נשמע מגניב, השאלה מה המחירים פחות או יותר ובכמה זה מקצר את חיי המנוע?
שלום לכולם,
הייתי מעוניין לדעת אם קיים ביקוש ל: Chip tuning לאופנועים בשוק הישראלי,
אני ישראלי שמתגורר בארה"ב, ונוסע הרבה בתוך ארה"ב ואירפוה על מנת לבצע עבודות מהסוג הזה,
כרגע אני נמצא בישראל ויצא לי להתקל בהמון אופנועים עם פוטנציאל רב לשיפור ויצא לי לחשוב שאולי גם כן בישראל קיים ביקוש ואלי אוכל להתחיל ולפתח את הנושא גם בישראל.
הייתי מאוד מעוניין לשמוע את דעתם בנושא.
לדוגמא 2013 BMW S1000RR אחרי שיפור:
AUTOTECH-2013 BMW S1000RR page1_Page_1.jpg
תודה.
AUTOTECH
Racing Maps and Chip Tuning for Motorcycles
Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning
נשמע מגניב, השאלה מה המחירים פחות או יותר ובכמה זה מקצר את חיי המנוע?
מעניין. תעלה טבלה של כמה דגמים עם פוטנציאל שיפור
המחירים משתנים בין דגם הכלי ולאופי העבודה, בחלק מהמקרים נדרש להחליף או לשפר חלק מהמכלולים (ברוב המקרים מדובר בשינויים מינורים, Air filter, Exhaust' sprockets etc...)
המחירים מתחילים באזור ה$300 ומטפסים למעלה בהתאם לדרישות.
לגבי אמינות וחיי מנוע, רוב השיפורים הם לרוב התאמה של הכלי לחלקים שהוחלפו, לדוגמא, מי שהחליף פילטר אויר באופנוע שלו לא ירגיש הבדל משמעותי בשיפור אלא אם כן נעדכן את התוכנת ניהול מנוע שלו ו"נודיע" שכעת מתוקן פילטר אויר משופר שיכול להכניס כמות יותר גדולה וביותר מהירות לתא הבעירה.
זאת אומרת שהשיפור הוא לא בהכרח לסחוט עוד מהמנוע ולאמץ אותו אלא לעשות לו התאמות, התאמות לסוג הדלקיםת אקליםי תקנות זיהום אוירי אופן שימוש מטרת שימוש וכו'...
לעוד אינפורמציה תוכל לקרוא את ההסבר הנ"ל, זה הסבר שכתבתי שמתייחס למכוניות אבל זה על אותו משקל,
הסבר:
יצרני הרכב משקיעים המון זמן וכסף בפיתוח מנועים, כל יצרן מנסה לבנות את המנוע הכי טוב (למטרה) משאר היצרנים כדי להיות יותר טוב משאר היצרנים וכדי למכור ברחבי בעולם כמה שיותר משאר היצרנים.
בזמן הפיתוח היצרן צריך לעמוד מול מגוון נתונים שצריך לקחת בחשבון, כמה דוגמאות:
- תקנות מיסוי - במדינות מסוימות בעולם גובה אחוז המיסים על רכב נקבע על פי כ"ס ונפח מנוע ושאר נתונים הגורמים לרכבים "חזקים" יותר להיות גם יקרים יותר.
- תקנות פליטת פיח (זיהום אויר) - קיימות מדינות בעולם ששוטר עשוי להוריד את הרכב מהכביש בשל פליטת עשן, מנגד קיימות מדינות (לצערנו) ללא פיקוח על נושא זה בכלל.
- אקלים - אחד הנתונים החשובים בפיתוח מנוע, האקלים שהמנוע מתמודד איתו, מזג אויר חם, קר, יבש, לחות, טמפרטורות קיצוניות, שיוני קיצוני.
- מיקום - מקומות גבוהים, נמוכים, לחץ אטמוספרי, דלילות/צפיפות אויר.
- סוגי דלקים - סוגי דלק משתנים, אם זה איכות בנזין וכמות האוקטן הנורמאלי (בארה"ב הבנזין הסטנדרטי בתחנות הוא 85, היקר ביותר 91), דלקי דיזל (סולר) באיכויות ברמות שונות לגמרי מרמות דילול לא תקינות ועד צפיפות קרסין מוגזמת.
- מכירות - המון יצרנים משתמשים בתוכנות ניהול מנוע שונות כדי למכור יותר ביותר, אותו רכב עם אותו מנוע במדיוק דגם אחד מפיק 120 כ"ס ודגם אחד מעל שעולה קצת/הרבה מפי' 170 כ"ס, אותו מנוע בדיוק עם תוכנת ניהול מנוע שונה מפיק יותר, נמכר ביותר, פתרון מאוד יצירתי מצד היצרנים כדי למכור ביותר, כדרך אגב, השיטה הזו פותחה על ידי מרצדס וקיום משמשת את מרבית יצרני הרכב הגדולים בעולם.
סיבות אלו ועוד רבות גורמות ליצרני הרכב להגיע להמון פשרות בפיתוח המנוע כדי לכסות שוק יעד רחב יותר, המון נתונים שצריכים להלקח בחשבון מביאים המון פשרות בפיתוח המנוע מה שמביא מנועים מסויימים להיות בעלי המון פוטנציאל לא מנוצל.
AUTOTECH
Racing Maps and Chip Tuning for Motorcycles
Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning
לא לכל כלי אך לא רק למפלצות,
בעיקרון תמיד ניתן לשפר, השאלה בכמה ואם זה שווה את ההשקעה.
כמה דוגמאות לחלק מהכלים בהם השיפור ניכר ומשמעותי:
Yamaha:
YZF-R1 2003-2015
YZF-R6 2002-2015
T-Max 500
T-Max530
:Kawasaki
ZX10R
ZX10R KRT Race
ZX14R / ZZR1400
ZX14 / ZZR1400
ZX6R
ZX6R KRT Race
ZX6RR
Z1000
Z1000SX / Ninja 1000
Z800
ER-6n
EX650 - Ninja 650
EX250R / Ninja 250
EX300 - Ninja 300
1400 GTR / ZG 1400 / Concours 14
:Suzuki
GSX1300R (Hayabusa)
GSX-R 600
GSX-R 750
GSX-R 1000
GSX-R 1000 EM-Pro Race
GSX1300BK (B-King)
GSR 750
GSR 600
SV 1000
GSF 1250 (Bandit)
GSF 650 (Bandit)
M109R
SV 650
SFV 650 SV 650S (Gladius)
GSX 1400
KTM 4T F.I. EXC SXF
KTM 1190 Adventure R
Honda CBR1000RR
Honda CBR600RR
Yamaha MT-07
Ducati 1199 Panigale
הרשימה הזאת היא מאוד חלקית וקיימים עוד המון סוגים של כלים עם פוטנציאל לשיפור.
*אני חייב לציין שמדובר ב-ECU MAP TUNING, זאת אומרת עדכון תוכנה מלא במחשב ניהול מנוע ולא בקרי-Piggyback כדוגמאת PowerCommander והשאר.
נערך לאחרונה על ידי AUTOTECH; 18-08-2015 בשעה 00:04.
AUTOTECH
Racing Maps and Chip Tuning for Motorcycles
Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning
זה תחום שתפס תאוצה חזקה מאוד עם רכבים ויש כמה סדנאות שמבצעות את השיפורים האלו.
בעולם האופנועים עוד לא נתקלתי אבל אשמח לראות!
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
האם יש כאן משתמשים או מכרים שיש בבעלותם כלים כגון הכלים שצויינו ברשימה? אשמח לשיתוף פעולה ללא עלות.
AUTOTECH
Racing Maps and Chip Tuning for Motorcycles
Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning
מאיזה אזור אתה והאם אתה מחפש כלים רק מהרשימה? יש לי דיוק 690 2009 ואפילו יש את הכבלים לחיבור למחשב.
יש אפריליה rx עם 15hp..
אפשר להוציא 33 עם זילטרוניק.
נערך לאחרונה על ידי AUTOTECH; 19-08-2015 בשעה 08:32.
AUTOTECH
Racing Maps and Chip Tuning for Motorcycles
Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning
RX המנוע אטמוספרי עם יחסים נמוכים אין כל כך מה לעשות עם המנוע הזה.
אתה מתכוון ל-Zeitronix? מ-15HP ל-33HP נשמע קצת לא הגיונית מאיפה הנתונים האלו?
לגבי אפריליה, אלו הם הדגמים עם הפוטנציאל:
Atlantic 500 Sprint
Dorsoduro 750
Dorsoduro abs
Mana 850
Mana 850 abs
Mana 850 GT abs
Rsv
Rsv4
Rsv4 Factory
Rsv4 R
Scarabeo 200 Light
Scarabeo 500 i.e.
Shiver 750 GT
Shiver 750 GT abs
Sl 750 Shiver
Sl 750 Shiver abs
Tuono
AUTOTECH
Racing Maps and Chip Tuning for Motorcycles
Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning
יש לי k1200s 2007
ואני יודע מפורומים בחו"ל שיש כל מיני מודיפיקציות כדי לגרום לחיה הגרמנית הזו לפעול יותר חלק בטורים נמוכים.
ובגלל שאני ממש לא מטפס איתו לטורים גבוהים ורוב הזמן דווקא כן בנמוכים (רוב הרכיבות יומיומיות מנהלתיות/טיולים) הייתי אולי מעוניין.
השאלה היא (חוץ מזה שזה לא ייפגע במכלולים הקיימים ואני רוצה להשאיר אותו מקורי ככל האפשר) האם מבחינת צריכת דלק האם זה ישפיע לרעה.
כרגע הניצולת במנהלתי 1-16 בערך ויכול להגיע לאפילו ל 18 ק"מ לליטר בטיול רגוע
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
אכן קיימות תוכנות (עדכוני יצרן) לרוב הכלים של bmw motorrad, העדכונים האלו משפרים את הביצועים כי הם למעשה ביטול של הגבלות שהגיעו מהיצרן למטרות שיווק ומכירה עתידית של אותו הדגם רק עם יותר כוח כביכול ביותר כסף, זאת אומרת שזה אותו מנועת אותם מכלולים, תוכנה מעודכנת = ביצועים יותר טובים.
שיפור הביצועים ברוב המקרים מביא לשיפור בצריכת הדלק אבל הכל כמובן בהתאם לסגנון הנהיגה.
לא תמיד זה נחוץ להחליף משהו בכלי אבל לפעמים זה משתלם, במקרה של k1200s אין כל כך צורך כי ברוב המקרים עדכון תוכנה בלבד עושה את העבודה.
בכל אופן, במהלך שנת 2007 של הייצור הייתה החלפת תוכנה, תבדוק בבקשה על המדבקה או מוטבעה על השילדה אתה vin (מספר שלדה) ולידו את תאריך הייצור שזה בעצם החודש והשנהת זה בערך נראה משהו כזה:
DateOfManufacture (1).jpgModelCodeGraphic.jpg
AUTOTECH
Racing Maps and Chip Tuning for Motorcycles
Automotive Multi-Level Diagnostics and Tuning
מעניין מאוד
יש לי אפריליה tuono עם פילטר אויר רב פעמי ואגזוז אפטרמרקט. יכול להיות שמודיפיקציה במחשב הניהול תנצל טוב יותר את התוספות האלו.
אשמח ליצור קשר.
Aprilia Tuono APRC 2013
APRILIA