ציטוט נכתב במקור על ידי omer1692 צפיה בהודעה
תודה רבה על התשובה המפורטת, אם כי עדיין לא הצלחתי לגמרי להבין למה, במידה ואני בירידה נניח, הסל"ד מרקיע שחקים למרות שלא נשמע שהמנוע פועל בשיא הכוח והמצערת רק בחצי? ההגיון כאילו אומר לי שבשלב הזה המהירות צריכה להיות גבוהה בגלל כוח הכבידה, אך הסל"ד צריך להיות בהתאם לפתיחת המצערת, ולא לעבור את הסקאלה.
אשמח לתגובתך
בשמחה!

תדמיין שאתה נוהג ברכב ידני ויורד בירידה, הרי שאם הרכב יגביר את מהירותו -> מהירות סיבובית של הגלגלים גדלה -> סל"ד המנוע עולה בהתאם.
כל זה כאשר הנהג אינו בהכרח לוחץ על דוושת המצערת.