אין לי הצעה קונקרטית אבל יש ערוץ מעניין ביוטיוב שיכול לעזור ולכוון,
בחור בשם פאבלין, בולגרי שגר בברלין ומטייל בכל חור אפשרי על גבי הגלובוס עם הימאהה טנרה 660 שלו.
https://www.youtube.com/user/ramarvarna/featured
https://rtw-adventures.com
היי חברים.
בשורה התחתונה - אני חולם לטייל מסביב לעולם על אופנוע. לאחר התואר המסע הראשון יהיה לאירופה, לאחר מכן אני רוצה להגיע לאסיה ומשם לאמריקות.
אנשים כמו אד מארץ' (Ed March), שרוכב על הונדה C90 מסביב לעולם, גרמו לי לרצות לעשות את המסע על כלי פשוט ונפוץ, שיהיה מוכר ברחבי העולם ולא יעלה הון כדי לתקן ולרכב עליו (אד מספר שכשל מנוע גרם לו להחליף מנוע...כל העסק עלה בסביבות 28 פאונד בריטי).
הקאב 90 יורד מהפרק בשל המהירות הסופית. אני רוצה אופנוע פשוט, כמה שפחות פלסטיקה, כמה שיותר מתכת. הסינגלים של רויאל אנפילד (בולט, קלאסיק) עולים לראש אבל שמעתי על בעיות אמינות כאלה ואחרות מהחבר'ה בהודו, למרות שזה נראה פרטנר אידיאלי לטיול שכזה, בייחוד בתוואי שטח של מדינות עולם שלישי.
מחשבה נוספת היא לקחת את ה-GS500, שכבר בתהליכי אבזור כאופנוע תיור למסע האירופאי, רק שאני לא בטוח עד כמה האופנוע יתמודד עם הכבישים מחוץ לעולם המערבי.
עוד הצעות? הדגש הוא על זול לאחזקה, אמין ונפוץ בעולם.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
אין לי הצעה קונקרטית אבל יש ערוץ מעניין ביוטיוב שיכול לעזור ולכוון,
בחור בשם פאבלין, בולגרי שגר בברלין ומטייל בכל חור אפשרי על גבי הגלובוס עם הימאהה טנרה 660 שלו.
https://www.youtube.com/user/ramarvarna/featured
https://rtw-adventures.com
באיזור ה600 סמ"ק חד צילנדר, 250 סמ"ק עם ציוד וקצת עליות יחרבן קוביות.
בארצות הברית הקוואסקי KLR 650 היה מאד פופולארי למסעות ארוכים בדרום אמריקה.
הGS 500 לא אמין כמו שעשו ממנו שורף פיק אפים, רגולטורים המנוע עושה טובה אם עובר את ה80000 ק"מ מבלי להתפגר וצריכת השמן שלו תחייב אותך לשאת גם ליטרים של שמן איתך.
לגבי ה-GS ,תגיד את זה לשלי - קצת פחות מ-109 אלף ק"מ, מנוע מקורי, קומפרסיה טובה וצריכת שמן זניחה. הכל תלוי באחזקה, אצלי כבר מעל שנתיים וחצי ו-42 אלף ק"מ.
ה-KLR בהחלט היה נשקל אבל אין אותם בארץ. חברו מבית סוזוקי, ה-DR, לא נראה הדבר הכי נוח לטיול שכזה (למרות שהם מאוד, מאוד פשוטים ונמכרים כבר עשרות שנים), אבל זו אופציה. עם דו-שימושי יש לי זכרון לא נעים משיעורי הרכיבה שהייתי חוזר מווברץ ברגליים, אך זה היה על 250 סמ"ק. סינגל גדול יותר עוד לא יצא לי לנסות.
ואגב 250 - זה לא הכיוון, אבל יש בחורה שמטיילת בעולם כרגע בשם סטפני, רכובה על CRF250L, שהגיעה גם לאנטרקטיקה בלי בעיה.
הונדה, כל הונדה.
או על שלי שלא ראה מוסך?
שוב, המטרה היא אופנוע שיש לו חלפים בשפע בכל העולם, שלא צריך לחכות שבועות לחלק שיגיע מחו"ל ושאפשר לתקן בצד הדרך בקלות.
בגלל זה נתתי כלים דוגמאת ה-GS, שבאמריקה הלטינית ופקיסטן יש לו חלפים בשפע (כנ"ל אירופה וצפון אמריקה), האנפילד שבכנות אם מדברים על דגם הקרבורטור עם ההנעה החשמלית ורגלית הקיק-סטארטר אז מעט מאוד יכול להשתבש בו, אך אני לא יודע מה זמינות החלפים בעולם.
הdr650 בהחלט כלי סופר פשוט וזול לתחזוקה בכל מוסך שיש בו פטיש וחוט ברזל,
אבל כפי שרשמת, הכסא לא נוח (ניתן לרפד).
בנוסף,
לנשיאת הרבה משקל הוא לא מוצלח וידרוש התעסקות עם המתלים (הקשחה). כבר שתי הוצאות ראשוניות לפני הק"מ הראשון של המסע.
הטנרה 660 מוצלח יותר לנסיעות ארוכות, ולמשקל, אבל כבד יותר וגבוה יותר. עלול להוות בעיה לרוכבים קטנים או בקטעים יותר טכניים (דרך בוצית או סלעית בגשם שוטף).
F650 הוא אופנוע פשוט ונוח. לא בטוח עד איזו שנה הוא היה סינגל ואתה לא רוצה אופנוע ישן מדי.
כולם נפוצים בכל העולם.
למען האמת BMW לא כל כך מדבר אליי, למרות שעם אופנועים ישנים אין לי שום בעיה (כבר אמרתי שאני הולך לרכב על GS500 ברחבי אירופה וזה אופנוע שכרגע בן 16 וקצת).
אם כבר זה יהיה DR בוודאי שהוא לא יישאר סטוק - מיכל פלסטיק מוגדל, מושב חלופי, מיגון לידיות ולמנוע וכו'. השאלה היא מה זמינות החלפים שלו מחוץ לעולם המערבי במידה ואני אצטרך משהו. ממש לא רוצה להתקע בערבות מונגוליה בלי דרך החוצה.
במונגוליה אתה רוצה אופנוע אוראל.
אני פחות מרקו פולו כדי להגיד מה נפוץ איפה,
אבל מנסיון עם הדיאר אתה יכול גם לאלתר עם חלקים של כמעט כל דבר כדי להגיע לפחות עד לעיר הגדולה שם בטוח יש.
וזה אופנוע שמיוצר באותו דגם בדיוק מאז 96, כך שלמצוא חלקים אצץמור להיות קל.
אבל שוב, אינני טיילן. אני כן מכיר את האופנוע וחשוב יותר לברר כמה עולים זוג קפיצים חליפיים למזלג הקדמי, ובולם חליפי לאחורי. אני לא רוצה לנעול אותך בשלב כל כך מוקדם על הדיאר ושווה לעשות עטד שיעורי בית. אבללללל, אם כן תחליט ללכת עליו, זה אתר אפטרמרקט שיש בו הכל. ומתמקד בדיאר. חלק באיכות טובה, חלק פחות.
https://procycle.us/bikepages/dr650.html
אם בדיאר עסקינן - DR350 הוכיח בעבר שהוא יכול לעשות את המשימה אם כי סביר שהיום הוא לא רלוונטי עקב חלקים + נוחות. ממליץ מאוד על הסרטים Terra Circa ו Mondo Enduro להשראה איך עשו את זה "פעם"![]()
סביר להניח שאיזה יד קודמת עשתה מנוע כי מנוע מקורי שותה שמן מהמפעל, מנסיון.
לגבי הCRF יש ים משוגעים שעושים את העולם בכלים שלא מתאימים לזה, כל אחד והשריטה שלו
http://www.motorcycle.com/features/e...honda-c90.html
לגבי מסע באירופה קח מה שאתה רוצה לכל היותר תתקע באיזה כפר ליומיים שלושה עד שאיזה חלק יגיע.