בוריאטור, בדיוק כמו באופנוע - ברגע שאתה "בהילוך", כלומר מעבר לסל"ד המינימלי בו מנגנון המצמד משולב להנעה והוריאטור נמצא ביחס ההעברה הסופי שלו - שינוי המהירות בהכרח קשור לסל"ד המנוע, להבדיל שבזמן האצה מעמידה ועד אותו יחס העברה סופי, הסל"ד עומד יחסית על אותו ערך.
ממליץ לך לראות כמה סרטוני הסבר בנוגע לאיך המערכת מתפקדת כדי להבין איך שינוי הסל"ד מאופיין.
בנוגע לנסיעה במישור או בירידה, ניתן להקביל בקלות לניסוי בריצה.
למען הרעיון, אתה יכול לרוץ במהירות מקסימלית של 10 קמ"ש במישור, כאשר תנסה לרוץ בירידה, אותם 10 קמ"ש יצריכו פחות אנרגיה ואפילו ישארו לך מספיק עתודות ע"מ להגיע למהירות גבוהה יותר, כמובן בהנחה שבשני המקרים קצב הצעדים הינו זהה (כמשל לסל"ד המנוע).
הסיבה העיקרית היא תוספת האנרגיה הפוטנציאלית (בעברית פשוטה - כוח הכבידה "עוזר" לך).
מד החום אינו תקין.