תלת גלגלי הרבה יותר בטוח מABS דו גלגלי.
תלת גלגלי בעיקר מורגש בפניות וכבישים רטובים.
שלום לכולם,
ברשותי כיום קטנוע 250 סמ"ק, ללא ABS.
בעקבות תקרית החלקה, שקרתה בעקבות נעילת גלגל קדמי בבלימה מתונה על גבי כביש חלק ורטוב, גמרה בי ההחלטה לשדרג את הקטנוע לאחד בטיחותי יותר.
ברצוני בעיקר למנוע הישנות מקרים שכאלה. בטיחות הכלי היא כרגע בעדיפות עליונה.
הבנתי שלתלת גלגלי יתרון בטיחותי מובהק בכל הנוגע לאחיזה עם הכביש בכלל ולנעילת גלגל קדמי בבלימה בפרט (גם תוך כדי פניה), לכן הבחירה בכלי שכזה נראית לי טבעית (כמובן שיהיה לו גם ABS).
מצד שני, אני תוהה אם זה לא יהיה overkill, ואולי אם שדרוג לדו גלגלי עם מערכת ABS הוא מספיק טוב ואני אוכל להיות רגוע איתו, ועל הדרך להרוויח כלי זול יותר לקניה ואחזקה, ונוח יותר (קטנוע שניתן לשלוח רגליים קדימה, יתרון על רכיבה בזווית רגליים ישרה כל הזמן שנכפית עליך בתלת גלגלי).
מה אתם אומרים? על מה כדאי לי ללכת?
תודה מראש.
תלת גלגלי הרבה יותר בטוח מABS דו גלגלי.
תלת גלגלי בעיקר מורגש בפניות וכבישים רטובים.
תלת יהיה גם יותר כבד ואיטי - וזה חסרון בטיחותי. לא כל התאונות הן החלקה עצמית.
אם הבטיחות חשובה לך קנה כלי עם ABS, קנה מיגון טוב (קסדה, מעיל, מכנסיים, כפפות ומגפיים) והכי חשוב - קורס רכיבה מתקדם.
נסיעה בטוחה.
כבר עדיף רכב ארבע גלגלי על תלת, אתה מאבד כמעט את כל היתרונות של דוג במקרה כזה
בהמשך למה שנכתב כאן, יש את השרשור הנ"ל -
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...99%D7%95%D7%AA
תראה שכלכלית, לפחות לקטנועי תלת-גלגליים, עבור נפח זהה למה שאתה רוכב היום אינו כלכלי.
אלא אם לשימוש שלך תוכל לרדת בנפח לימאהה טריסיטי 125, לא זכור לי שמישהו ציין הוצאות פסיכיות כשל הדגמים האיטלקיים.
בלי קשר, תלת גלגלי חשוף לפגיעות רכב בדיוק כמו אופנוע. נכון, היתרונות ברורים ואכן ישנו ערך מוסף כאשר התנאים אינם אידיאלים, אך זה לא דבר שלא ניתן לשפר בעזרת קורס רכיבה ואימונים.
כיוון שהמבנה של התלת גלגלי הרבה יותר מסורבל להשתחלות בין כלי רכב בהמתנה לרמזורים, מה שבעצם מבטל את היתרון של דוג. שלא לדבר על העובדה שכל המנגנון של הגלגלים הקדמיים מייקר מאוד את הכלי ואולי אפילו את התיקונים בו. לכן, אם אין בכלי את היתרונות של דוג, אז למה להיות חשוף רק לחסרונות שלו, כמו פגעי מזג האוויר ולסכנה המובנית ?
תלת בטוח יותר מדו
השימוש של דו"ג עבורי הוא עקיפה של הפקקים של איילון בדרך לעבודה כל יום, כך שנראה לי שתלת לא יחטא יותר מדי למטרה במקרה שלי.
ההתלבטות שלי היא האם היתרון הבטיחותי שווה את המחיר היקר יותר + הפגיעה בנוחות הרכיבה (בכל זאת, נוסע חולון-הרצליה לשני הכיוונים כל יום, רצוי שיהיה כמה שיותר נוח)?
שאלה מצויינת, אני באופן אישי רוכב כרגע על DR650, בלי ABS או אמצעי בטיחות מיוחדים. לטעמי האישי בלבד, התלת לא מתאים. לדעתי בסופו של יום, מדובר באמת בהחלטה אישית. ואני לא מוצא תוספת משמעותית לבטיחות הרכיבה בתלת גלגלי.
לא מבין בבטיחות או מחירים של תלת גלגלי אבל חושב שגם אם האחיזה תשתפר ב -30%, 50% לא קיבלת "ביטוח" או חסינות בפני תאונות. הייתי מקדיש 2000 2500 ש"ח לקורס רכיבה אחר כך בכלי עם ABS ורק אחר כך עוסק בשאלת התלת.