החלטתי לנסות לבדוק את תחושות הבטן שלי על דף אקסל.
לצורך זה, בחנתי עלויות אחזקה לאופנועים שונים באותם תנאים:
נסועה של 2000 ק"מ בחודש (24K בשנה), 90% בינעירוני.
תנאי השימוש:
רוכב רגוע ומתון, שמשתדל למנוע בלאי מיותר ומתחשב בצריכת הדלק (בלי פאנאטיזם).
לכן - מהירות השיוט הינה 120-140 לאופנוע 500 ומעלה, 110 לאופנוע 250.
האצות בקצב התנועה, מינימום בלימות, מקסימום תכנון וזרימה.
טיפולים מתבצעים עצמאית, החלקים מוזמנים מראש בחו"ל אלא אם פער המחירים לא מצדיק את הטרחה.
זמן העבודה (העצמאית) אינו נכנס בתחשיב ההוצאות.
מרווחי החלפת השמנים קצרים מהרשום בספר (12K בשלושת הכלים) - 33% באופנוע "כבד", ובחצי ב-250, שטוחן סל"ד גבוה כל הדרך.
ירידת הערך גבוהה מהמחירון, עקב הבנה שקשה למכור אופנוע עם ק"מ גבוה, והקושי עולה ככל שנפח המנוע קטן יותר (והדגם פופולארי יותר).
ההערכות הינן ל-3 שנים.
שלושת הכלים הינם בטווח מחירים של 25-33 אלף שקל.
שלושת המקרים הנידונים:
1. הדוקאטי הפרטי שלי - מולטיסטראדה 1100 שנת 2008, כרגע עם 115 אלף ק"מ. העלויות מסתמכות על ניסיוני עם האופנוע (בבעלותי 3.5 שנים).
2. הונדה CBR500/CB500X שנת 2016, שירכש שמור ועם ק"מ נמוך לשנתון.
3. הונדה CRF250 RALLY שנת 2018, שירכש עם ק"מ אפסי (עד 6000, נניח).
הערות, הארות ודיונים יתקבלו בברכה.
ניסיון ריאלי של בעלי כלים מקבילים עם אופי שימוש דומה יתקבלו בברכה אף גדולה יותר.
האקסל:
![]()