ציטוט נכתב במקור על ידי Shterna צפיה בהודעה
שלום.
אני חדשה כאן. לאחרונה התעניינתי בהוצאת רשיון לדו גלגלי. בת 40, עם רישיון B מוגבל לאוטומט 5.5 שנים, אוהבת את הבימבה שלי ואת הנהיגה. נסיעות מחוץ לעיר לעבודה עד 25 ק”מ ביום, כביש צפוני מפותל, לא מהיר מספיק לטעמי. בסופ”ש ולפעמים מאמצע נסיעות ארוכות ומהירות, שכנראה אשאיר אותן לארבעה גלגלים מטעמי בטיחות.
מכוון שאני אדם של יער ולא של עיר, הכיוון שלי בכלים - דו”ש לשבילי אפר וקצת סינגלים פשוטים כמו אלה שאני עושה עם אופניים.
מבחינת יכולות: אני רוכבת על אופני שטח, אבל הפחד וחוסר שיווי משקל (בעיניי) מונעים ממני לשלוט טוב בפניות, סלעים עליות וכו'. אני מניחה שעם אופנוע לא יהיה יותר קל. אם לא ילך לי בלמידה - לא נורא, לפחות ניסיתי.
מבחינת רישיון השיקול הוא מבחן שליטה במגרש. גם אם לא אקנה כלום בקרוב, לפחות יהיה לי רישיון הכי פשוט והלמידה האמיתית היא בקורס יותר רציני. אחרי הוצאת A2 בנוסף ל-B יש תקופה של נהג חדש?
מבחינת הכלי:
1. בכביש - מהירות לא חשובה (90-100), אבל יכולת לסחוב בעליות הצפוניות שלנו כן (אותם 90-100).
2. בשטח - חול ובוץ לא מעניינים בשלב הזה, אבל חצץ או דרדרת עמוקה, או אבנים פה ושם - אפשר לרכב בשביל כזה עם דו”ש בנפח 125? גם בעליות?

אשמח מאוד ללמוד מנסיונכם, ואשמח להסברים טכניים וקישורים,
מודה מראש
מה שאת צריכה זה רישיון A1, לא A2. אופנועי 125 אינם חזקים מספיק כדי לרכב בכבישים בינעירוניים בלי לאנוס את המנוע, וגם עם גז פתוח עד הסוף קשה לי להאמין שתגיעי איתם ל-90-100 בעליות של הצפון.
לכן, מראש לכי לעשות A1 - עד 47 כ"ס.
השיעורים מתבצעים על אופנוע הילוכים. לא מלמדים לרכב נכון, אלא רק לעבור את הטסט - לאחר מכן צריך ללמוד רכיבה נכונה בקורסים.
במידה ואת בחורה גבוהה יחסית, תוכלי לרכוש אופנוע דו"ש בנפח 250-400 סמ"ק שיענה על כל הדרישות שלך בכביש ובשטח.

וכן, אם לא היית מוציאה B מוגבל לאוטומט (המצאה שטנית) - היה לך קצת יותר קל להתמודד עם ההילוכים ברישיון ה-A1.