תוצאות 1 עד 4 מ 4

אשכול: s3 125 - מד סל"ד מזייף?

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    42

    s3 125 - מד סל"ד מזייף?

    שבוע טוב,
    כאשר אני נוסע עם הכלי בירידה והמצערת פתוחה נניח רק עד החצי, האם מד הסל"ד אמור לעלות יחד עם מד המהירות, או שהוא פונקציה רק של פתיחת מצערת (פתוחה יותר- יותר סל"ד, פתוחה פחות- פחות סל"ד), ללא קשר למהירות? במהירות של 100 קמ"ש בסקאלה המחוג של הסל"ד כבר כמעט עובר לי את הסקאלה, וכאשר אני נוסע איתו בירידה המהירות עם המצערת פתוחה רק חלקית- המד כבר ממש בקצה שלו, למרות שלא נשמע שהמנוע בשיא המאמץ, נשמע שהוא יכול לתת עוד (גם מבחינת המצערת).
    שאלה נוספת, האם תקין שחום מנוע עולה רק כאשר הקטנוע עומד מונע, ובזמן נסיעה הוא יורד כמעט עד הקו האחרון?
    תודה לעוזרים.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    בוריאטור, בדיוק כמו באופנוע - ברגע שאתה "בהילוך", כלומר מעבר לסל"ד המינימלי בו מנגנון המצמד משולב להנעה והוריאטור נמצא ביחס ההעברה הסופי שלו - שינוי המהירות בהכרח קשור לסל"ד המנוע, להבדיל שבזמן האצה מעמידה ועד אותו יחס העברה סופי, הסל"ד עומד יחסית על אותו ערך.

    ממליץ לך לראות כמה סרטוני הסבר בנוגע לאיך המערכת מתפקדת כדי להבין איך שינוי הסל"ד מאופיין.

    בנוגע לנסיעה במישור או בירידה, ניתן להקביל בקלות לניסוי בריצה.
    למען הרעיון, אתה יכול לרוץ במהירות מקסימלית של 10 קמ"ש במישור, כאשר תנסה לרוץ בירידה, אותם 10 קמ"ש יצריכו פחות אנרגיה ואפילו ישארו לך מספיק עתודות ע"מ להגיע למהירות גבוהה יותר, כמובן בהנחה שבשני המקרים קצב הצעדים הינו זהה (כמשל לסל"ד המנוע).

    הסיבה העיקרית היא תוספת האנרגיה הפוטנציאלית (בעברית פשוטה - כוח הכבידה "עוזר" לך).

    מד החום אינו תקין.
    נערך לאחרונה על ידי Oznik; 12-01-2019 בשעה 22:41.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    42
    תודה רבה על התשובה המפורטת, אם כי עדיין לא הצלחתי לגמרי להבין למה, במידה ואני בירידה נניח, הסל"ד מרקיע שחקים למרות שלא נשמע שהמנוע פועל בשיא הכוח והמצערת רק בחצי? ההגיון כאילו אומר לי שבשלב הזה המהירות צריכה להיות גבוהה בגלל כוח הכבידה, אך הסל"ד צריך להיות בהתאם לפתיחת המצערת, ולא לעבור את הסקאלה.
    אשמח לתגובתך

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי omer1692 צפיה בהודעה
    תודה רבה על התשובה המפורטת, אם כי עדיין לא הצלחתי לגמרי להבין למה, במידה ואני בירידה נניח, הסל"ד מרקיע שחקים למרות שלא נשמע שהמנוע פועל בשיא הכוח והמצערת רק בחצי? ההגיון כאילו אומר לי שבשלב הזה המהירות צריכה להיות גבוהה בגלל כוח הכבידה, אך הסל"ד צריך להיות בהתאם לפתיחת המצערת, ולא לעבור את הסקאלה.
    אשמח לתגובתך
    בשמחה!

    תדמיין שאתה נוהג ברכב ידני ויורד בירידה, הרי שאם הרכב יגביר את מהירותו -> מהירות סיבובית של הגלגלים גדלה -> סל"ד המנוע עולה בהתאם.
    כל זה כאשר הנהג אינו בהכרח לוחץ על דוושת המצערת.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  2. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  3. מד מהירות מזייף
    על ידי Tommy_stark בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 20-12-2015, 16:18
  4. X-max 250 קצת מזייף בטורים בגז קבוע
    על ידי dudybou בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 19-10-2015, 13:41
  5. ספידומטר מזייף - joymax 250
    על ידי edinaim בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 11-06-2015, 08:53

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO