טוב חברים, אני מרגיש צורך לסיים לכם את הסיפור הזה ומעט לסייג את ההמלצה הגורפת שלי.

מה שקרה זה שלאחר שהאופנוע יצא מהמוסך, גיליתי להפתעתי שיש נזילה של שמן וגם ריח של דלק. התכופפתי להסתכל מתחת למיכל כדי לראות אם יש משהו גלוי לעין, ולא זיהיתי את מקור הנזילה אבל מה שכן היה גלוי לעין זה שחרשו לי שני ראשים של ברגים (הראש היה אכול ממש, בדרך להתעגל). אלו ברגים שאף פעם לא נפתחו לפני כן, כלומר המוסך פתח אותם פעם אחת וסגר אותם, ובכל זאת הצליח להרוס לי שניים. מכיוון שלא פירקתי מחדש את כל הרכיבים באזור, אני לא יודע אם נעשו עוד נזקים, אך אפשר לומר שזה לא נסך בי בטחון רב...



חזרתי כמובן למוסך ושירות הלקוחות כרגיל קיבלו אותי בסבר פנים יפות. לאחר כשעה של בדיקה במוסך, המכונאי החליט שאין בכלל נזילה, אלא אני פשוט מדמיין שיש בריחת שמן ודלק. ההסבר שלו לרטיבות שנראית לעין היתה שהם השאירו את האזור מלוכלך בעודפי שמן בטיפול הקודם ועכשיו זה פשוט נוזל החוצה מכל מיני מצבורים שנאסף בהם (מי משאיר מנוע מרוח בשמן אחרי טיפול?). והפתרון שלו לריח הדלק, שאמרתי לו שהזכיר לי ריח של תערובת עשירה, זה לאפס את המחשב. בקשר לברגים שנהרסו הוא תירץ שהם בזווית קצת קשה להשגה, וזה נורמלי לגמרי שיהרסו. לדבריו "כל בורג באופנוע שאתה פותח וסוגר נהרס מזה". לעומת המכונאי, שירות הלקוחות הנחמדים מיד אמרו שיחליפו לי את הברגים שנהרסו...
לא יצאתי הכי רגוע מכל אחד מההסברים השונים אבל קיוויתי שהוא צודק ונסעתי הביתה.



כמובן למחרת שוב היה ברור שיש נזילות שמן חדשות וגם ריח חריף של דלק שלא מרפה. עכשיו זה כבר פחות הצחיק אותי וביקשתי שיעשו בדיקה יסודית יותר, יפרקו מיכל, וכל מה שנדרש ויתקנו את הבעיה (ועל הדרך יחליפו גם את הברגים שהושחתו). שוב קיבלו אותי יפה והבטיחו שהפעם יסתכל על זה המנהל הטכני, יפרקו הכל, ויגיעו לשורש הבעיה. הפעם האופנוע היה אצלם יום שלם, בסופו נאמר לי שמצאו איזה צינור משוחרר וחיזקו אותו ועכשיו הכל תקין.


נחשו מה? למחרת הבעיה שוב חזרה!


פה לדעתי זה כבר גבל בחובבנות אמיתית, לא משהו שהייתי מצפה מאף מוסך, בטח שלא מוסך מרכזי. אז כתבתי מכתב מנומס אך תקיף שמסביר את חוסר שביעות רצוני מהמצב.
מיד התקשר אלי מנהל שירות הלקוחות והבטיח לטפל בעניין באופן אישי. הוא הציע להגיע אלי עם אופנוע חלופי לאן שארצה (או לתל אביב או לירושלים) ולקחת את האופנוע שלי עד הכל יהיה פיקס תחת השגחה צמודה שלו. באמת שירות יוצר מן הכלל.
הפעם לקחו את האופנוע לשלושה ימים שלמים, בין השאר כי דרשתי שהמכונאי הראשי ירכב עליו מספר קילומטרים (אמרתי שמצידי יקח אותו הביתה) ולא רק יסתפק בבדיקה קצרה במוסך, עד שישתכנע שהבעיה נפתרה קליל. כך היה ובאמת הפעם גילו את שורש הבעיה וזה תוקן כמו שצריך. עכשיו האופנוע חזר להיות עצמו.


המסקנה האישית שלי מכל הסיפור הזה: שרות הלקוחות של הונדה מצוינת, איכות המוסך אולי קצת פחות. בשקלול העניין הזה, אם יש בעיה שדורשת התערבות יצרן/יבואן אני מעדיף להתעסק עם שירות לקוחות מצוין ומוסך בינוני, מאשר הפוך. כאשר שרות הלקוחות באמת רוצה לעזור ושהלקוח יהיה מרוצה, כל בעיה תיפתר גם אם יקח עוד מעט זמן או ידרוש לקחת למוסך אחר. אם לעומת זאת שרות הלקוחות לא באמת רוצה לעזור ללקוח, לא יעזור לך המוסך המצוין שעומד מאחוריו כי לא תזכה להגיע לשם (לפחות לא על חשבון היבואן).

בסופו של יום למרות הטרחה וההתרוצצות יצאתי לקוח מרוצה מכל הסיפור הזה.



אז לאחר כל החפירה הזאת אני מסייג קצת את ההמלצה הגורפת שלי על מוסך הונדה ברחוב שבח, ואנסח זאת כך: אם יש לך בעיה שדורשת עזרת יבואן/שרות לקוחות (כגון בעיה בתוך אחריות), אל תהסס ללכת למוסך הזה הם יעשו כל מאמץ שהבעיה תיפתר ותהיה מרוצה. אם יש לך סתם בעיה מכנית רגילה, כגון טיפול שוטף או תקלה אחרת שאינה דורשת שרות לקוחות מיוחד, אני לא משוכנע שזה המוסך הראשון שהייתי בוחר לטפל אצלו.