הפרסומות מסתירות את הנושא (עקיפת אופנוע) אז כתבתי על עיוור...
האם מישהו ידע לומר אם יש הכרח עפ חוק, לאוטו, להחליף נתיב כדי לעקוף אופנוע? כאילו היה עוקף אוטו?
אותה שאלה, על מנת לעקוף אופניים?
אם אפשר אז אסמכתא בבקשה
תודה מראש
הפרסומות מסתירות את הנושא (עקיפת אופנוע) אז כתבתי על עיוור...
האם מישהו ידע לומר אם יש הכרח עפ חוק, לאוטו, להחליף נתיב כדי לעקוף אופנוע? כאילו היה עוקף אוטו?
אותה שאלה, על מנת לעקוף אופניים?
אם אפשר אז אסמכתא בבקשה
תודה מראש
אני לא סגור לגבי אופניים, אבל די בטוח שזה אותו חוק כמו אופנוע; מעצם היותו כלי רכב, ממונע, על פי חוק נחשב שהוא תופס את אותו מקום בנתיב כמו רכב, ועל כן, לא, זה לא חוקי שאוטו יעקוף בצורה שתיארת, וזה, כמו שכולנו בפורום הזה יודעים, מסוכן מאוד ומפחיד מאוד, ולכן חובה עליו לעבור נתיב על מנת לעקוף.
ועכשיו בצורה פחות רשמית, בוא, שנינו יודעים שזה לא יקרה אף פעם, אחרי הכל, זאת ישראל
נ.ב. - אתה תמיד יכול לצלצל ל110, מוקד המידע של המשטרה, ולשאול איזו שאלה שבא לך שנוגעת לכל חוק במדינה.
כשעברתי תאוריה לפני יובלות היה מדובר בלשמור מרחק של מטר או משהו בסגנון ולא להחליף נתיב. יתכן שבתוקפה המדוברת לא היה מושג של נתיב..
פעם נסעתי על אופניים בפרבר של פריז, על הN1 ועקף אותי טריילר ענק עם מספר גרמני. אף על פי שממש נצמדתי לימין, הוא החליף נתיב כאילו הייתי שמן כמוהו. מאז, זה נחרט בי וכך אני עוקף אופניים כשנוהג באוטו או באופנוע
קודם כל, אם עושים ככה בגרמניה, כנראה שזה הדבר הנכון לעשות.
דבר שני, משרד התחבורה אוהב לשמור על אקסטרה בטיחות בדרכים, ככה שאני לא יודע כמה זה נשמע הגיוני לשמוע על מטר מרחק, בנוסף, גם אם האופנוע ממש צמוד לימין הנתיב, אם הרכב שומר על מטר מרחק ממנו בזמן עקיפה, הרי שחצי מהרכב כבר עבר נתיב, ואז זה כבר מסוכן ל2 משתמשי דרך אחרים (או יותר) חוץ ממנו, אז הרבה יותר הגיוני כבר לבצע עקיפה ע"י מעבר מוחלט לנתיב אחר.
בדקתי. בצרפת מרחק לטראלי מינימלי לדוג או תלת או בעל חי מטר בשטח עירוני ומטר וחצי מחוץ לשטח עירוני. מאמין שבישראל אותו דבר
לפי הזכור לי יש לשמור על "מרחק נפילה" מאופניים ,לגבי אופנוע יש צורך בלעבור נתיב בכדי לעקוף.
יש חוק האוסר על נסיעה במקביל.
ממנו נגזר האיסור על lane splitting, ומכאן גם על עקיפה על חצי נתיב.
קורה שמנסים לעקוף אותי כשאני על הימני ביותר כי אינני נוסע על 100 לקראת רמזור אדום
היכן אתה ממוקם בנתיב?
כשאתה בימין הנתיב לרוב ינסו "לגנוב" עקיפה בתוך הנתיב שלך או על חציו, במרכז ו\או שמאל הנתיב (קצה כידון קרוב לקו הפרדה מקווקוו) הם פחות נצמדים אלייך ויותר לקו כך שהקו עוזר לתחום את מרחב המחייה שלך. זה גם מאפשר לך לברוח קצת ימינה ועדיין להישאר בנתיב באם המצב מצריך.
תשתדל תמיד לזהות את האידיוט התורן במראה\ות ולהגיב בהתאם.
שיתוף נתיב הינו עבירה, בחנ"א יש על כך סעיף.
שיתוף נתיב זה שיותר מכלי רכב אחד נוסעים במקביל אחד לשני באותו הנתיב.
כלומר, אם עקפת ללא מעבר מלא לנתיב אחר.
שיתוף נתיב קורה כל הזמן בעיקר במהלך גודש תנועה, כאשר רכבים משתלבים לכבישים ונדחפים לתפוס מקום בתור.
תודה, כשאתה בשמאל הנתיב יש את האידיוט שעוקף, מימין ובנתיב שלךבכלל, כשאתה מאיט לקראת רמזור אדום, כל מי שמאחוריך רואה אדום ונלחץ לעמוד לפניך בתור, כמו בבית המרקחת או בעליה לאטובוס. גם אם ברור שבכל מקרה אעבור לקידמת התור בזמן שהם עומדים ברמזור. בודאי שרצוי לזהות את המצב לפני שאתה מופתע ממכונית במרחק 5 סנטימטרים, שאז יכול להסתיים רע
הכוונה שלי בשמאל הנתיב היא יחסית למרכז הנתיב, לא להיצמד ממש לקו ההפרדה המקווקוו. המטרה היא לתפוס כמה שיותר נפח מהנתיב שלא ישאיר מקום לנהג הרכב לחשוב שהוא יכול "להיכנס" שם, אידיאלית זה אומר להיות במרכזו. כנ"ל לגבי עצירות ברמזור, עוצר במרכז הנתיב אם אני ראשון. (זה גם מאפשר לעוד רוכבי דו"ג שהגיעו לרמזור לתפוס מקום לידך במקום לחסום מעבר חציה\להיכנס לצומת או להיות בין רכבים).
לא הרבה רוכבים אוהבים לרכב על מרכז הנתיב עקב צבע סימוני החצים ו\או שמן\ג'יפה שרכבים משאירים, אישית אני מעדיף אותו עקב אספלט "פחות שחוק" ביחס לימין\שמאל הנתיב ותפיסת נפח נתיב אידיאלית.
על איזה כלי אתה רוכב? לרוב הם מרשים לעצמם יותר ככל שהכלי קטן\צר.
רוכב על SV
הבעיה לרוב נולדת מכך שאיך שאני רואה אדום אני מתחיל להאט כדי לא לשרוף לריק דלק, רפידות, צמיגים וכו וזה שם את מי שמאחורי בלחץ. כך גם כשאני באוטו (רק שאז לא שמים אותי בסכנה)
יש לי בדיחה משלי: רוב הנהגים בעיר מאיצים בכל כוחות הסוס לקראת הרמזור ושם הם בולמים במלא כוחות הבלמים ובמקום לעשות זאת לסרוגין מין הראוי שיעשו בו זמנית: גם גז וגם ברקס כי התוצאה תהיה זהה מבחינת זמן הגעה, שחיקת הרכב ושריפת הדלק. היתרון שלפחות לנוסעים יהיה יותר נוח
במצב שאתה מתאר זה אכן קורה יותר ואכן בריא יותר לכלי הרכב.
אני מכיר מישהו שנוהג "ביי דה בוק", הוא שומר ככה על הרכב שלו במצב מעולה כולל צריכת דלק נמוכה והוצאות פחותות על חלקים מתבלים. (אבל זה אוטו)
אישית אני חושב שבטוח יותר להיות בהתאמה למצב התנועה, לצערנו הרוב לא נוהג רגוע ולכן נהיגה רגועה דווקא באופנוע פחות בטיחותית בסיטואציות מסויימות. שעות העומס הם לרוב השעות הכי "קרביות" ומסוכנות על הכביש, בסופ"ש\חגים המצב הוא אחר ואנשים לרוב יותר "רגועים" על הכביש מה שמוריד את אחוזי ההיתקלות עם מצבים דומים. אותך כמובן זה לא צריך לעניין, תרכב לפי איך שמרגיש לך נכון אבל תשתדל תמיד להיות מודע למה שהולך מסביב והתאם עצמך למצב. נסה לראות מה עובד טוב יותר (או פחות) לסגנון הרכיבה שלך בשביל לצמצם סיטואציות כאלו ואחרות.
עוד אופציה: נסה לראות אם ניתן לעשות את הנסיעה דרך מסלול רכיבה אחר שיאפשר לך את הרכיבה אותה אתה מחפש.