תוצאות 1 עד 8 מ 8

אשכול: תקופת הרצה

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    7

    תקופת הרצה

    בוקר טוב חברים.

    הגשמתי חלום ילדות, וסוף סוף קניתי אופנוע ראשון - mt-07.
    במעמד המסירה הסוכן אמר לי לעשות תקופת הרצה של 1,000 קילומטר ולהישאר בתחום -5,000 סל"ד, איזור ה-90 קמ"ש.

    אתוודה ואומר שאחרי כמה כמה מאות קילומטרים הרגשתי בנוח להגיע ל-150 ועד ה-7,000 סל"ד. למען האמת האופנוע גם ב150 לא עובר את ה-6,000 סלד. אני לא חושב שהייתה פעם אחת שהגעתי בכלל להילוך השישי.

    השאלה היא האם לדעתם אני הורס את המנוע? לנסוע ב-90 קמ״ש לא מדגדג לו, וכל סרטון ומדריך שראיתי או קראתי אומר שאחד הדברים שלא עושים עם מנוע חדש זה להיות רך מידי איתו ושבהדרגה חייב לתת לו גם להתאמץ.

    אשמח לשמוע את דעתכם.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי padin צפיה בהודעה
    בוקר טוב חברים.

    הגשמתי חלום ילדות, וסוף סוף קניתי אופנוע ראשון - mt-07.
    במעמד המסירה הסוכן אמר לי לעשות תקופת הרצה של 1,000 קילומטר ולהישאר בתחום -5,000 סל"ד, איזור ה-90 קמ"ש.

    אתוודה ואומר שאחרי כמה כמה מאות קילומטרים הרגשתי בנוח להגיע ל-150 ועד ה-7,000 סל"ד. למען האמת האופנוע גם ב150 לא עובר את ה-6,000 סלד. אני לא חושב שהייתה פעם אחת שהגעתי בכלל להילוך השישי.

    השאלה היא האם לדעתם אני הורס את המנוע? לנסוע ב-90 קמ״ש לא מדגדג לו, וכל סרטון ומדריך שראיתי או קראתי אומר שאחד הדברים שלא עושים עם מנוע חדש זה להיות רך מידי איתו ושבהדרגה חייב לתת לו גם להתאמץ.

    אשמח לשמוע את דעתכם.
    כבר נכתבו אין ספור מילים, דעות וויכוחים לגבי הרצה נכונה והאם בכלל צריך.
    כך שלא תוכל לקבל תשובה חד משמעית, תוכל לקבל דעות.
    לדעתי הכי חשוב לתת למנוע מחזורי קירור וחימום. כמובן גם לחמם אותו לפני תחילת הרכיבה. הדבר הכי מטומטם שאנשים עושים זה לקחת כלי חדש ולתפור איתו 1000 ק"מ ביום על סל"ד מסוים ובכך סיימו את ההרצה.
    אני דוגל בשיטת- סע לשלום. רק את "תקרע" אותו ממש בהתחלה. סע איתו רגיל ותהנה.
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    עשיית ילדים גם גורמת לשתיית אלכוהול, בדיוק כמו ששתיית אלכוהול גורמת לעשיית ילדים.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    כפי שציין המלומד מעליי יש תפיסות שונות לגבי איך למה וכמה.

    לתפיסתי - אני עשיתי את ההרצה בעיקר בתנאים עירוניים ( המלצה של אמיר ממוסך רמזור שנשמעת לי הגיונית).
    גם כעת לאחר סיום ההרצה אני מגביל את המנוע ועולה באופן הדרגתי במעלה הסל"ד ( עליתי בעוד 1000 סל"ד ) למשך כמה מאות קילומטרים.

    בגדול אין לי מה להפסיד מקסימום קצת זמן.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  4. #4
    הרצתי אופנוע וחצי. אמרו עד 7000 נסעתי עד 7000 מה זה משנה המהירות? ראשון עד 7000 יתן לך 60קמ"ש שישי עד 7000 יתן לך 180קמ"ש.
    הכי חשוב אם האופנוע נוסע אחרי ההרצה אז יש אחריות ואם יש כשל יבוא היבואן ויתקן לך. לא נראה לי שהרצה לא נכונה תגרום לכשל אחרי שנתיים.

  5. #5

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    399
    ""אתוודה ואומר שאחרי כמה כמה מאות קילומטרים הרגשתי בנוח להגיע ל-150 ועד ה-7,000 סל"ד. למען האמת האופנוע גם ב150 לא עובר את ה-6,000 סלד. אני לא חושב שהייתה פעם אחת שהגעתי בכלל להילוך השישי."""

    לא הבנתי? לא עובר להילוך שישי? עוד לא שמעתי על כזה דבר.
    וכמו שהמלומדים מעליי הציעו, סע רגיל בלי "לקרוע" את האופנוע ב1000 הראשון, אני גם ב1000 השני השתדלתי לא להעמיס על המנוע.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    7
    תודה רבה על התשובות חברים.

    בגלל שאני רוב הזמן על -120/130 אני לא מרגיש צורך לעלות לשישי.. אני עושה טעות? הטורים פשוט נמוכים ואני מרגיש שם אני מעלה לשישי במהירויות האלה המנוע מתחיל לרעוד קצת כמו שקורה כשאתה בהילוך גבוה ומהירות נמוכה..

  8. #8
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    אוסיף את השני סנט שלי מעבר לדברים שנאמרו: תשתדל לנסוע עם כל קשת הסל"ד, להבדיל מנסיעה ארוכה בסל"ד קבוע, בדרגות עומס משתנות. תעבור ככל שניתן בין כל ההילוכים כדי לאפשר התאמה של כל גלג"שים בתיבת ההילוכים ותהיה נדיב עם בלימות מנוע. האחרון נושא פחות מוכר, אך התת-לחץ שנוצר מתחת לבוכנות בבלימות מנוע, עוזר להעיף את כל השבבים של הייצור וההתחלה מתחת לבוכנות ומהאזורים "הקריטיים" בכלל ולהחזיר אותם לזרם השמן (שעובר דרך הפילטר מתישהו).
    למצטיינים: להחליף שמן+פילטר אחרי 200-300 ק"מ (בנוסף לטיפול ההרצה).
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

אשכולות דומים

  1. טיפול לאחר הרצה
    על ידי esnyc בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-10-2017, 15:12
  2. תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 20-12-2016, 14:31
  3. הרצה
    על ידי liorfish בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 30-10-2016, 00:14
  4. מדריך: הרצה נכונה
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-09-2015, 11:06
  5. הרצה לאופנע חדש...?
    על ידי refael בפורום כללי
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 31-05-2015, 12:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO