כל הכבוד לך שאתה מטפל לבד- אין ספק שאתה מוזיל לך עלויות.
בדיוק פתחתי שרשור על האיקס מקס שלי, אני חושב שאם אתה מתכנן להישאר איתו קח בחשבון שהבעיות חתחילו לצוץ (אצלי זה קרה ב 102,000 קמ)
אכן! לאחר 7 שנים עם ה X-Max 250 שנת 2012 הגעתי ל100K ק"מ.
לאחר כל התקופה עם הכלי אני עדיין חושב שקטנועי ה 250 הם הכלים המושלמים לארץ.
מניסיוני מאוד נוח לרכיבות של כ50 ק"מ ביום (מחוץ לעיר), הגנת רוח, ביצועים מספקים לתנועה בטוחה.
יש לציין שאין לי כל קשר לחברת YAMAHA או ליבואן האופנוע ואין לי כל סיבה לפרגן להם. איכזבו אותי בטיפול באגזוז המתפורר פנימית עוד בשנה הראשונה!
האמת שהאגזוז זה הרכיב היחיד שביאס אותי בכלי. דבר שמחייב אותי לרכב ולשמוע רוק כבד בדיבורית..
קצת פרוט:
התנהגות כביש עם צמיגי המישלין המקוריים מעולה ובכללי המכלולים מתפקדים מעולה.
תאוצה מספקת (כמו כל טוסטוס 250 אני מניח), מהירות שיוט בין 110-120 מבלי "לקרוע" יותר מידיי.
אחד היתרונות המומלצים ב250, שאין צורך בחיפוש מתמיד אחר משטרה, מצלמות או כל דבר שיכול לבאס את היום..
מקום מתחת למושב ל2 קסדות מלאות.
ביטוח זול ב1000 ש"ח מ300ים+.
אני מניח שרק לטיולים זה לא הכלי המתאים! כאיש משפחה הטיולים באתרי הארץ הם ממלא ברכב המשפחתי.
רק בתקופה האחרונה לאחר שהאפרוחים גדלו אני מרשה לעצמי טיולים לבד או עם אחד שרוצה להצטרף אליי לטיול על האופנוע אספנות.
הטוסטוס משמש לעבודה, חזרה ושאר הסידורים.
בשלב הראשון אני אסכם את היסטורית הטיפולים שעבר ב7 שנים.
בשלב השני אני אבצע טיפול מקיף ובדיקות בסיסיות של המכלולים.
20190217.jpg
באופן כללי לטוסטוס לא היו טראומות מיוחדות וכמה שזכור לי אף רכיב לא כשל.
בשנה הראשונה היתה נפילה לצד שבה נפגעו רוב הפלסטיקים של צד שמאל, ללא נזק מכאני.
לאחר החלפה במשומשים/חדשים ותיקון כולל צביעה שלי הנזק הסתכם בסביבות ה6K ש"ח.
כאב הלב כאשר פלסטיק צד אחד עולה כ 750 ש"ח וסמל ה-X-Max 350ש"ח, אבל בסוף חזר להיות כחדש.
בשנתיים הראשונות הטיפולים היו במוסך מורשה למען האחריות, אך רק טיפולי בסיס של החלפת שמן.
ומאז רק אני מטפל בטוסטוס,לדעתי החשוב ביותר זה החלפת שמנים (שמן מנוע/שמן גיר) איכותיים.
במהלך ה-K100 היו 4 טיפולים גדולים של K20 ו כ-28 החלפות שמן!
האמת שאני סוג של שווצרי אבל לא ממש בכל מה שקשור בזמנים!
הטיפולים הגדולים נעשו ב +/- של מאות ק"מ וגם החלפות השמן נעשו בין K3 ל- K4 ק"מ.
החלפת שמן עבורי זה כמה דקות, אני מגיע לעבודה, שם מיכל ניקוז,פותח את בורג הניקוז ומתחיל לעבוד.
בהפסקה הבאה שלי אני סוגר את הבורג וממלא שמן חדש (ברור שאני אוסף את השמן הישן וקופץ לאיזה מוסך לרוקן).
עוד מאז התיכון שהיה לי רכב הייתי עושה טיפולים ותיקונים בעצמי. יש לי רקע טכני וניסיון מצתבר ובאופן כללי אני מנסה לשמור על רכושי.
פלגים נראה לי החלפתי פעמיים.
פילטר אוויר- פעמיים עד שקניתי רב פעמי של מאלוסי.
פילטר ואריאטור- X4.
רפידות- 2 סטים לא ע"פ ק"מ, לפי הצורך.
צמיגים- 2 סטים.
מצבר או 2 הוחלפו, כבר לא זוכר.
נוזל בלמים- קצת פישלתי.. נראה לי לפני שנה.
נוזל רדיאטור הוספתי פעם אחת בקטנה.
מידי פעם אני עובר על מייסבי היגוי וגלגלים לחופש.
4 X רצועות, משקולות ומשולשים.
בפעמיים הראשונות החלפתי חליפיים זולים יותר. לא רוצה לפגוע ולא חקרתי יותר מידי את הנושא אבל נראה לי שהמשקולות נשחקו יותר, המשולשים לא מגיעים עם הגשר מתכת והרצועה לא החזיקה K20.. החלפתי צלחת וריאטור ובשני הייתי צריך להחליף רצועה בתחנת דלק בלילה בדרך. דחפתי לתחנת הדלק הקרובה ובקשתי מחבר להקפיץ לי רשימת חלפים וכלים לעבודה..
מאז אני מעדיף לקנות מקורי של ימאהה.
זהו..
אז לטיפול K100 אני מתכנן לעבור על הכל לפי הספר ויותר.
מתכנן לבצע בדיקת אטימות הצילינדר –Compression Leak-down מעבר לקומפרסיה.
אשמח לקבל המלצות ורעיונות מבעלי ניסיון.
IF IT HAS WHEELS OR TITS - YOU'RE GONNA HAVE PROBLEMS
כל הכבוד לך שאתה מטפל לבד- אין ספק שאתה מוזיל לך עלויות.
בדיוק פתחתי שרשור על האיקס מקס שלי, אני חושב שאם אתה מתכנן להישאר איתו קח בחשבון שהבעיות חתחילו לצוץ (אצלי זה קרה ב 102,000 קמ)
הרעש של האגזוז של האיקס מקס באמת בלתי נסבל. כמו טרקטור.
אני החלפתי 4 סטים ב 120,000 קמ
באמת? כל זוג החזיק לך בממוצע 33,000 ק"מ?
זה המון.[/QUOTE]
כן, את הסט השלישי החלפתי לפני חודש, רק בגלל הגשמים כאשר החריצים כמעט נעלמו..
בעיקרון הנסיעות שלי הם מחוץ לעיר, יש פעמים שאני ב25ק"מ לעבודה לא נעמד ברמזור אפילו פעם אחת.
IF IT HAS WHEELS OR TITS - YOU'RE GONNA HAVE PROBLEMS
מעניין כמה עוד תוציאי ממנו.
לפי התיאור - יש סיכוי שהקטנוע ישרוד גם עוד 100 אלף.
תמיד אמרתי שאחזקה איכותית ורכיבה מתונה עושים פלאים לאורך חיי המכונה...
חבל שיש כ"כ מעט בעלי כלים כאלה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מרשים מאוד.
קטנוע סופר אמין ואיכותי, כמובן שטופל כייאות.
Tracer 900
בדיקת מרווחי שסתומים (לבדוק מרווח של שסתום הפליטה זה כיף גדול כשהמנוע מורכב).
בדוק את הדיסקים והמצת כבר סביר להניח חורג.
נ.ב.
שמח לשמוע שמיסבי הגיר שלך לא קרסו,שמשאבת הדלק לא הוחלפה ושסנדלי הסחיבה שלך עובדים טוב.
אני רק עם 82K וזכיתי כבר להחליף את כולם (אבל בין היד 00 וביני עברו הרבה מים בנהר).
את הטיפול / בדיקות אני עושה ע"פ Periodic Maintenance and Adjustment מהספר טיפולים המקורי שהורדתי.
התחלתי עם כיוון השסתומים והחלפת רצועה ומשקולות.
נסיתי לפרק כמה שפחות פלסטיקים להגיע למכסי השסתומים, מה שלא ממש עבד ובסופו של דבר נעלצתי לפרק כמעט את כל הפלסטיקה ודרש המון זמן..
20190302_194210_HDR.jpg
רציתי לציין שתמיד לפני שאני עובד, אני אוהב לנקות/לשטוף כללית כדי שיהיה לי יותר נעים לפרק/להרכיב ועל הדרך לשמן/לגרז צירים וכו'
התחלתי עם הוריאטור, כחלק מהפרוק -פילטר האוויר הרב פעמי עבר שטיפה, יבוש והשמת חומר דביק טרי.
לא אפרט את כל שלבי ההחלפה אבל הייתי די מופתע שהרצועה היתה במצב ממש טוב. לדעתי יכלה בקלות להחזיק עוד 5K לפחות.
רפידות המצמד עדיין בטווח המידה הנדרשת (בנסיעה הבאה לחו"ל אני אולי אקנה סט חדש מקורי או של מלוסי).
המשקולות כמעט ולא נישחקו, אני זוכר שבעבר היתה ממש פאזה. סכ"ה כל המכלולים נראים ממש טוב.
עבודת הניקיון של המכסה וכל איזור הוריאטור היתה העבודה הכי קשה וגזלה הרבה זמן.
גירוז טוב של כל הצירים ומיסבים, פילטר וריאטור וסגרתי את טיפול הוריאטור והרצועה.
20190302_115342_HDR.jpg
20190302_124247_HDR.jpg
20190302_142309_HDR.jpg
20190302_151841_HDR.jpg
בדיקת מרווח שסתומים, לאחר הורדת המכסים וסיבוב הקראנק ל-TDC הייתי מוכן למרווח עצום לאחר כל הקילומטרים וקצת הזנחה שלי.
להפתעתי המרווח היה בתחום הנתון בספר! קצת לא האמנתי.. ובדקתי 3 פעמים ולא שכחתי להודות לאלוהים/לאלים שאני לא צריך לכוון את השסתום הפלטה.
הגישה לשסתום הפלטה ממש, אבל ממש בעייתי. דורש כישורי גניקולוג וסבלנות של פיל. אני מניח שאם הייתי חייב לכוון הייתי מייצר/מאלתר איזה כלי מיוחד להקל על העבודה.
בשמחה סגרתי מכסים, החלפתי פלאג שהיה ממש גמור (לא זוכר מתי החלפתי) והתחלתי במלאכת הרכבת הפלסטיקים.
20190302_175205_HDR.jpg
למערכת הדלק החלטתי להשתמש בK-44 , שליש לטוסטוס והשאר ברכב המשפחתי.
החלפת שמן מנוע והחלפת שמן גיר, הייתי קצת מופתע שהשמן גיר יצא ממש נקי והשקיפות היתה כמעט כחדש.
את רפידות הבלמים בדקתי ובהמשך אני אחליף את נוזל הבלמים למען הסדר הטוב למרות שהחלפתי לפני כשנה.
בהמשך נחליף את הנוזל רדיאטור (ע"פ הספר כל 3 שנים) ושמן טלסקופים קדמיים (לא מצויין זמן החלפה).
IF IT HAS WHEELS OR TITS - YOU'RE GONNA HAVE PROBLEMS
איבדת אותי ברגע שרשמת שאתה "נאלץ" לשמוע בדיבורית רוק כבד.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
הגעתי ל90K עם Piaggio Xevo 2012, כנ"ל כל הטיפולים עושה לבד לפני הזמן, התקלה היחידה שהייתה לי בכ60K ק"מ שהלכו המיסבים בגיר שגם אותם החלפתי לבד (וגם זה כנראה קרה בכלל שנסעתי בכביש מאוד משובש לאורך של כ2 ק"מ).