עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 29 מ 29

אשכול: מה הם האופנועים הפשוטים והנפוצים ביותר בעולם? (לטיול מסביבו)

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    סביר להניח שאיזה יד קודמת עשתה מנוע כי מנוע מקורי שותה שמן מהמפעל, מנסיון.

    לגבי הCRF יש ים משוגעים שעושים את העולם בכלים שלא מתאימים לזה, כל אחד והשריטה שלו
    http://www.motorcycle.com/features/e...honda-c90.html
    הקישור ששלחת - מכיר, זה בדיוק מי שציינתי בהודעה הפותחת של השרשור. הבחור פשוט השראה ואני עוקב באדיקות אחר הסרטונים שלו ביוטיוב.

    ולא אמרתי שהאופנוע לא שותה שמן, פשוט בצריכה סבירה. הכל תלוי בסל"ד העבודה. מסתבר שמתחת ל-6 אלף סל"ד הם לא נוגעים בשמן - כמו שגיליתי אחרי 600 ק"מ באוכף ביום אחד של טיול רגוע בכבישים צדדיים. ואף אחד לא עשה מנוע, יש לי את כל ההיסטוריה המתועדת מהיציאה מהסוכנות ועד היום.

    ו-ayalzo - תודה על הקישור. ה-DR הפך למתמודד חזק על המקום. רציתי לפני כמה חודשים לעשות נסיעת מבחן עליו אך לא חזרו אליי, מה שהיה מוזר. אנסה לקבוע שוב בזמן פנוי.

    zx2r - תודה, עשית לי את הסופ"ש בהחלט אתן צפייה, חיפשתי סרטי אופנוענים חדשים.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #17
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    בגדול לדעתי כלים חד צילינדריים פשוטים (קרבורטור וללא אלקטרוניקה) יעשו את העבודה הכי טוב ( תקלות מכניות וחשמליות ניתנות לתיקון דרך ולא מצריכות הרבה )
    אני הייתי חושב לרכוש כלי שנמכר באזור בו אתה מתכוון לטייל ואז תהנה מזמינות חלפים וכמובן היכרות של המכונאים המקומיים עם הכלי.

    לגבי נפח זה כבר יותר עניין של נוחות לצורך העניין שביקרתיבקולומביה פגשתי רוכבים שרכבו על כל מני כלים בנפח 125 וחוצו את המדינה בזוג ועם הכלב בתיק גב.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  3. #18
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    ...אירופה... ...אסיה ומשם לאמריקות.
    ...בתוואי שטח של מדינות עולם שלישי.
    ...לאנטרקטיקה בלי בעיה... ...באמריקה הלטינית ופקיסטן(כנ"ל אירופה וצפון אמריקה)... ...בערבות מונגוליה...
    אין חיה כזו. אין אופנוע שנפוץ בכל העולם. מקסימום קטנוע וגם אז אני בספק. אם באמת אתה יוצא למסע שכזה ומתעקש על אופנוע אחד (למה?) אז שיהיה פשוט ואמין. דו"ש עם צילינדר אחד כמו שכבר המליצו לך. אופנוע שנמכר (והרבה) בכל העולם פשוט אין.



  4. #19
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    אם חשקה נפשך בטיול אסייתי כגון טורקיה.אוזבקיסטן וכל הסטן האחרים,קח XT 600-660.
    אם אוסטרליה אז DR650/DRZ יעשו את העבודה טוב
    אם אפריקה,KTM 640 שכבר כולל מיכל גדול או טנרה 600 יעבירו אותך בכיף לצד השני.
    ארהב כל היתר.
    דרום אמריקה-כל דוש חד צילינדר גדול.

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    הייתי רוצה לנסות זירו עם פנלים סולריים מתקפלים או נגללים, לא צריך דלק, לא שמן, רק שמש.

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי הפלג הצפוני צפיה בהודעה
    אם חשקה נפשך בטיול אסייתי כגון טורקיה.אוזבקיסטן וכל הסטן האחרים,קח XT 600-660.
    אם אוסטרליה אז DR650/DRZ יעשו את העבודה טוב
    אם אפריקה,KTM 640 שכבר כולל מיכל גדול או טנרה 600 יעבירו אותך בכיף לצד השני.
    ארהב כל היתר.
    דרום אמריקה-כל דוש חד צילינדר גדול.
    תודה!
    יש סיבה שהמלצת על כלי ספציפי לכל יבשת? נניח אם התכנון הוא הקפת העולם ואני רוצה לקחת DR650, זה יהיה בעייתי? ועם אופנוע כביש פשוט (דוגמאת ה-GS) כמה יותר קשה זה יהיה?

    ולגבי הזירו - זכור לי על סרטון ביוטיוב של בחורה אירופאית שעשתה טיול של מעל אלף ק"מ עם זירו וזה היה די מסורבל, וזה עוד באירופה היכן שהשקעים זמינים

  7. #22
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    אתה לא רוצה ג'יעז. העולם שאתה רוצה לטייל בו לא בנוי מאספלט.
    הפלג מור"ן ורב"ן שיבלד"א מכוון לכלים משנות השמונים תשעים אשר תוכננו והשתתפו בפאריז דקאר.
    כוס התה שלו היא יאמהה. הXT500 הוא מאבות המזון.

    פעם כמעט הקפתי את אוסטרליה. עשיתי רבע מזה. (סידני, בריסבן, שמאלה למדבר, אולורו, קופר פאדי, מלבורן וחזרה)
    על לאדנדקרוזר דנדשה שכורה. יצא לי 15K קמ"ים בערך.

    הראלי דקאר בכל סטייג' הוא במקסימום אלף ק"מ. תכפיל את זה בתשעה ימים יצא לך פחות מ 15K ק"מ.

    להקיף את העולם זה כולה שמונה טיפולים בממוצע - נגיד חמישים אלף ק"מ - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...90%D7%A8%D7%A5

    אולי האופנוע הוא לא החוליה החלשה? אולי זה אתה?

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אוקיי, הסתכמתי ל-2 דגמים, שניהם מבית סוזוקי, ה-DR650 והויסטרום 650.
    ה-DR יותר פשוט, יותר מכוון שטח, קל לתיקון בתנאי עולם שלישי, זול יותר לאחזקה. הויסטרום יותר מכוון טורינג, בצד המערבי של העולם ישתלב יותר טוב ועם יכולת שטח מסויימת (הכל תלוי ברצון), יקר יותר לקניה ואחזקה, לא יודע מה זמינות החלפים שלו בצפון אסיה ואזורים דומים. לפי נתונים יבשים - עם צריכת דלק טובה מה-DR, אבל אין לי מושג איך ההזרקה תתמודד עם דלק של עולם שלישי.

    דעות לכאן ולכאן?

  9. #24
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    פספסתי משהו...
    את מתכנן טיול מסביב לכל העולם?

    אם כן - אני הייתי הולך על ימאהה WR250R עם מושב קומפורט וטנק מדברי של 18 ליטר.
    או ק.ט.מ 690 אינדורו, עם איזשהו פתרון לבעיית הטנק הקטן שלו.
    או אולי KLR650/XR650 (אם האופנוע נרכש בארה"ב).
    ויסטרום גרוע בשטח (שבמדינות מסויימות נקרא משום מה "כביש"). ה-DR כבד, מיושן ועם ג'אנט אחורי במידה לא סטנדרטית.

    לטייל אפשר עם כל דבר. וכמעט כל תקלה "בסיסית" אפשר לתקן בתנאי שטח, או להגיע לעיר הקרובה ע"ג איזה טנדר מקומי ולהמתין שם לחלק.
    נסעתי בשבילים מסולעים ובכבישים עם מעט שלג על גבי CBF250 בטיול האחרון. לא היה מהר, לא היה נוח (אי אפשר לעמוד על האופנוע הגמדי הזה) - אבל את המסלול המתוכנן עברנו.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    לי נראה שהוא רוצה לשמוע שהGS500 שיש לו מתאים למשימה.

  11. #26
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    לי נראה שהוא רוצה לשמוע שהGS500 שיש לו מתאים למשימה.
    לאו דווקא. אם המטרה הייתה מתחילה ונגמרת באירופה - כן, בכיף, למרות שלהכין את האופנוע למסע שכזה יעלה בערך כמו לקנות DR בן שנתיים עם הרבה פחות בלאי של גיל שצריך תיקון, ולהתמקד בלאבזר את הכלי לטיול. במזרח אירופה ויותר מזרחה הייתי מעדיף אופנוע שאני לא אפחד להכנס איתו לשטח ולמקומות שאין בהם "דרכים" באמת לקמפינג בטבע (שעם כל הסנטימנט והאהבה ל-500, אני לגמרי מבין שיש כלים שיותר בנויים למשימה)

    KKatkov - איפה טיילת? את הדרך שלי באופנוענות התחלתי עם חרישת יערות על CBF250, שדווקא בשל המשקל הנמוך יחסית הרגיש לא רע עד לגבול מסויים.
    הייתי מעדיף לקנות את האופנוע בארץ. התכנון הוא להביא את האופנוע בספינה ליוון ומשם לרכב הלאה. המטרה העיקרית היא הנודרקאפ בנורווגיה דרך טיול סובב אירופה. משם מאוד הייתי רוצה להגיע דרך רוסיה למונגוליה, ואם יתאפשר אז לבקר ביפן עם האופנוע. משם - אני בכנות לא יודע, נראה איך המסע ילך. הייתי מעדיף נפח ביניים, דוגמאת 500-650 על 250, למרות שזה גם רעיון משעשע (ואם כבר אז 125, for shits and giggles). יש משהו במחשבה של לרכב על 125 מסביב לעולם שקורץ לי.

    לגבי ה-DR - האם לכלים האחרים שציינת יש מידות צמיגים יותר "אוניברסליות"? ראיתי המון אנשים שעושים עם ה-650ים היפנים (XR/KLR/DR) סובב עולם ולא הוזכר דבר שכזה. מיושן זה לא בהכרח דבר רע, למה הכוונה? אם זה מתבטא נטו בפשטות מכאנית אז זה יתרון מבחינתי. איך שאר ה-650 מתעלים עליו?

  12. #27
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    הם לא. הם פשוט אחרים.
    הklr נוח יותר לרכיבות ארוכות, כבד יותר בשטח והחדשים הרבה יותר דומים לkle של פעם מאשר לklr הישן. יש בהם מערכת קירור מים, דבר שמוסיף עוד מערכת שיכולה להתקלקל. מצד שני, הוא רגיש פחות להתחממות.
    ה-xr לעומת זאת יותר קרבי ויותר מחוספס.
    את שניהם לא תמצא חדשים בארץ.
    הxt (לא הטנרה) חלש מהחבורה.

    היתרון של הdr הוא פשטות, גובה ומשקל לא מאיימים, ומחיר מצחיק. לא מצטיין בכלום, אבל אולראונדר.

    כפי שציינתי קודם, אתה חייב לבדוק עלויות של הקשחת מתלים ולראות אם אתה לא מגיע לסכום שהופך אותו ללא רלוונטי (לדעתי עדיין יהיה האופציה הזולה ביותר).
    וכן לזכור ששיוט באוטוסטראדות (רלוונטי לאירופה) הוא לא הקאפ אוב טי שלו. מעל 110 לאורך יותר מכמה דקות, נהיה לא נעים.

  13. #28
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    הם לא. הם פשוט אחרים.
    הklr נוח יותר לרכיבות ארוכות, כבד יותר בשטח והחדשים הרבה יותר דומים לkle של פעם מאשר לklr הישן. יש בהם מערכת קירור מים, דבר שמוסיף עוד מערכת שיכולה להתקלקל. מצד שני, הוא רגיש פחות להתחממות.
    ה-xr לעומת זאת יותר קרבי ויותר מחוספס.
    את שניהם לא תמצא חדשים בארץ.
    הxt (לא הטנרה) חלש מהחבורה.

    היתרון של הdr הוא פשטות, גובה ומשקל לא מאיימים, ומחיר מצחיק. לא מצטיין בכלום, אבל אולראונדר.

    כפי שציינתי קודם, אתה חייב לבדוק עלויות של הקשחת מתלים ולראות אם אתה לא מגיע לסכום שהופך אותו ללא רלוונטי (לדעתי עדיין יהיה האופציה הזולה ביותר).
    וכן לזכור ששיוט באוטוסטראדות (רלוונטי לאירופה) הוא לא הקאפ אוב טי שלו. מעל 110 לאורך יותר מכמה דקות, נהיה לא נעים.
    תודה על התגובה.
    זו בדיוק הסיבה שאני מאוד שוקל את ה-DR, הפשטות המכאנית והנגישות.
    לגבי הבולמים - ברפרוף קצר ברשת זה אמור לנוע בין 1500 ל-3000 ש"ח לכל העסק (קדימה ואחורה). בהתחשב בעובדה שכלים בני שנתיים נמכרים בארץ ב-26-7 אלף, אני אחיה עם זה. בנוסף לכך, כל אופנוע שיוכן למסע הזה יעבור אבזור כמו ריפוד מושב, מגני ידים ומנוע, מיכל דלק מוגדל אם צריך, כידון ועוד.

    לגבי השיוט באוטוסטרדות - כאחד שכבר טייל באירופה קצת, אני אנסה להיות עליהן כמה שפחות. בסופו של יום, אני רוצה לטייל ולחוות את המדינות שאני עובר בהן, לא רק לרכב מקצה לקצה בכביש מהיר. שיוט של 100-110 בהחלט מספיק לי ואני יכול לחיות גם עם פחות.

    באותה נימה ובסיבוב חד - מה לגבי אופנוע דוגמאת ה-CBF125? קליל, זול לקניה, מעולה בצריכת דלק, חלפים זמינים בעולם שלישי (כולל צמיגים), לא אפחד להפיל אותו או שיקרה לו משהו...גם זה כיוון

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    לאו דווקא. אם המטרה הייתה מתחילה ונגמרת באירופה - כן, בכיף, למרות שלהכין את האופנוע למסע שכזה יעלה בערך כמו לקנות DR בן שנתיים עם הרבה פחות בלאי של גיל שצריך תיקון, ולהתמקד בלאבזר את הכלי לטיול. במזרח אירופה ויותר מזרחה הייתי מעדיף אופנוע שאני לא אפחד להכנס איתו לשטח ולמקומות שאין בהם "דרכים" באמת לקמפינג בטבע (שעם כל הסנטימנט והאהבה ל-500, אני לגמרי מבין שיש כלים שיותר בנויים למשימה)

    KKatkov - איפה טיילת? את הדרך שלי באופנוענות התחלתי עם חרישת יערות על CBF250, שדווקא בשל המשקל הנמוך יחסית הרגיש לא רע עד לגבול מסויים.
    הייתי מעדיף לקנות את האופנוע בארץ. התכנון הוא להביא את האופנוע בספינה ליוון ומשם לרכב הלאה. המטרה העיקרית היא הנודרקאפ בנורווגיה דרך טיול סובב אירופה. משם מאוד הייתי רוצה להגיע דרך רוסיה למונגוליה, ואם יתאפשר אז לבקר ביפן עם האופנוע. משם - אני בכנות לא יודע, נראה איך המסע ילך. הייתי מעדיף נפח ביניים, דוגמאת 500-650 על 250, למרות שזה גם רעיון משעשע (ואם כבר אז 125, for shits and giggles). יש משהו במחשבה של לרכב על 125 מסביב לעולם שקורץ לי.

    לגבי ה-DR - האם לכלים האחרים שציינת יש מידות צמיגים יותר "אוניברסליות"? ראיתי המון אנשים שעושים עם ה-650ים היפנים (XR/KLR/DR) סובב עולם ולא הוזכר דבר שכזה. מיושן זה לא בהכרח דבר רע, למה הכוונה? אם זה מתבטא נטו בפשטות מכאנית אז זה יתרון מבחינתי. איך שאר ה-650 מתעלים עליו?
    קודם כל, לרכוש אופנוע בארץ לא נשמע לי חכם. באירופה הן האופנוע והן האביזרים עולים פחות.

    עכשיו, לפי הסדר...
    על ה-CBF רכבתי ביוון, מאתונה לאיזור אגרפה (מומלץ!).
    בכביש הוא עגלה (שיוט 90-100). זה לא סוף העולם, אבל היעדר הרזרבות לעקיפה מהירה לא נעים.
    בכבישים מפותלים הוא לא נעים, כי מגיעים נורא מהר למגבלות הצמיגים והמתלים. אתה רואה פניה שהיית רוצה לעשות ב-90, אבל עושה אותה ב-70 כי כל גבשושית תגרום לאיבוד אחיזה מפחיד. ואתה ממש לא מחפש ליפול בטיול חו"ל, באיזור הררי רחוק ממוסכים ובתי חולים.
    בשטח (שבילים עם בוץ וקצת אבנים) ה-CBF עושה עבודה טובה ב-30 קמ"ש. שם אתה יכול פשוט לרכב - בישיבה, בלי שום טכניקת אנדורו - ולהגיע ליעד. האופנוע עובד בשבילך.
    ב-45 רמ"ש, האופנוע מאבד את הצפון, מתחיל לקפוץ באוויר, לסגור מהלך בולם והרכיבה הופכת לרודיאו. אותי אישית מתסכל לרכב 30-35 במקום שבו הטייס האוטומאטי שלי מנסה להתיישב על 50-60 (במוד שיוט, לא במוד מירוץ). מבאס אותי לעשות במשך 6 שעות מסלול שהייתי עובר ללא מאמץ ב-3-4 עם אופנוע קצת יותר טוב. אני לא נהנה מלזרוק לפח את כל מיומנות השטח שלי, רק כי האופנוע לא מאפשר להביא אותה לידי ביטוי.

    לגבי ה-DR: בשונה משאר בדו"שים, הוא מגיע עם ג'אנט 17 מאחור (במקום 18 כנהוג בדו"שים). תיאורטית, זה יכול להקשות עליך במציאת צמיגים.
    זה שהוא מיושן אומר בעיקר שהוא חלש וכבד יותר מכלים מודרניים, וסובל ממתלים גרועים. את המתלים אפשר לשפר, ולרוכב חסר ניסיון ברכיבת שטח הם כנראה יספיקו (כמו בסיפור עם ה-CB. אם מספיק לך לרכב על 30, כנראה שלא תאתגר את המתלים כמו מי שרוצה לרכב 60 באותו מקטע).
    המשקל לעומת זאת יפריע לך מאוד ברגע שהשטח יהפוך להיות קצת יותר מאתגר. אם אתה בחור חזק אתה תתמודד, אם אתה צנום - זאת יכולה להיות בעיה של ממש.
    דווקא הפשטות המכאנית לא כ"כ חשובה, כל עוד אתה באירופה. בכל מקרה לא נשמע שתעשה אובהול בצד הדרך בכוחות עצמך, ואם תהיה תקלה מורכבת - אתה תפנה למוסך.
    דברים פשוטים כמו חיבור של חלק סורר עם אזיקון, מתיחת שרשרת, בדיקת נוזלים או תיקון פנצ'ר תוכל לעשות גם באופנוע "מורכב".

    אני הייתי מסדר את זה כך:
    ק.ט.מ 690 אנדורו - מכונה מושלמת לכל טיול. דורשת טכניקת רכיבה כדי לנצל את יתרונותיה בשטח. הבעיה היחידה, שמשמעותית מאוד במדינות עולם שלישי היא טנק קטן. חוץ מזה - מעולה בכביש ובשטח.
    DR650 - ק.ט.מ 690 לעניים. הבעיה העיקרית היא במתלים ובטנק הקטן, את שניהם אפשר לשפר תמורת כמה אלפי שקלים. לא ידוע לי עד כמה קירור אוויר/שמן יהיה יעיל בשטחים שכוללים זחילה ממושכת בהילוך ראשון.

    טנרה 660, CB500X, ויסטרום, טראנסאלפ, F700/800GS, G650GS - מתאימים למסלול של כבישים (כולל מהירים למדי) ושבילים יבשים. יקשו מאוד בשבילים בוציים עקב משקלם הגבוה וצמיגים עם נטיית כביש. לטנרה ול-F800GS יש יכולת שטח טובה - רק שצריך להיות גדול וחזק פיזית, או בעל טכניקת רכיבה מושחזת כדי להביא אותה לידי ביטוי.
    מתאימים מאוד לטיולים במערב אירופה, היכן שאתה יורד לשטח כי אתה רוצה, לא כי אתה חייב.

    CRF250,WR250, DRZ400 - יעבדו טוב בשטח. סובלים מטנק קטן. לא נוחים בכביש, ולא נוחים ברכיבה ממושכת. עדיף לבחור כבישים צידיים, ולעשות הפסקות תכופות - משמע, לתכנן ק"מ יומי צנוע.

    ישנם עוד כלים, שיכולים להתאים מאוד למסלול שמשלב הרבה שטח. אני יכול לחשוב על AJP PR7, הסקווארנות אדומות 4 פעימות (SWM) או הימאהה טנרה 700 החדש.
    יש גם את האדוונצ'רים הגדולים (והיקרים). לדעתי זה אוברקיל, ואין באמת צורך האופנוע כ"כ מושחז ויקר כדי להינוות מטיול.

    לטיול כביש קח מה שנפשך חושקת בו.
    לטיול כביש/שטח (לצורך העניין, שבילי בן-שמן יכולים להיחשב ככביש לכל דבר ועניין - עשיתי אותם עם בנדיט 1200).
    זאת בערך רשימת העדיפות שלי:
    1. ק.ט.מ 690 המלך. אין עוד מלבדו.
    2. WR250/CRF 250 RALLY (אם לא אכפת לך להיות איטי בכביש).
    3. DRZ400/DR650 (תלוי אם הפוקוס על על כביש או על שטח).
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. הנחשים האמיתיים בעולם האופנועים
    על ידי ofirus בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 03-08-2017, 10:13
  2. האופנועים הנמכרים ביותר בישראל ב-2016
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 50
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 23:28
  3. תגובות: 65
    הודעה אחרונה: 01-12-2016, 10:14
  4. תגובות: 31
    הודעה אחרונה: 19-10-2016, 19:17
  5. 15 האופנועים הטובים ביותר אי פעם?
    על ידי השושנים בפורום כללי
    תגובות: 56
    הודעה אחרונה: 19-02-2016, 11:00

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO