לא מבין? קבל הסבר קצר.
היבואן אינו מתנדב חברתי. מטרתו להרוויח (כמה שיותר). אגב כך הוא גם מספק שירותים שונים - החל מתשלום משכורות לעובדים וכלה בארגון ימי רכיבה לכלים מסוגים שונים. אסור לשכוח שגם מטרת ה"מתנות" היא, בסופו של דבר, להרוויח כמה שיותר.
אם כלי מסוים נמכר היטב אין שום סיבה להוריד מחיר. לעומת זאת, כלים שאינם נמכרים היטב עולים ליבואן הרבה כסף (מלאי מת, הצורך ברישוי והפכת הכלי ליד 2 עם 0 ק"מ) ומקטינים את המחזור. לכן היבואן יוריד את מחירם - אפילו למחירי הפסד - ע"ח הרווחים שיש לו ממכירת הכלים הפופולריים. את היבואן לא מעניין כמה עולה כלי מסוים - עבורו זה אמצעי בלבד - אלא מעניין אותו להגדיל את כל מחזור המכירות.
מתי התמחור יצרוך "כיול מחדש"? אם למשל, בעקבות התמחור החדש אנשים יקנו יותר sv במקום mt, בכמות שפוגעת ברווחי היבואן, יצטרך יבואן ה-mt לתמחר אותו מחדש גדי שיהפוך לתחרותי. לזה קוראים תחרות, ובכלכלה חופשית זה אמור להביא לירידת מחירים כללית.



					
					
					
						
  ציטוט ההודעה בתגובה