היי,
החודש חלק מהיבואנים יצאו במבצעים די אטרקטיביים לכלין שעברה שנה מהגעתם ולכן היבואן חוייב לרשום אותם יד ראשונה.
הסוכנים טוענים שזה יד ראשונה פרטית כמו כל בעלים.
מעוניין לשמוע מגוון דעות על מנת לגבש החלטה.
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
היי,
החודש חלק מהיבואנים יצאו במבצעים די אטרקטיביים לכלין שעברה שנה מהגעתם ולכן היבואן חוייב לרשום אותם יד ראשונה.
הסוכנים טוענים שזה יד ראשונה פרטית כמו כל בעלים.
מעוניין לשמוע מגוון דעות על מנת לגבש החלטה.
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
זה בדיוק מה כמו שרשמת:
החוק מחייב יבואנים לרשום את הכלי על שמם לאחר שנה.
הכלי הוא חדש, עם 0 קילומטר אבל אתה בעצם יד שנייה מה "שמוריד" את הערך.
אני מניח שהיבואנים מורידים את המחיר כדי "להעיף" את הכלי מהמלאי.
בדיוק כמו שרשם מתן מעליי. אתה מקבל כלי חדש לחלוטין עם אחריות מלאה ו-0 ק"מ. השיקול האם היד שרשומה ע"ש הכלי שווה את ההנחה שקיבלת, הוא לגמרי שלך. רק תבדוק שמועד העלייה לכביש (התאריך שבו נרשם הכלי ע"ש היבואן) מתאים לך. שהרי מרגע שהכלי רשום יד, הוא לא נרשם שנה לאחר מכן "שוב". הווה אומר, שיכולים למכור לך גם רשום יד יבואן שנרשם ככזה ב-2017... שזה לא כזה נורא אם זה בא לידי ביטוי במחיר.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
ואין משמעות מבחינת מכירה /סחירות וכו' ש-"יד הראשונה" זה היבואן ולא סתם אדם פרטי?
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
יש יותר מגורם אחד שמשפיע על סחירות הקטנוע כ"משומש".
בגדול ההבדל היחידי בין כלי יד ראשונה יבואן ליד ראשונה קונה זה שרשום ברישיון שאתה יד שנייה.
בסופו של יום מדובר בכלי חדש מהניילונים עם 0 ק"מ.
זה לא שקנית רכב מליסיניג או משהו בסגנון.
מדובר במשהו טכני שהחוק מחייב את היבואנים.
זה דבר ידוע במדינה, לכן העובדה שהיד הראשונה היא יבואן עם 0 ק"מ לא אמורה לגרום להורדת ערך משמעותית (אם בכלל).
אני קניתי כלי 0 ק"מ שכזה בהנחה משמעותית.
אני מתכנן להחזיק אותו הרבה שנים ולכן ליד אין משמעות בשבילי.
(ואני אישית גם לא מתייחס לכמות הידיים שעברו על דו"ג שאני קונה, למעט מקרים חריגים המעוררים תהיות.
שלום
השאלה מה רשום ברישיון. הבנתי שלמרות שעובר יד רשום סוג של חברה לשעבר. מה גם שלפי מחירון רשום 8 אחוזים הורדה. השאלה האם באמת משפיע??
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
תודה על התשובה. לא צריך לחכות לטסט, אפשר פשוט ללכת להוציא חדש. אז לאחר קבלת רישיון על שמי לא יהיה שום אזכור לעניין הרישום על היבואן?
כמו שרשמתי ראיתי במחירון שמורידים 8% על זה שהראשון היה יבואן 0 קמ (כמו בליסינג 0 קמ). האם זה המצב??
תכלס, כמה מורידים מהמחיר? 10%, תקנה. פחות, כלי שהיה בשימוש פחות ממה שאתה רוצה לקנות עם 2000 ק"מ, תקנה ב20% פחות מהמחירון.
בערך 10,000 פחות.
לא ליד האופנוע, לא יודע מה רשום.