.
כל יצרן כיוון למקום אחר, הבמוו עם מומנט גבוה יותר שמגיע בסל"ד נמוך יותר בהשוואה ל09 לכן לטעמי האישי הבמוו יהיה יותר מהנה לרכיבה (מבחינת המנוע) כי מומנט גבוה שמושג בסל"ד נמוך יותר מתאים לכביש בזמן שכח סוס גבוה שמושג ב10000 סל"ד ומעלה מתאים למסלול ופחות מהנה לרכיבה בכביש.
מומנט גבוה בסל"ד נמוך זה ממכר.
אם נסתכל על שניהם בשיא המומנט, ה-MT משיג אותו ב-8500 סל"ד ואילו ה-GS משיג את שיא המומנט ב-6250 סל"ד.
ההספק בנקודות האלה (נכפיל את המומנט בנקודה זו בסל"ד של כל אחד) הוא גבוה ב-30% במקרה של ה-MT.
ההספק (ולא המומנט) קובע את התאוצה. אז אם אמשוך את ה-MT בהילוך ואהיה בסל"ד המתאים הוא יאיץ הרבה יותר מהר (וזה עוד לפני פערי המשקל).
מה הבעיה לשמור את ה-MT בהאצה בסל"ד 8500? הוא לא מרעיש במיוחד והוא עולה לשם מהר מאד.
אז מה עוזר מומנט גבוה בסל"ד נמוך אם התאוצה לא גבוהה?
תפסת את העניין, כדי שהMT יהיה בטווח עבודה יעיל אתה תיהיה בסל"ד גבוה ותשחק יותר בהילוכים בנוסף המומנט הוא זה שמעיף לך את הראש אחורה בהאצה לא כח הסוס.
בדיוק החלפתי רכב מ420 נ"מ עם 150 כח סוס לרכב עם 200 כח סוס אבל עם 260 נ"מ, הראשון למרות 50 כח סוס פחות היה מדביק אותך לכיסא בזמן שהשני מאיץ מהר אבל מרגיש חלבי.
מכוון שקטגורית הספורט הפכה לנישה בכל העולם היצרנים מכוונים בשנים האחרונות למומנט בסל"ד הנמוך כי זה מה שהקהל רוצה, גם הMT נחשב למכוון יותר למומנט מאשר כח סוס אבל לא לעומת הבמוו
אבל למה כתבת שאשחק יותר בהילוכים? ההפך, ממשיך להאיץ בהילוך נמוך כדי להעלות סלד ולא מעלה הילוך.
לא יכול להיות ש "המומנט הוא זה שמעיף לך את הראש". תאוצה היא תאוצה היא תאוצה ומה שמאיץ אותך זה ההספק ביחס למשקל ולחיכוך (פנימי וחיצוני), ולאופנוע שמאיץ לא אכפת המומנט אלא רק ההספק.
אם תקח MT ואת ה-BMW להשוואת האצה אז נראה לי ברור שה-MT יאיץ יותר מהר. הרי לא מדובר על סל"ד מטורף של GP.
לא מבין את ההערה "מאיץ מהר אבל מרגיש חלבי", איך זה יכול להיות? אולי זו תחושה מוטעית?
תשמע זה די סובייקטיבי, אני עם טרייסר 09 ויחסית ל 4 צילינדר שהיה לי לפניו, יש לו יותר מומנט בסלד נמוך והוא סוחב יופי כבר מסל"ד יחסית נמוך (עדיין לא כמו 2 צילינדר) כי הוא משהו באמצע בין 2 צילינדר ל 4.
אז dresdner צודק, ה MT כשמו כן הוא maximum torque והוא בכיף יכול לנסוע בהילוך 3 מ 30 קמ"ש עד 160, אבל עדיין בשביל תאוצה חזקה ומהירה אתה צריך למשוך הילוכים בדומה ל 4 צילינדר ולעבור את ה 6-7 סל"ד.
Tracer 900
קשה להסביר את זה, לפחות לי אבל דוגמא טובה זה וולי, הרמת גלגל קידמי בלי קלאץ רק עם גז מתבצעת בעזרת המומנט ולא כח הסוס, הMT 07 לפי המבחנים מרים גלגל בהילוך שלישי שזה אומר שיש לו מומנט טוב, כמובן גם המשקל העצמי משחק תפקיד ובאופנועים בעלי משקל גבוה ומומנט גבוה הצמיג האחורי יחליק כתוצאה מהמומנט, כמו הארלי למשל.
ארוך מתיש אבל קולע
http://fullgaz.co.il/טכני-על-מומנט-והספק/