תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: סמ״ק מול כ״ס - מישהו יכול להסביר?

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2021
    הודעות
    1

    סמ״ק מול כ״ס - מישהו יכול להסביר?

    מישהו יכול בבקשה להסביר בעברית פשוטה, מה נותן סמ״ק (נפח) ומה נותן כ״ס (כח)?<br><br>אחדד את השאלה דרך דוגמה: להונדה NC750 יש 745 סמ״ק אבל ״רק״ 55 כח סוס.<br>לעומת זאת, ל-Versys 650 יש נפח יותר קטן (649 סמ״ק) אבל יותר כח - עוד 9 סוסים וסה״כ 64 כ״ס.<br><br>מה זה אומר? איך זה יבוא לידי ביטוי בביצועים של שניהם? <br>מי מהם ״יותר חזק״ או ״יותר מהיר״ או בכלל אשמח להבין במילים פשוטות על הטריידאוף בין 2 הפרמטרים האלה, ומה באמת התרגום של כל אחד מהם לפרקטיקה של הרכיבה וליכולות של הכלי.<br><br>תודה!!

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בגדול אתה צריך קודם להבין את ההבדל בין מומנט לכ"ס.
    זה הסבר הכי דבילי שיש, אבל תכלס לא צריך להכנס יןתר עמוק מזה:


    עכשיו, לשאלה ששאלת.
    ניתן להוציא ממנוע בנפח מסוים יותר או פחות כוח/הספק ע"י משחק במפת ההצתה שלו, או היחס בין גובה לרוחב הבוכנה, או ייס הדחיסה, תזמון שסתומים ועוד ועוד.
    יש מנועים שבנויים להוציא מקסימום הספק מנפח נתון, יש כאלו שבנויים לתת יותר מומנט בסלד נמוך, ויש כאלו שפשוט בנויים לעבוד רגוע ולא ללכת אל הקצה, וזה בד"כ לטובת עמידות ואריכות ימים.
    הnc, תוכנן כאופנוע תקציב, בתקופת שפל כלכלי, ולכן מטרתו היא חסכון ואמינות.
    אדוונצ'ר זה סוג של רוכב, לא של אופנוע.... (AsafA)

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מנועים קטני נפח לרוב יהיו עם יחס דחיסה גבוהה מנועים גדולי נפח עם יחס נמוך.
    הכוונה לנפח פר צילינדר.
    למנוע אטמוספרי של פרארי ישנה יש נפח עצום,אבל גם הרבה צילינדרים.
    ככה כל צילינדר הוא בנפח קטן ואפשר להשיג צליל משגע והספק טוב.
    בזמן שמנוע עם צילינדרים גדולים מייצר הרבה מומנט אבל לא הרבה הספק.
    ומנוע עם צילינדרים גדולים ויחס דחיסה גבוהה (בצורה יחסית לנפח) לא ייצר הספק בקושי (גם כאן כוונה יחסית) ויהיה עתיר במומנט.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    בפשטות כוח סוס זה מהירות, מומנט זה כוח.
    כוח סוס זה המומנט של המנוע כפול הסל"ד שבו המנוע מפיק את אותו מומנט. המומנט תלוי בנפח, יש תמיד גבול למומנט שאפשר להוציא מנפח מסויים, לא משנה כמה צילינדרים יש ומה הגודל שלהם למרות מה שיגידו לך מליון אנשים.
    ככה שבשביל להוציא יותר כוחות סוס מנפח מסויים צריך להעלות את הסל"ד שבו משיגים את שיא המומנט.
    מנוע "עתיר מומנט" לא באמת מוציא יותר מומנט ממנוע עם הרבה כוחות סוס באותו נפח, הוא פשוט יפיק את המומנט שלו בסל"ד נמוך יותר ובגלל זה מרגישים יותר את המומנט.

    בשביל להעלות את הסל"ד שבו משיגים את שיא המומנט משתמשים בדרך כלל במנועים עם יותר בוכנות ובגלל זה יש את המיתוס שיותר בוכנות זה פחות מומנט אבל זה לא נכון.
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    אם שאלת לגבי סמ"ק (לא מומנט) אז נפח הבוכנה הוא...נפח. כמו נפח של שריר.
    כוח סוס מודד כמה השריר חזק. דוגמא למדידת חוזק: כמה פעמים הוא יניף משקולת של 10 ק"ג מעל הראש.
    איש צנום עם שריר קטן ירים פחות פעמים את המשקל ממפתח גוף מקצועי.
    מצד שני, מרים משקולות מקצועי עם נפח שריר קטן ממפתח גוף, לרוב יניף משקל גדול יותר ממפתח גוף מקצועי.
    יש קשר בין הנפח לכוחות הסוס אבל הרבה פעמים מנועים קטנים יותר בנפח מספקים יותר כוחות סוס.
    לסיכום, שיטת הערכת כ"ס או מומנט לפי נפח לא יעילה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    גם אם כל הטכנולוגיה של היום המשפט "אין תחליף לסמ"ק" עדיין תופס.
    שרוכבים על מנוע 1800 סמ"ק שמפיק רק 90 כח סוס מבינים את זה

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    אתה צריך נפח אוויר (חמצן) וכמות דלק כדי ליצור אנרגיה בכמות הדרושה. עם כניסת מגדשי האוויר, ניתן להכניס יותר אוויר לנפח נתון ולכן ניתן להגיע להספקים גדולים יותר מאותו הנפח.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ami צפיה בהודעה
    אתה צריך נפח אוויר (חמצן) וכמות דלק כדי ליצור אנרגיה בכמות הדרושה. עם כניסת מגדשי האוויר, ניתן להכניס יותר אוויר לנפח נתון ולכן ניתן להגיע להספקים גדולים יותר מאותו הנפח.
    בגלל שהאוויר קר ודחוס הוא תופס פחות נפח ואפשר להכניס פנימה עוד דלק.
    יותר תערובת.

  9. #9
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בגלל שהאוויר קר ודחוס הוא תופס פחות נפח ואפשר להכניס פנימה עוד דלק.
    יותר תערובת.
    המדחסים דווקא לא יעילים בקירור האוויר ולכן להרבה יש אינטרקולר בין שלבים שונים כדאי לשפר את היעילות של המנוע. אני אוהב את ה ערוץ היוטיוב של Engineering Explained אחרי זה אתה מתחיל להבין כמה מאמץ וסיבוך יש כדאי להוציא מנועים יותר יעילים ופחות מזהמים בימינו.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הנקודה היא שזה מאפשר להכניס יותר תערובת לא אוויר.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    43
    הנפח זהה אך בשל דחיסת מגדש הטורבו אנו מקבלים יותר מולקולות חמצן באותו הנפח. מכאן שאפשר להוסיף יותר דלק ומכאן שריפה 'גדולה' יותר והכל נחמד יותר.
    מגדש הטורבו שלעצמו לא הכי יעיל, אך בתוספת מצנן הביניים, שמוריד את טמפרטורת האוויר היוצא מהמגדש, כבר מקבלים משהו שאפשר לעבוד איתו.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 05-07-2018, 11:12
  2. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 11-09-2017, 07:55
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 01-04-2017, 12:50
  4. מישהו יכול בבקשה להסביר מה זו חליפת לחץ?
    על ידי mastery בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 06-10-2016, 13:00
  5. (כ"ע) האם מישהו יכול להסביר על מצב גשם/שמש בגאס גאס 300?
    על ידי nitzann84 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20-09-2016, 12:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO