לא יודע אם עונה לך על הדרישות, אך לאחרונה רכשתי רתכת שהייתה מומלצת ע"י אנשים שהשתמשו בה ולי היא ענתה על הדרישות כמתלמד.
מדובר על רתכת של חברת jasic מדגם arc 2000.
עולה כ650 ש"ח.
כרגע עם רתכת מכנית ישנה שמגבילה אותי מעצם היותה AC..
אני צריך DC לריתוך אלומיניום וכו..
ואם גם אפשר לקבל TIG בתור בונוס למה לא?
כרגע מתלבט בין זיקה 160/200 (טווח של 800-1000)
שהם סיניות לפי הבנתי אבל איכותיות יחסית(?)
או להמר על סינית מאיביי באותו טווח מחירים שבאה בתוספת הTIG
טכנית אני יכול להשתמש בזיקה גם לTIG אבל עם כל המוצרים הנלווים אגיע כמעט למחיר של זיקה TIG יעודית שעושה גם אלקטרודה
פתוח להצעות עד 1000ש"ח..
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
לא יודע אם עונה לך על הדרישות, אך לאחרונה רכשתי רתכת שהייתה מומלצת ע"י אנשים שהשתמשו בה ולי היא ענתה על הדרישות כמתלמד.
מדובר על רתכת של חברת jasic מדגם arc 2000.
עולה כ650 ש"ח.
הוא לא יכול לרתך עם זה אלומיניום.
ובכלל, לפותש,
עם אף רתכת סטיק לא תוכל לרתך אלומיניום.
ואם תמצא משהו שיודע לרתך אלומיניום בפחות מ1000, שלח קישור, כי אני לא מצאתי שום דבר שקרוב אפילו.
בכלל,
ממליץ לך לחפש שרשורים על רתכות, tig, mig , וכל מה שביניהן בג'יפולוג. יש שם המווווון חומר.
נערך לאחרונה על ידי ayalzo; 05-12-2018 בשעה 17:45.
אני מרתך אלומיניום עם E4043 של בלו דימון
עובד עם כל רתכת DC מהניסיון המועט שיש לי
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
אז אתה הראשון ששמעתי שמצליח לעשות את זה כמו שצריך (בהנחה שזה כמו שצריך).
נסיונות שלי העלו חרס, וכשהתייעצתי עם רתכים אומנים, הם צחקו עליי. משהו עם נקודת הצתה גבוהה מדי שמתיכה את כל החומר מסביב.
זה לא כיף או יפה או נחמד
אבל
אם אתה מכין את המשטחים כמו שצריך
+
!!!מחמם את המשטח לפני!!!
ומרתך בגבול העליון של האמפרז'
(במקרה שלי עם 3/32 בערך 85 על הצג)
זה אפשרי
הרצתי אולי 6-7 אלקטרודות עם רתכות מושאלות
וההצלחה הייתה סבירה
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
וכמובן הכל תלוי בעובי דופן שאתה עובד איתו
2mm ומעלה זה אפשרי
מתחת לזה כמו שאמרת...החומר נוטה להיעלם
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
להבנתי, בשביל ריתוך טוב, לא מספיק מכונת mig, או tig, אלא גם אחת שיודעת לעבוד בפולסים.
יש גם מכונות סטיק שיודעות לעבוד בפולסים, אבל לא ראיתי אף פעם כזאת בעין, וזה בטח עולה הון.
אבל, כאמור, הנסיון שלי בסטיק עם אלומיניום הוא מועט, ומורכב בעיקר מכשלונות.
למ.ב יש ג'אסיק קטנה במבצע (אאלט 200ARC עם נצילות 60%) כולל דיסק של מטאבו + אלקטרודות ודיסקים (שוב אאלט) בפחות מאלף.
אם תרצה אעביר לך בפרטי את המספר של הסוכן באיזור שלך.
בגדול כן, יחד עם זאת הכל תלוי במה אתה הולך לרתך ובאילו עומסים הוא אמור לעמוד.
במקרה אתמול היה לי את העונג לנסות MIG אלומיניום, כרגע ההליך נראה נורא "כסחני" (חוסר המיומנות + הכרת הרתכת + עצלנות הכנת השטח לפני) ואני מתאר שהוא דומה לריתוך אלומיניום באלקטרודה (שראיתי רק סרטונים ביו טיוב). גם מהחבר'ה במ.ב הבנתי שלריתוך אלומיניום כמו שצריך (במיג) עדיף פולסים.
בטיג העולם אחר וההליך הרבה יותר נעים לעין ובר שליטה.
מעבר לזה - אם האיזור צריך חיבור "הדבקה" ולא ריתוך - ניתן לעבוד עם ברנר ומוט אלומיניום + בורקס. (ראיתי לאחרונה הלחמת רדיאטור)
בלי ועם קשר, כמו ש R86 כתב, הכנת השטח היא זו שתקבע כמה טוב ייצא הריתוך שלך (כמובן בשילוב מיומנות הרתך). דבר זה חשוב במיוחד באלומיניום ששם ההבדל בין נק' החדירה לנק' ההתכה הוא גדול (נטיה לחורים) ויכולת פיזור החום שלו (נטיה לעיוותים).
קודם כל שכח מטיג ב 1000 ש"ח. בטיג DC אפשר לרתך אלומיניום דווקא, ובעובי משמעותי יותר גדול מ AC טיג, אבל זה לא רעיון ממש פרקטי מאחר ויש צורך להשתמש בהליום טהור במקום ארגון, ואם אתה מגביל את עלות הרתכת ל 1000 ש"ח אז מה תעשה כשעלות בלון הארגון עומדת על אותה מגבלה ופה מדובר בחומר מתכלה ? דרך אגב בלון הליום טהור עולה משמעותית יותר מבלון ארגון.
לגבי שימוש במיג לריתוך אלומיניום, למיג יש חדירה נמוכה יותר מטיג אבל כשמדובר בעוביים קטנים זה לא ממש מגבלה, לגבי איכות הריתוך במיג ובכן למרות כל טהרני הטיג ושיטות ריתוך אקזוטיות כמו פלזמה ולייזר ידני (כן , יש דבר כזה מאוד מגניב וסיני) אני מניח שמהנדסי הייצור באאודי יודעים דבר אחד או שניים על איכות ייצור ושיטות ריתוך כשבחרו ברתכות מיג (עם אקדח ספול) ורתכים בשר ודם לבנייית מכונית העל המאוד מוצלחת שלהם ה R8 , מכונית עם שילדה כל כך חזקה שבמאי הסרט איירון מן שינו את התסריט אחרי שלא הצליחו להפוך אותה או לרסק אותה בצילומים.
אני גם קניתי ג'אסיק מהיבואן עצמו ,אבל לא את הקטנה ב 650 ש"ח אלא את אחותה הגדולה יותר בעלות של סביבות האלף ש"ח, היא גדולה קצת יותר בנויה חזק יותר ואפשר לרתך איתה גם 6010, ויש כפתור TIG בשביל האוונטה כנראה, קל להוציא ריתוכים יפים (למרות שאני יכול להסתדר גם עם רתכות מיושנות יותר ובתחום הזה כבר מעל 30 שנים ).
עבור אלומיניום אם כסף לא מהווה מגבלה הייתי הולך על המילר MPI220 או משהו כזה , מיג אלומיניום מוצלחת. אם אתה מתעקש על טיג ויכול להתמודד עם הזמנות מחו"ל אז באמזון מוכרים את ה AHP TIG ALFA 200 עם נתונים יותר טובים מהאוורלסט המפורסמת, ובמחיר יותר זול. שם היא עולה באזור ה 700-800$ . רמה גבוהה יותר זה כבר לורץ' והמלכה האם פרוניוס עם ה MAGICWAVE האלמותית שלה.
https://www.amazon.com/AHP-AlphaTIG-...GoZhuEmM5GeVyE
עוד שאלות ?
נערך לאחרונה על ידי levil; 06-12-2018 בשעה 08:46.
לגבי ריתוך אלומיניום באלקטרודה, לא זוכר את כל התיאוריה אבל זה הולך בערך כך: בזרם ישר האלומיניום אמנם מותך, אך השכבה העליונה החומר המותך הבאה במגע עם האוויר מתחמצנת מיד ונוצרת שכבה של תחמוצת האלומיניום הצפה על החומר המותך, כדי לפורר אותה נעשה שימוש בתדר גבוה של זרם חילופין, בעקרון היה אפשר להשתמש בפולסים של מתח שלילי או חיובי אבל אז התגלה כי באחד מהם (לא זוכר אם זה החיובי או השלילי ושכחתי את ההסבר הפיזיקלי) נעשה פירוק של שכבת התחמוצת אבל הוא לא מספיק להתיך את החומר) ובכיוון השני הוא מחמם ומתיך אבל לא מפורר, לפיכך השימוש ב AC בתדרים (עד 400 הרץ). ובצורות גל ריבועיות משולשות וסינוס (לא התעמקתי בהבדלים בינהן).
ללא AC עם DC על הרתך לבצע את פעולת הניקוי והחיטוט בעצמו ולכך נדרשת מיומנות גבוהה ושימוש בהליום, אז למה דווקא הליום ? מאחר ומדובר בגז אציל עם מולקולות קלות בהרבה מהמולקולות של הגז האציל הבא בטבלה המחזורית ( לארגון משקל אטומי 18 לעומת 2 בהליום) המולקולות של ההליום הרבה יותר תזזתיות מאלו של הארגון הפלבאיות ומאחר וההגדרה של טמפרטורה ברמה האטומית היא המהירות הממוצעת של החלקיקים בנפח נתון לכן השימוש בהליום החם יותר הכרחי.
נערך לאחרונה על ידי levil; 06-12-2018 בשעה 09:38.