תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: רוצה להשתדרג בבטיחות - האם ללכת על תלת גלגלי, או ABS מספיק טוב?

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    3

    רוצה להשתדרג בבטיחות - האם ללכת על תלת גלגלי, או ABS מספיק טוב?

    שלום לכולם,

    ברשותי כיום קטנוע 250 סמ"ק, ללא ABS.
    בעקבות תקרית החלקה, שקרתה בעקבות נעילת גלגל קדמי בבלימה מתונה על גבי כביש חלק ורטוב, גמרה בי ההחלטה לשדרג את הקטנוע לאחד בטיחותי יותר.
    ברצוני בעיקר למנוע הישנות מקרים שכאלה. בטיחות הכלי היא כרגע בעדיפות עליונה.

    הבנתי שלתלת גלגלי יתרון בטיחותי מובהק בכל הנוגע לאחיזה עם הכביש בכלל ולנעילת גלגל קדמי בבלימה בפרט (גם תוך כדי פניה), לכן הבחירה בכלי שכזה נראית לי טבעית (כמובן שיהיה לו גם ABS).
    מצד שני, אני תוהה אם זה לא יהיה overkill, ואולי אם שדרוג לדו גלגלי עם מערכת ABS הוא מספיק טוב ואני אוכל להיות רגוע איתו, ועל הדרך להרוויח כלי זול יותר לקניה ואחזקה, ונוח יותר (קטנוע שניתן לשלוח רגליים קדימה, יתרון על רכיבה בזווית רגליים ישרה כל הזמן שנכפית עליך בתלת גלגלי).

    מה אתם אומרים? על מה כדאי לי ללכת?

    תודה מראש.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    תלת גלגלי הרבה יותר בטוח מABS דו גלגלי.
    תלת גלגלי בעיקר מורגש בפניות וכבישים רטובים.

  3. #3
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    תלת יהיה גם יותר כבד ואיטי - וזה חסרון בטיחותי. לא כל התאונות הן החלקה עצמית.
    אם הבטיחות חשובה לך קנה כלי עם ABS, קנה מיגון טוב (קסדה, מעיל, מכנסיים, כפפות ומגפיים) והכי חשוב - קורס רכיבה מתקדם.

    נסיעה בטוחה.



  4. #4
    כבר עדיף רכב ארבע גלגלי על תלת, אתה מאבד כמעט את כל היתרונות של דוג במקרה כזה

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    3
    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    כבר עדיף רכב ארבע גלגלי על תלת, אתה מאבד כמעט את כל היתרונות של דוג במקרה כזה
    תוכל להרחיב? למה אתה חושב ככה?

    Sent from my G8141 using Tapatalk

  6. #6
    ציטוט נכתב במקור על ידי Gal101 צפיה בהודעה
    תוכל להרחיב? למה אתה חושב ככה?

    Sent from my G8141 using Tapatalk
    כיוון שהמבנה של התלת גלגלי הרבה יותר מסורבל להשתחלות בין כלי רכב בהמתנה לרמזורים, מה שבעצם מבטל את היתרון של דוג. שלא לדבר על העובדה שכל המנגנון של הגלגלים הקדמיים מייקר מאוד את הכלי ואולי אפילו את התיקונים בו. לכן, אם אין בכלי את היתרונות של דוג, אז למה להיות חשוף רק לחסרונות שלו, כמו פגעי מזג האוויר ולסכנה המובנית ?

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    3
    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    כיוון שהמבנה של התלת גלגלי הרבה יותר מסורבל להשתחלות בין כלי רכב בהמתנה לרמזורים, מה שבעצם מבטל את היתרון של דוג. שלא לדבר על העובדה שכל המנגנון של הגלגלים הקדמיים מייקר מאוד את הכלי ואולי אפילו את התיקונים בו. לכן, אם אין בכלי את היתרונות של דוג, אז למה להיות חשוף רק לחסרונות שלו, כמו פגעי מזג האוויר ולסכנה המובנית ?
    השימוש של דו"ג עבורי הוא עקיפה של הפקקים של איילון בדרך לעבודה כל יום, כך שנראה לי שתלת לא יחטא יותר מדי למטרה במקרה שלי.

    ההתלבטות שלי היא האם היתרון הבטיחותי שווה את המחיר היקר יותר + הפגיעה בנוחות הרכיבה (בכל זאת, נוסע חולון-הרצליה לשני הכיוונים כל יום, רצוי שיהיה כמה שיותר נוח)?

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    בהמשך למה שנכתב כאן, יש את השרשור הנ"ל -
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...99%D7%95%D7%AA

    תראה שכלכלית, לפחות לקטנועי תלת-גלגליים, עבור נפח זהה למה שאתה רוכב היום אינו כלכלי.
    אלא אם לשימוש שלך תוכל לרדת בנפח לימאהה טריסיטי 125, לא זכור לי שמישהו ציין הוצאות פסיכיות כשל הדגמים האיטלקיים.

    בלי קשר, תלת גלגלי חשוף לפגיעות רכב בדיוק כמו אופנוע. נכון, היתרונות ברורים ואכן ישנו ערך מוסף כאשר התנאים אינם אידיאלים, אך זה לא דבר שלא ניתן לשפר בעזרת קורס רכיבה ואימונים.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    תלת בטוח יותר מדו

  10. #10
    שאלה מצויינת, אני באופן אישי רוכב כרגע על DR650, בלי ABS או אמצעי בטיחות מיוחדים. לטעמי האישי בלבד, התלת לא מתאים. לדעתי בסופו של יום, מדובר באמת בהחלטה אישית. ואני לא מוצא תוספת משמעותית לבטיחות הרכיבה בתלת גלגלי.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    לא מבין בבטיחות או מחירים של תלת גלגלי אבל חושב שגם אם האחיזה תשתפר ב -30%, 50% לא קיבלת "ביטוח" או חסינות בפני תאונות. הייתי מקדיש 2000 2500 ש"ח לקורס רכיבה אחר כך בכלי עם ABS ורק אחר כך עוסק בשאלת התלת.

אשכולות דומים

  1. למי שעוד שוקל אם ללכת לאוטומוטור - אל
    על ידי Tribalmistyc2 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 15-04-2017, 08:37
  2. יורד החשק,אין מספיק אתגר
    על ידי R86 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 17-01-2017, 18:15
  3. עמדה 1 - לאיזו ללכת ומתי?
    על ידי TundraOG בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-08-2016, 08:54
  4. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-07-2016, 22:57
  5. תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 03-10-2015, 23:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO