תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: לחץ אוויר מומלץ בצמיגים

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61

    לחץ אוויר מומלץ בצמיגים

    לעתים, אני משייט מעל חריצים באספלט ומרגיש לרגע קל וקצר מאד שהאופנוע מאבד יציבות.
    לא מדובר בחריצים של כביש מגורד או בתעלות רציניות, מספיק מילימטר או שניים של הפרש גובה בין האספלט לטלאי שהדביקו עליו.

    האם יש מכאן כדי להסיק שלחץ האוויר בצמיגים גבוה מדי? האם הוצאה של אוויר תמנע את הרעידה הזו?

    תודה רבה!

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    511
    לא.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61

    Wink

    אהבתי את הפירוט עם ההסבר המלומד...
    תודה!

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    511
    ציטוט נכתב במקור על ידי odesa צפיה בהודעה
    אהבתי את הפירוט עם ההסבר המלומד...
    תודה!
    בבקשה
    שנה טובה

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    לחץ אוויר מוגדר ע"י היצרן שמכיר את מכלול ההנדסה סביב הגלגל של הכלי שלך
    ומחושב כפשרה בין כל המרכיבים הפיזיים ונהג/רוכב הממוצע ומזג האוויר הממוצע.

    הוסף גם משקל ממוצע, של הרוכב/נוסע בקיצור כיוון שייצרן הכלי לא ממש מכיר אותך
    אישית, הוא ממליץ על תחום אמצע בסיסי, משם חובה על הבעלים לדעת בהתאם, לכל
    המרכיבים להתאים סביב ממוצע זה את הלחץ הראוי לך ולסגנונך. ע"י הוספה או הפחתה
    של הלחץ באזור הממוצע הרצוי. (אסור להגזים לשום כיוון!ׂׂׂׂ) באטמוספרה או שתיים,
    אבל קשה לי להאמין שתוכל להרגיש בשינוי.

    קודם כל בדוק לחץ אוויר תקין ע"י מכשיר אמין על פי הוראות היצרן, ונסה אם התופעה עדיין ממשיכה
    נסה להוריד טיפה וראה אם יש שיפור במידה ואין שיפור, שווה שהאופנוע ייבדק ע"י מישהו שמבין לשלול
    בעיות אחרות.

    חבר שהחליף צמיגים באופנוע מסוג וי סטרום חווה תופעות מרגיזות בהתנהגות הכלי ונאלץ להחליף שוב
    צמיגים עד שהתופעה פסקה. לכן חשוב לבדוק אצל מומחה ולא סתם מישהו "שמבין". - רן
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61
    רן, תודה רבה!

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    להתאים סביב ממוצע זה את הלחץ הראוי לך ולסגנונך. ע"י הוספה או הפחתה
    של הלחץ באזור הממוצע הרצוי. (אסור להגזים לשום כיוון!ׂׂׂׂ) באטמוספרה או שתיים,
    אבל קשה לי להאמין שתוכל להרגיש בשינוי.- רן
    אני מניח שהתכוונת psi או שניים (אטמוספרה שווה בערך ל-14.7 psi).

    סליחה על היקיות, אבל עבור מי שממש לא מבין זה עלול להיות הרה אסון.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    אני מניח שהתכוונת psi או שניים (אטמוספרה שווה בערך ל-14.7 psi).

    סליחה על היקיות, אבל עבור מי שממש לא מבין זה עלול להיות הרה אסון.
    צודק -הטעות שלי! תודה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    303
    האם יש שיטה דומה לתחום האופנועים בדומה למופיע בקישור?

    http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A2%D7%99%D7%9D

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    לרוב לחץ האוויר עליו המליץ היצרן יהיה הטוב ביותר עבורך,
    במיוחד כאשר אתה מתלונן על תחושת ריחוף של הגלגל.

    הרי אתה לא משנה את לחץ האוויר בהתאם לרכיבה שלך בכל רגע נתון.
    הכתבה מדברת על נהיגה ספורטיבית ולא מנהלתית או מהירה.

    קורס רכיבה מתקדמת יהפוך אותך ליותר מהיר, יותר בטוח והרבה יותר רגוע
    בלי לשנות יותר מדי לחצי אויר. - רן
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    303
    לא בדיוק נכון, הכתבה אומנם מדברת על נהיגה ספורטיבית, אבל השיטה נכונה לכל סוג נהיגה.

    אתה יכול ליישם את השיטה גם בנהיגה מנהלתית ולהגיע ללחץ אויר אופטימלי לאותו סוג נהיגה.
    אל תשכח גם שאם אחד שוקל 70 קילו, והשני שוקל 100, צריך להיות טיפה הבדל בלחצי הניפוח ולא משנה באיזו נהיגה מדובר. ואפשר להוסיף גם מורכב לכל הסיפור.

    זאת הסיבה ששאלתי אם יש שיטת בדיקה לאופנועים, כדי להגיע ללחץ ניפוח נכון בהתאם לסגנון הרכיבה שלי.

  12. #12
    Member הסמל האישי של שאול ה
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גליל תחתון
    הודעות
    134
    ציטוט נכתב במקור על ידי odesa צפיה בהודעה
    לעתים, אני משייט מעל חריצים באספלט ומרגיש לרגע קל וקצר מאד שהאופנוע מאבד יציבות.
    לא מדובר בחריצים של כביש מגורד או בתעלות רציניות, מספיק מילימטר או שניים של הפרש גובה בין האספלט לטלאי שהדביקו עליו.

    האם יש מכאן כדי להסיק שלחץ האוויר בצמיגים גבוה מדי? האם הוצאה של אוויר תמנע את הרעידה הזו?

    תודה רבה!
    כל מיני שיבושים בכביש כמו ״נחשים״ של זפת בתיקון חריצים וכולי גורמים לאחיזה פחותה.
    אין ספק שניתן להרגיש את הפער באחיזה במיוחד אם אתה רוכב בהטייה במהלך המעבר על קטע שכזה.
    בנוסף, גם כשלחץ האויר תקין כשהצמיגים קרים האחיזה פחותה וישנה תחושת ריחוף מסויימת.

    בנוסף למילוי לחץ אויר לפי הנחיות הייצרן, האם בדקת וכיוונת את המתלים כראוי?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    BMW F800 GSA

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    מידע מקיף לגבי צמיגים ולחץ אוויר:

    http://www.msf-usa.org/downloads/mic...ide_2012v1.pdf

    בגדול, כשאתה מחפש לעשות התאמה אישית של לחץ אוויר לסוג הרכיבה שלך אתה צריך לעשות דומה למדריך הזה:
    http://www.mad-ducati.com/Articles/TirePressure.html

    הרעיון המשחק הוא שהצמיג מתעוות תוך כדי רכיבה, העיוות הזה יוצר חום.
    ככל שיש פחות אוויר בצמיג, הוא יתעוות יותר ויתחמם יותר
    הלחץ שלך צריך להיות כך שברכיבה רגילה שלך, הטמפרטורה לא עולה יותר מדי, והלחץ אוויר עולה כמו שמתואר במדריך.
    הסיבה שלא רוצים שיתחמם היא שזה גורם לשחיקה מוגברת לצמיג.

    מצד שני, אם יש יותר מדי לחץ, הצמיג ישאר קר. צמיג קר = פחות אחיזה

    יש נקודה ביניהם שאתה רוצה להגיע אליה

    (כל המידע שלי רק מהמדריכים ולא מניסיון אישי)

  14. #14
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי odesa צפיה בהודעה
    לעתים, אני משייט מעל חריצים באספלט ומרגיש לרגע קל וקצר מאד שהאופנוע מאבד יציבות.
    לא מדובר בחריצים של כביש מגורד או בתעלות רציניות, מספיק מילימטר או שניים של הפרש גובה בין האספלט לטלאי שהדביקו עליו.

    האם יש מכאן כדי להסיק שלחץ האוויר בצמיגים גבוה מדי? האם הוצאה של אוויר תמנע את הרעידה הזו?

    תודה רבה!
    נתחיל מזה שאתה לא יכול לזהות הפרש גובה של מילימטר או שניים. לא משום זווית ראיה אפשרית ברכיבה. אני מניח שסדק של מספר מילימטרים שיהיה ארוך מספיק יראה לרוכב תוך כדי רכיבה. ברכיבה מהירה, הסדק צריך להיות משמעותי כדי להירשם במוח.
    במשטח המגע של צמיג אופנוע סדק של מספר מ"מ לא יורגש כלל, ללא קשר ללחץ האוויר שהצמיג שרוי בו. סדקים רחבים יותר יתעלו את משטח המגע של הצמיג לתוכם בדומה לקוליס ויגרמו לתזוזה של האופנוע מהקו המתוכנן של הרוכב.

    לחץ אוויר גבוה או נמוך משמעותית יורגש לכל אורך הרכיבה ללא קשר לחריצים באספלט.

    איללכא...וסובבו בגז

אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  2. תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 30-09-2015, 21:03
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 14:03
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 10:56
  5. לחץ אוויר בצמיגים cbr250
    על ידי Amitay בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30-05-2015, 15:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO