עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 22

אשכול: הבדלי הספק בין ימאהה טרייסר ל-BMW 850 החדש

  1. #1

    הבדלי הספק בין ימאהה טרייסר ל-BMW 850 החדש

    אני קורא את הנתונים של ההכרזה על ה-GS 850 החדש.
    יש לו כ-95 סוסים לעומת 115 לטרייסר.
    אמנם 3 צילינדרים לטרייסר אבל האם זאת הסיבה?

    איך זה שימאהה מוציאים 20 כ"ס יותר על אותו נפח?
    ואני לא חושב שזה בא על חשבון אמינות.

    מה ההסבר לפער המשמעותי הזה?

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    התקינה האירופאית מאפשרת ליצרנים לקחת כלים גדולים עם מנועים חזקים, להגביל את הספק המנוע ל35KW (כ48 כ"ס) ולמכור אותם גם לאנשים עם רשיון מוגבל (מקביל לA1 בארץ). רק מה, אותה תקינה מגבילה אותם בזה שהמנוע המקורי, לפני ההגבלה, לא יהיה חזק יותר מ70KW (או כ95 כ"ס).
    BMW פשוט הינדסה את המנוע על מנת שיעמוד בדרישות האלה.

  3. #3

    מעניין

    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    התקינה האירופאית מאפשרת ליצרנים לקחת כלים גדולים עם מנועים חזקים, להגביל את הספק המנוע ל35KW (כ48 כ"ס) ולמכור אותם גם לאנשים עם רשיון מוגבל (מקביל לA1 בארץ). רק מה, אותה תקינה מגבילה אותם בזה שהמנוע המקורי, לפני ההגבלה, לא יהיה חזק יותר מ70KW (או כ95 כ"ס).
    BMW פשוט הינדסה את המנוע על מנת שיעמוד בדרישות האלה.
    לא הכרתי את זה.
    אז אתה אומר שכדי שיוכלו להוציא גרסה מוחלשת הם מחלישים גם את הגרסה ה"חזקה" ומענישים את בעלי הרישיון הלא מוגבל.
    אז למה ימאהה לא עושים את זה גם הם?

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    89
    עושים רק לא לכל האופנועים
    ע"ע mt-7

    Sent from my ONE A2005 using Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    אתה משווה בין כלי של 2 צילינדר ל 3 צילינדר, ההספק הוא לא המדד הכי ברור לכוח, חשוב גם להסתכל על דברים כמו מומנט, משקל ועוד פרמטרים.
    Tracer 900

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ובלי קשר,
    אותו מנוע, בכיוונון שונה יכול להוציא הספקים שונים. כל יצרניות הרכבים בעולם (אולי חוץ מהסינים) מסרסים את המנועים שלהם מסיבות שונות ומשונות.
    בד"כ זה בגלל תקנות פליטת מזהמים.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    כל יצרן כיוון למקום אחר, הבמוו עם מומנט גבוה יותר שמגיע בסל"ד נמוך יותר בהשוואה ל09 לכן לטעמי האישי הבמוו יהיה יותר מהנה לרכיבה (מבחינת המנוע) כי מומנט גבוה שמושג בסל"ד נמוך יותר מתאים לכביש בזמן שכח סוס גבוה שמושג ב10000 סל"ד ומעלה מתאים למסלול ופחות מהנה לרכיבה בכביש.

    מומנט גבוה בסל"ד נמוך זה ממכר.

  8. #8
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    כל יצרן כיוון למקום אחר, הבמוו עם מומנט גבוה יותר שמגיע בסל"ד נמוך יותר בהשוואה ל09 לכן לטעמי האישי הבמוו יהיה יותר מהנה לרכיבה (מבחינת המנוע) כי מומנט גבוה שמושג בסל"ד נמוך יותר מתאים לכביש בזמן שכח סוס גבוה שמושג ב10000 סל"ד ומעלה מתאים למסלול ופחות מהנה לרכיבה בכביש.

    מומנט גבוה בסל"ד נמוך זה ממכר.
    אם נסתכל על שניהם בשיא המומנט, ה-MT משיג אותו ב-8500 סל"ד ואילו ה-GS משיג את שיא המומנט ב-6250 סל"ד.
    ההספק בנקודות האלה (נכפיל את המומנט בנקודה זו בסל"ד של כל אחד) הוא גבוה ב-30% במקרה של ה-MT.
    ההספק (ולא המומנט) קובע את התאוצה. אז אם אמשוך את ה-MT בהילוך ואהיה בסל"ד המתאים הוא יאיץ הרבה יותר מהר (וזה עוד לפני פערי המשקל).
    מה הבעיה לשמור את ה-MT בהאצה בסל"ד 8500? הוא לא מרעיש במיוחד והוא עולה לשם מהר מאד.

    אז מה עוזר מומנט גבוה בסל"ד נמוך אם התאוצה לא גבוהה?

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי אלעד הירדני צפיה בהודעה
    אם נסתכל על שניהם בשיא המומנט, ה-MT משיג אותו ב-8500 סל"ד ואילו ה-GS משיג את שיא המומנט ב-6250 סל"ד.
    ההספק בנקודות האלה (נכפיל את המומנט בנקודה זו בסל"ד של כל אחד) הוא גבוה ב-30% במקרה של ה-MT.
    ההספק (ולא המומנט) קובע את התאוצה. אז אם אמשוך את ה-MT בהילוך ואהיה בסל"ד המתאים הוא יאיץ הרבה יותר מהר (וזה עוד לפני פערי המשקל).
    מה הבעיה לשמור את ה-MT בהאצה בסל"ד 8500? הוא לא מרעיש במיוחד והוא עולה לשם מהר מאד.

    אז מה עוזר מומנט גבוה בסל"ד נמוך אם התאוצה לא גבוהה?
    תפסת את העניין, כדי שהMT יהיה בטווח עבודה יעיל אתה תיהיה בסל"ד גבוה ותשחק יותר בהילוכים בנוסף המומנט הוא זה שמעיף לך את הראש אחורה בהאצה לא כח הסוס.

    בדיוק החלפתי רכב מ420 נ"מ עם 150 כח סוס לרכב עם 200 כח סוס אבל עם 260 נ"מ, הראשון למרות 50 כח סוס פחות היה מדביק אותך לכיסא בזמן שהשני מאיץ מהר אבל מרגיש חלבי.

    מכוון שקטגורית הספורט הפכה לנישה בכל העולם היצרנים מכוונים בשנים האחרונות למומנט בסל"ד הנמוך כי זה מה שהקהל רוצה, גם הMT נחשב למכוון יותר למומנט מאשר כח סוס אבל לא לעומת הבמוו

  10. #10
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    תפסת את העניין, כדי שהMT יהיה בטווח עבודה יעיל אתה תיהיה בסל"ד גבוה ותשחק יותר בהילוכים בנוסף המומנט הוא זה שמעיף לך את הראש אחורה בהאצה לא כח הסוס.

    בדיוק החלפתי רכב מ420 נ"מ עם 150 כח סוס לרכב עם 200 כח סוס אבל עם 260 נ"מ, הראשון למרות 50 כח סוס פחות היה מדביק אותך לכיסא בזמן שהשני מאיץ מהר אבל מרגיש חלבי.

    מכוון שקטגורית הספורט הפכה לנישה בכל העולם היצרנים מכוונים בשנים האחרונות למומנט בסל"ד הנמוך כי זה מה שהקהל רוצה, גם הMT נחשב למכוון יותר למומנט מאשר כח סוס אבל לא לעומת הבמוו
    אבל למה כתבת שאשחק יותר בהילוכים? ההפך, ממשיך להאיץ בהילוך נמוך כדי להעלות סלד ולא מעלה הילוך.

    לא יכול להיות ש "המומנט הוא זה שמעיף לך את הראש". תאוצה היא תאוצה היא תאוצה ומה שמאיץ אותך זה ההספק ביחס למשקל ולחיכוך (פנימי וחיצוני), ולאופנוע שמאיץ לא אכפת המומנט אלא רק ההספק.

    אם תקח MT ואת ה-BMW להשוואת האצה אז נראה לי ברור שה-MT יאיץ יותר מהר. הרי לא מדובר על סל"ד מטורף של GP.

    לא מבין את ההערה "מאיץ מהר אבל מרגיש חלבי", איך זה יכול להיות? אולי זו תחושה מוטעית?

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי אלעד הירדני צפיה בהודעה
    אבל למה כתבת שאשחק יותר בהילוכים? ההפך, ממשיך להאיץ בהילוך נמוך כדי להעלות סלד ולא מעלה הילוך.

    לא יכול להיות ש "המומנט הוא זה שמעיף לך את הראש". תאוצה היא תאוצה היא תאוצה ומה שמאיץ אותך זה ההספק ביחס למשקל ולחיכוך (פנימי וחיצוני), ולאופנוע שמאיץ לא אכפת המומנט אלא רק ההספק.

    אם תקח MT ואת ה-BMW להשוואת האצה אז נראה לי ברור שה-MT יאיץ יותר מהר. הרי לא מדובר על סל"ד מטורף של GP.

    לא מבין את ההערה "מאיץ מהר אבל מרגיש חלבי", איך זה יכול להיות? אולי זו תחושה מוטעית?
    תשמע זה די סובייקטיבי, אני עם טרייסר 09 ויחסית ל 4 צילינדר שהיה לי לפניו, יש לו יותר מומנט בסלד נמוך והוא סוחב יופי כבר מסל"ד יחסית נמוך (עדיין לא כמו 2 צילינדר) כי הוא משהו באמצע בין 2 צילינדר ל 4.
    אז dresdner צודק, ה MT כשמו כן הוא maximum torque והוא בכיף יכול לנסוע בהילוך 3 מ 30 קמ"ש עד 160, אבל עדיין בשביל תאוצה חזקה ומהירה אתה צריך למשוך הילוכים בדומה ל 4 צילינדר ולעבור את ה 6-7 סל"ד.
    Tracer 900

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי אלעד הירדני צפיה בהודעה
    אבל למה כתבת שאשחק יותר בהילוכים? ההפך, ממשיך להאיץ בהילוך נמוך כדי להעלות סלד ולא מעלה הילוך.

    לא יכול להיות ש "המומנט הוא זה שמעיף לך את הראש". תאוצה היא תאוצה היא תאוצה ומה שמאיץ אותך זה ההספק ביחס למשקל ולחיכוך (פנימי וחיצוני), ולאופנוע שמאיץ לא אכפת המומנט אלא רק ההספק.

    אם תקח MT ואת ה-BMW להשוואת האצה אז נראה לי ברור שה-MT יאיץ יותר מהר. הרי לא מדובר על סל"ד מטורף של GP.

    לא מבין את ההערה "מאיץ מהר אבל מרגיש חלבי", איך זה יכול להיות? אולי זו תחושה מוטעית?
    קשה להסביר את זה, לפחות לי אבל דוגמא טובה זה וולי, הרמת גלגל קידמי בלי קלאץ רק עם גז מתבצעת בעזרת המומנט ולא כח הסוס, הMT 07 לפי המבחנים מרים גלגל בהילוך שלישי שזה אומר שיש לו מומנט טוב, כמובן גם המשקל העצמי משחק תפקיד ובאופנועים בעלי משקל גבוה ומומנט גבוה הצמיג האחורי יחליק כתוצאה מהמומנט, כמו הארלי למשל.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    קשה להסביר את זה, לפחות לי אבל דוגמא טובה זה וולי, הרמת גלגל קידמי בלי קלאץ רק עם גז מתבצעת בעזרת המומנט ולא כח הסוס, הMT 07 לפי המבחנים מרים גלגל בהילוך שלישי שזה אומר שיש לו מומנט טוב, כמובן גם המשקל העצמי משחק תפקיד ובאופנועים בעלי משקל גבוה ומומנט גבוה הצמיג האחורי יחליק כתוצאה מהמומנט, כמו הארלי למשל.
    אם לא הבקרות, גם אצלי הוא מנסה לעלות לווילי בכל האצה חזקה עם גז בלבד אפילו עד הילוך 3, אפילו 4.
    Tracer 900

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    אם לא הבקרות, גם אצלי הוא מנסה לעלות לווילי בכל האצה חזקה עם גז בלבד אפילו עד הילוך 3, אפילו 4.
    כמו שכתבתי ה09 על דגמיו גם מיועד לתת יותר מומנט מכח סוס כדי לתת לו את השימושיות היום יומית אבל על הנייר נראה שבמוו כיוונו עוד יותר נמוך.

אשכולות דומים

  1. ימאהה טרייסר 700-לחץ אוויר
    על ידי נתן לוין בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 06-07-2018, 08:35
  2. רכיבה ראשונה: ימאהה טרייסר 700
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 10-10-2017, 04:11
  3. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 12-09-2016, 11:31
  4. טרייסר 700 החדש, יש מחיר
    על ידי adnan בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28-08-2016, 23:38
  5. ימאהה חושפת: טרייסר 700
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 21-04-2016, 20:16

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO