מחירון לא משקף היום כלום, בטח לדיוק 200 שלך, שאין לו שוק. זה עניין של היצע וביקוש. היחידים שהולכים לפי מחירון זה חברות הביטוח. צא מהסרט אם אתה חושב שמישהו יתן לך עליו 15.
אין לי שום קשר לאישימוטו, לא מכיר אותם חוץ מלראות מודעות בפייסבוק והם מעניינים לי את הביצה. אני לא סוכן או עובד בתחום בכול עיסוק שהוא, רק אומר לך את המציאות כפי שהיא.
ולבקש פי שתיים ממחירון זאת לא חזירות? יש דגמים שזה קורה בהם.
כמו שאמרו. מחירון טוב לביטוח.
יש מעט דגמים הנמכרים במחיר דומה, השאר- שוק פרוע.
אין לי ניסיון עם אישימוטו ספציפית, אבל כשאני ניסיתי לעשות טרייד היו סוכנויות שהציעו לי 60% מתחת למחירון והיו שהציעו 30% מתחת. זה ההבדל בין חזירות להצדקה כלכלית. בסוף מכרתי לבד - כמובן שביותר מההצעה הטובה ביותר.
השוק פרוע לגמרי, אני רואה מלא כלים מעולים, לדוגמה בפייסבוק שמפורסמים בכל מיני קבוצות כבר המון זמן ובמחירים אטרקטיביים וכלום.
Tracer 900
זה סתם אונס לשמו. ביד 2 הם על איזור ה15.
במקום ללכת לטריידים שיאנסו אותך סתם כי אתה עצלן, שים אותו ב13,000 ביד 2 וכנראה תעיף אותו מהר מאוד. מקסימום תתגמש לעוד 1K.
יש לך סבלנות? תמכור לבד. בטרייד אפפעם לא תקבל מחיר אטרקטיבי. יש מקומות במשולש שוקן שאני לא נכנס אליהם.
הוא עוד יצא בזול עם כלי ממותג שיש לו שוק (סוג של). על הדיאלים שהיה לי הציעו לי סכום יותר נמוך מגריטה.
פות''ש, תתעודד. חווית לראשונה את חווית השירות הישראלי הענף הדו''ג והטריידאין. כמו שאמרו לך מקום הגון יותר היה אומר לך מראש בטלפון כמה הם יכולים להציע לך, או שהיה אומר לך בכנות בחנות שהוא לא יכול להציע לך יותר וממליץ לך לנסות למכור באופן פרטי. מקום הגון פחות.... נו התנסת בזה כבר.
אף אחד לא אומר בטלפון כמה הוא יציע לך על כלי שהוא לא ראה. זה מוסך, עסק. לא גמ"ח.
וקח בחשבון שבדר"כ כל אחד חושב (ואומר) שהכלי שלו הכי שמור בעולם, "כמו חדש". בפועל, אנשים חיים בסרט.
מי שרוצה למכור ביותר מאשר מבסוכנות שיפרסם לבד, יקבל מלא טלפונים הזויים, יענה על כל מיני שאלות של נודניקים, ידאג להקפיץ מודעות כל יום, יקבע עם אנשים, יתווכח, ילך באמצע יום עבודה לבדיקות (שלא תמיד מניבות מכירה) ושיהנה.
עשיתי באישימוטו שתי עסקאות טריידאין והם היו בסדר גמור .
יש כלים עם שוק חלש שיכולים להיתקע בחנות הרבה זמן והם לוקחים את זה בחשבון בתמחור שלהם (עד שהכלי שלך לא נמכר הם לא רואים רווח בכלל) , אין לך מה להתבאס וזו הפרנסה שלהם בסופו של יום.
במקרה שלי קיבלתי באישימוטו מחיר טוב יותר מאשר הצעה שקיבלתי מהיבואן של הכלי (בהבדל משמעותי)...
זה תחביב יקר ואמוציונלי , קח את זה באיזי ותהנה מהריגוש של ההחלפה לכלי חדש.
בקיצור: אתה צריך לשנות את הכותרת. אומנם החווייה שלך הייתה לא נעימה ובאופן סובייקטיבי אי אפשר להתכחש למה שאתה הרגשת, אבל עולה ההרגשה מקריאת הכותרת כאילו עשו לך עוול או "ניסו לדפוק אותך". ולא כך הדבר.
לטרייד אין יש מחיר ויש לו עלות. ובמקרה הזה, אתה הוא המוכר והם הקונה. אם הם חוו בעבר קשיים במכירת כלי כמו שלך (יש להם ניסיון רע איתו) או אם יש להם את הידע לפיו המכירות של הדגם שלך לא "הולכות בקלות" או אם יש להם מלאי גדול יחסית של אופנועים מהדגם הזה - כל אלו יגרמו להם לרצות לקנות את האופנוע שלך בפחות ממה שאתה חושב שהוא שווה. הם הלקוח, הם קונים ממך את הכלי - זכותם לא לרכוש אותו במחיר שנראה לך אלא במחיר שנראה להם. זה דינו של כל משא ומתן בתחום הקנייה ומכירה. הם לא חייבים לקנות את האופנוע שלך ולפי המחיר שקיבלת, הם גם לא רוצים ממש לעשות זאת.
התמחור שקיבלת לוקח בחשבון, מלבד הרווח שלהם, גם את העמידה הממושכת שצפויה לו אצלם.
העלות של הטרייד אין במקרה הזה עבורך, כוללת את חיסכון הזמן הזמינות המהירה של הכלי אותו אתה רוכש, של פתרון האשראי שהם מציעים (להשלים את היתרה בכרטיס אשראי, מימון או שיקים שאדם פרטי לא יכול לתת לך כשהוא רוכש ממך) ועוד יתרונות שכבר ציינו כאן מעלי. האם העלות שווה או לא שווה לך? זה עניין שלך להחליט. אבל אתה לא יכול לטעון נגדם שהם "הצד הרע" בעניין.
מפה ועד לטעון שהם לא בסדר, הדרך ארוכה. מאוד ארוכה.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
מסכים איתך ולא מסכים.
אם ידעת שהשוק של האופנוע שלי לא משהו הרי אמרתי לך את סוג האופנוע עוד בשיחת טלפון ואתה לא מהסס לעשות איתי החלפה אז למה אמרת לי לבוא?
למה לקחתי חצי יום חופש ובזבזתי מזמני כדי לשמוע את הזלזול הזה?
תגיד לי בטלפון שמע אתה תקבל מחיר נמוך מהמחירון ואל תחרטט אותי שאתה צריך לראות את האופנוע כדי להחליט מה המחיר שלו.
אולי הוא לקח כמובן מאליו שאתה כבר יודע שבטרייד תקבל מחיר נמוך מהמחירון. דבר שעכשיו, אחרי השרשור הזה, הבנת שיקרה בכל טרייד.
ושוב- אף אחד לא יודע להעריך מחיר לפני שהכלי מולו. אין לו זמן לשבת ולשמוע את סיפור חייו של כל אופנוע בטלפון, לעשות שיקלול עד הדף ולהציע מחיר. ונאמר שכן- לך תסתמך על מה שאנשים מספרים לך בטלפון. אנשים חיים בסרט שיש להם אופנועים מלוקקים ונוטים לשכוחצלספר על הפאקים.
ובנימה אחרת- נראה שלקחת את הסיפור כעלבון אישי. אתה לא צריך להעלב ובטח לא אישית. יש מחיר לחוויה של להכנס למוסך/סוכנות, לשתות קפה, לחתום על מסמך או שניים ולצאת עם כלי אחר. המחיר הוא לא זול ולא מתאים לכל אחד אבל זה המחיר.
מצד שני- יש מחיר ללמכור לבד ולקנות לבד (ולעיתים להשאר בין לבין בלי כלי).
כל אחד ומה שתמאים לו ולכיס שלו.
ואין לי שום קשר בשום צורה לאישימוטו. הייתי שם פעם לתיקון פנצ׳ר לפני איזה 15 שנה. זהו.
ושיהיה בהצלחה.
אני מכרתי עכשיו רכב של אשתי. מחירון, 21, בסוכניות טריעד הציעו לי בין 9,000 ל12,000.
לי לא היה זמן להתעסק ןמבחינתי כמעט הלכתי על זה. אשתי לא הסכימה ולקחה על עצמה את ההתעסקות. לקח חודש והרבה תיזוזים ואנשים מעצבנים, אבל האוטו נמכר ב19,000 (וזה מחיר גבוה, וזמן קצר, השכן שלי עמד חודשים עם רכב למכירה ובסוף הוריד את המחיר לרצפה כדי להפטר ממנו).
אגב,
ברור שאיכשהו בסוף אני התעסקתי עם המכירה יותר ממנה, אבל כמו לטרייד, גם לנישואין יש מחיר...