הכתבה מדברת על מצב אחר, כשצד שמאל של הכביש גבוה (קצת) יותר מצד ימין של הכביש וזה משמעותי בעיקר בפניות מהירות בכיכרות עגולות ולא בנסיעה ישר.
לגבי השאלה שלך, בשני המקרים נכון להשאר בהילוך נמוך יחסית לנסיעה במישור.
בעליות אתה צריך יותר כח מהמנוע ולכן כדאי למשוך הילוכים נמוכים ולא להעלות אותם מוקדם מדי. זה בכלל לא נחמד שהמנוע נחנק ונכבה באמצע עליה חדה.
בירידות אתה רוצה להשאר בהילוכים נמוכים בשביל לנצל את בלימת המנוע, דבר שיקטין את הסיכון מהתחממות יתר של הבלמים. זה הרבה פחות נחמד לגלות שהלכו לך הבלמים באמצע ירידה חדה.
בכל מקרה, תעלה הילוך לפני שאתה מגיע לתחום האדום של הסל"ד.