איך בעצם רוכבים נכון בעליות תלולות ירידות תלולות? אשמח לסרטונים, הכתבה הבאה היא בעצם השאלה שלי, החלק עם השיפוע השלילי:
https://www.google.com/amp/s/kruvi.n...25D7%2599/amp/
איך בעצם רוכבים נכון בעליות תלולות ירידות תלולות? אשמח לסרטונים, הכתבה הבאה היא בעצם השאלה שלי, החלק עם השיפוע השלילי:
https://www.google.com/amp/s/kruvi.n...25D7%2599/amp/
הכתבה מדברת על מצב אחר, כשצד שמאל של הכביש גבוה (קצת) יותר מצד ימין של הכביש וזה משמעותי בעיקר בפניות מהירות בכיכרות עגולות ולא בנסיעה ישר.
לגבי השאלה שלך, בשני המקרים נכון להשאר בהילוך נמוך יחסית לנסיעה במישור.
בעליות אתה צריך יותר כח מהמנוע ולכן כדאי למשוך הילוכים נמוכים ולא להעלות אותם מוקדם מדי. זה בכלל לא נחמד שהמנוע נחנק ונכבה באמצע עליה חדה.
בירידות אתה רוצה להשאר בהילוכים נמוכים בשביל לנצל את בלימת המנוע, דבר שיקטין את הסיכון מהתחממות יתר של הבלמים. זה הרבה פחות נחמד לגלות שהלכו לך הבלמים באמצע ירידה חדה.
בכל מקרה, תעלה הילוך לפני שאתה מגיע לתחום האדום של הסל"ד.
אז התנסחתי בצורה לא נכונה, אני צריך הסבר איך לרכב שיש צד של הכביש שהוא יותר גבוה באותו זמן של עלייה או ירידה, בעצם פנייה בזמן עלייה וירידה.
אשמח גם לסרטונים שמסבירים לעומק, אוכל גם אנגלית.