תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: ייעוץ- קטנוע או תחבורה ציבורית בשילוב קטנוע

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    89

    ייעוץ- קטנוע או תחבורה ציבורית בשילוב קטנוע

    שלום לכולם,
    ברשותי איקס מקס 250 , 2009 .
    אני נוסע כיום לעבודה מחריש (אזור פרדס חנה) לת"א (יורד בתחנת רכבת השלום)
    הדרך מתחלקת כך: רבע שעה נסיעה בקטנוע > 40 דק' רכבת מהירה > 10 דק' הליכה למקום העבודה= בטוטל שעה ורבע ברוטו ללא עיכובים.

    אני מתלבט האם כדאי לי לרכוש קטנוע בנפח 400-500 ולעשות את הדרך כולה( 70 קמ לכיוון) בקטנוע

    יתרונות:
    1. חיסכון בזמן- נסיעה של 40 דק' אל מול שעה ורבע.
    2. גמישות- לא תלוי בשעות הרכבת ולא מושפע מעיכובים.
    חסרונות:
    1. עלות נוספת של 1800 שח לעומת המצב הקיים (חישוב גס של ביטוח, דלק, טיפולים שוטפים, כביש 6- ללא הוצאות נוספות וירידת ערך)
    2. רכיבה ממושכת :עייפות, בטיחות וכו

    וזו הדילמה, בשביל להשלים את התוספת בעלויות אצטרך לעבוד עוד שעות (נניח עוד שעה ביום)

    האם לדעתכם המהלך משתלם?

    אשמח לדעת אולי יש עוד פרמטרים שלא חישבתי...
    תודה לכולם

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    הכול תלוי בשעות העבודה שלך.
    אם אתה עובד 8:00-17:30 - עדיף לוותר על העיניין, סביר שייקח לך באיזור השעה מחריש לתל אביב.
    אם השעות גמישות והתנועה זורמת בזמן כשאתה יוצא\חוזר ובאמת לוקח לך 40 דק' מהבית לעבודה יש מקום לשיקול.
    מבחינה כלכלית - החישוב צריך לכלול כמה באמת הזמן שאתה חוסך מתורגם לך כספית אל מול הכסף שאתה הולך להוציא. התוספת של ה 1800 היא שנתית או חודשית? קח בחשבון שאתה מגדיל את הק"מ היומי בערך פי 3 מה שאומר טיפול פעם בחודש-חדשיים (תלוי בכלי) לעומת פעם בחצי שנה (אאל"ט XMAX עושה כל 3000).
    בשיקול הכללי הייתי כולל גם מזג אוויר וערך מוסף (טיולים, נוחות התניידות במרכז).

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    89
    שעות העבודה אכן כמו שציינת.

    התוספת החודשית היא 1800 שח- שאותם אצטרך להשלים באותן שעות שאחסוך מתחבורה הציבורית.
    בחישוב גס הייתי אומר זה מתאזן- וזו השאלה - מה כדאי?

    כמובן שיש ערך מוסף להחזיק כלי שמאפשר לנסוע מעבר לעבודה- אך זה לא שיקול בשבילי

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    מה הבעיה לעשות את כל הדרך על קטנוע 250?! ואם עייף באחד מן הימים סע ברכבת

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי tanin צפיה בהודעה
    מה הבעיה לעשות את כל הדרך על קטנוע 250?! ואם עייף באחד מן הימים סע ברכבת
    בלאי, מרווח טיפולים, נוחות, כוח לעקיפה בבינעירוני אם לא פקוק...
    Tracer 900

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    בשביל 'רווח' של 20 דקות על הכביש לנסיעה של כמעט שעה לא חושב שזה משתלם, בייחוד כאשר אתה מתכנן את הנסיעות על קטנוע שדורש טיפולים תחופים. וזה כאשר אני מתנייד יומיומית על אופנוע למרות שלוקח לי אותו הזמן בנסיעה על רכב לאותו מקום. אבל אצלי זה 20 דק' נסיעה שמתוכן 10 דקות נשרפות רק על עליה וירידה מהאופנוע.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    353
    אני גם לא מבין למה לא לנסוע עם הקטנוע שיש לך לעבודה לפעמים... תראה איך זה מרגיש.

    אגב, כל כלי ה300+ למניהם יעשו את הדרך בלי שום בעיה, אתה לא חייב לקפוץ ל400-500 אם אתה לא רוצה.
    אני עם בברלי 350, והוא היה בכל הארץ, גם בהרכבה, בכביש שש וכו' בלי שום בעיה.
    אולי אם אתה במשקל 100ק"ג +- תרצה מנוע חזק יותר.

    לדעתי זה כיף לרכב עד לעבודה, מרגיש לי מעצבן לעבור כמה מקטעים כל פעם של כלי רכב/קטנוע - רכבת - הליכה, מעדיף לדעת שאני עולה על הכלי מהדלת של הבית ומגיע עד למקום שבא לי, זה מה שאני אוהב בדו גלגלי.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 25-10-2018, 08:00
  2. נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית
    על ידי LjTiNo בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 02-04-2017, 10:05
  3. ייעוץ לקטנוע ראשון
    על ידי Tal dimant בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 30-09-2016, 22:55
  4. ייעוץ לגבי קטנוע חדש
    על ידי moonshield בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 04-12-2015, 20:32
  5. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 30-09-2015, 23:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO