זה הדבר הכי קרוב שמצאתי בנוגע לירידה בתאונות הדרכים מאז שניתנה בזמנו ההוראה להפסיק את מתן הדו"חות בגינן:
מעבר לשאלת אמינותן, עולה השאלה למה בעצם צריך את מצלמות המהירות הללו? בשנים האחרונות טוענים שוב ושוב באגף התנועה במשטרה כי מצלמות המהירות הצליחו להרתיע נהגים מביצוע עבירות תנועה, ולהפחית את הקטל בדרכים בכבישים שבהם הוצבו. אולם דווקא בחודשיים שחלפו מאז נחשף כי הוקפא השימוש במצלמות, התגלה נתון מפתיע: מספר ההרוגים בכבישים רק צנח בהיעדרן.
2018 מסתמנת עד כה כשנה טובה לבטיחות בדרכים, בלי עין הרע. עד יום רביעי השבוע נרשמה ירידה של 26% במספר ההרוגים, מ-239 בני אדם בין ינואר ל-8 באוגוסט ב-2017 ל-176 בני אדם השנה. אבל בחודשיים שבהם יודעים הנהגים שהמצלמות לא מפיקות דו"חות, מה-10 ביוני ועד יום רביעי השבוע, נהרגו 41 בני אדם, לעומת 79 באותה תקופה בשנה שעברה, ירידה בשיעור של 48%, כמעט כפול. מתברר שדווקא בתקופה שבה הנהגים יודעים שאין מה לחשוש מהמצלמות שעל העמודים הכתומים הם הרבה יותר זהירים.
ואולי הסיבה היא שבהיעדר המצלמות בארסנל שלה, הגבירה המשטרה את השימוש באמצעי אכיפה אחרים. מי שנוסע בשבועות האחרונים למשל בכביש מספר 1, מירושלים לתל־אביב, יכול לפגוש לאורך היום לעיתים גם ארבע ניידות בכל כיוון, שניצבות בצד הדרך ובהן שוטר עם "אקדח לייזר" למדידת מהירות. המשטרה גילתה למשל שמספר הדו"חות שמנפיקות מכמונות הלייזר בתקופה האחרונה זינק ב-40% בזכות הגברת השימוש. אולם ללייזר יש עוד יתרון: הוא מחייב יציאה לשטח של שוטר וניידת, שנראים היטב לנהגים, ומסתבר שמרתיעים עברייני תנועה הרבה יותר ממצלמות המהירות האוטומטיות, שהשוטרים שמפעילים אותן יושבים במשרדים ממוזגים.
לינק למקור:
https://www.ynet.co.il/articles/0,73...326209,00.html


ציטוט ההודעה בתגובה