בוא נשבור פרדיגמה: דווקא רוכבים שנמצאים בדל"ד גבוה וטוחנים ל-125 את האמאמא של הצורה - שוחקים פחות את הבוכנה. המנוע עובד אמנם בסל"ד גבוה יותר, אבל על הבוכנה פועלים פחות כוחות והמנוע מייצר פחות מומנט, ולכן החיכוך בין הצילינדר לבין הבוכנה נמוך יותר והבלאי בהתאם.
רוכבים חובבים שנמצאים בסל"ד בינוני - דווקא הם שוחקים את הבוכנה ב-125 מהר יותר.
גם לי זה נראה לא הגיוני בהתחלה, אבל אחרי שראיתי דוגמאות של בוכנות משומשות ששייכות לכלים של רוכבים שונים - השתכנעתי לגמרי בתאוריה הזו.
שורה תחתונה - אחרי 60 שעות מנוע הבוכנה ב-125 גמורה כי חריצי השימון שחוקים. לא ראיתי בוכנה אחת של 125 (וראיתי עשרות אם לא מאות) שאחרי 80 או 60 שעות "נראית כמו חדשה". כולן היו גמורות.