עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 50

אשכול: מה זה "צריכת שמן טבעית"?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79

    מה זה "צריכת שמן טבעית"?

    קניתי קטנוע חדש Downtown 350i, ואחרי כמה חודשים אני אני שם לב שהשמן יורד. בערך ב1000 ק"מ השמן ירד מהפס הכי גבוהה לקרוב לגבול התחתון (בערך ל1/4).

    הלכתי למוסך המרכזי,שאלו אותי אם יש נזילה מהקטנוע אמרתי לא, ואז אמרו לי שזה לא תקלה, המנוע אוכל שמן וצריך למלא מידי פעם.

    בספר רכב של קימקו רשום ככה:

    Troubleshooting: Oil level too low

    *Natural oil consumption
    *Oil leaks
    *Worn piston rings
    *Worn valve guide
    *Worn valve guide seal

    לא מובן לי בדיוק, מה זה "צריכת שמן טבעית" ?

    ממה שאני יודע (אם זה לא נכון אני אשמח אם מישהו יתקן אותי) על מנוע 4 פעימות, אם יורד שמן זה אומר שהשמן נכנס לתא בעירה ונשרף יחד עם הדלק - או שהוא נכנס מאזור גל הארכובה ואז התקלה בטבעת בוכנה או שנכנס מאזור הראש צילינדר ואז בעיה בשסתומים/גומיות שסתומים.

    איך יכול להיות שמנוע "צורך" שמן באופן טבעי? אשמח להסבר אם מישהו יודע

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    כל מנוע צורך שמן אין דבר כזה שלא, יש מנועים שהצריכה כלכך קטנה שקשה למדוד אותה בעזרת המדיד ואז מגיע הטיפול שבו מחליפים שמן וממלאים חזרה לקו העליון.
    היצרנים משחקים עם התאמת הצילנדר לבוכנה כדי להשיג כל מיני דברים כמו צריכת דלק ועוד ולזה יש השלכות על צריכת השמן.

    תנסה לבדוק כמה במיליטרים המנוע צורך כדי להבין אם זאת בעיה או לא, אם יורד 100 מ"ל ב1000 ק"מ זה נורמלי, אגב בתחום הרכב היצרנים קבעו שעד ליטר ב1000 קילומטר זה נורמלי אבל זה כמובן כסת"ח כדי לבטל מקרי אחריות יקרים.

    בנוסף אם אתה קבוע רוכב במצערת פתוחה לרווחה לפרקי זמן ארוכים הצריכה תגדל

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ליטר ל1000 ק"מ? באופנועים?
    אני מכיר 3 ליטר ל5000 ק"מ ברכבים. ושם יש הרבה יותר שמן בעוקה...

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מנוע חדש עשוי לצרוך יותר שמן חכה כמה אלפים.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    ליטר ל1000 ק"מ? באופנועים?
    אני מכיר 3 ליטר ל5000 ק"מ ברכבים. ושם יש הרבה יותר שמן בעוקה...
    רשמתי ברכבים לא באופנועים סתם אנקדוטה שמנוע אמור לצרוך שמן, יצא לי ולכמה חברים לשאול במוסך והתשובה הייתה זהה כמובן שזה משתנה מיצרן ליצרן ולא דגמתי את כולם, בכל מקרה זה נתון מוגזם שנועד לחסוך כסף ליצרנים אבל אין הרבה מה לעשות עם זה.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    בסקודה שלי (חדשה) הצריכה הגיעה לליטר לאלף ק"מ. בספר רכב זה עדיין הוגדר תקין.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אם לא הייתי פוחד מהאביר הגרמני שיבוא לחרב גם את השרשור הזה, הייתי אומר לך משהו על הסקודה שלך.

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    כל מנוע צורך שמן אין דבר כזה שלא, יש מנועים שהצריכה כלכך קטנה שקשה למדוד אותה בעזרת המדיד ואז מגיע הטיפול שבו מחליפים שמן וממלאים חזרה לקו העליון.
    היצרנים משחקים עם התאמת הצילנדר לבוכנה כדי להשיג כל מיני דברים כמו צריכת דלק ועוד ולזה יש השלכות על צריכת השמן.
    אני לא מצליח להבין אבל, מה זה "צורך" ? לאן השמן הולך? אם אין נזילה, ושמן לא חודר לתוך התא בעירה, לאן הוא נעלם? איך?

    רשמת "משחקים עם התאמת צילינדר לבוכנה", זאת הסיבה לצריכה "טבעית"? יצרן משחק עם ההתאמה ביניהם ואז היא לא מושלמת ב100 אחוז, ואז שמן כן חודר לתוך התא בעירה?
    נערך לאחרונה על ידי Vision; 23-04-2019 בשעה 21:52.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79
    --נמחק--

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    בהמשך למה שדרזדנר רשם, אחת הדרכים של יצרני מנועים "לשפר" את צריכת הדלק היא באמצעות שימוש ברינגים שתופסים חלש ולכן מקטינים את החיכוך וההפסדים.
    רק שרינגים חלשים יכולים לאפשר לשמן לחדור לצילינדר ולהשרף (ובמקרים מסוימים לגרום לדלק לזלוג לתוך השמן - ע"ע הונדה סיוויק החדשה באיזורים ארקטיים).
    אז כן, זה יכול להיות נורמלי אבל ליטר שלם על אלף ק"מ זה וואו.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    בכל מנוע בוכנה הדלק והשמן נפגשים על הדפנות של הצילינדר ללא קשר "לחוזק התפיסה" של הרינגים.
    אותו שמן נגרף לתא השרפה והדלק זולג לאגן,גם ההדף חודר לאגן ותוצרי השרפה מזהמים את השמן (כמו הדלק).
    הכל נעשה בכמות מבוקרת.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79
    אז אם בכל מנוע שמן גם ככה נכנס לצילינדר ונשרף, אז התפקיד של הטבעת בוכנה זה בעצם לא למנוע את זה אלא רק להפחית?

    ואם כן, איך אפשר לדעת אם השמן יורד בגלל בעיה בטבעת, או שזה צריכה טבעית? צריך לפתוח את המנוע ולבחון פיזית את הטבעת?

    ואם השמן שיורד לי זה כן בגלל "צריכה טבעית" של המנוע, איך יכול להיות שזה התחיל לקרות רק אחרי הטיפול 1000? הרי אם זה צריכה טבעית זה אמור להיות נתון די קבוע לא? ואיך יכול להיות שלאף בעלים של דאוןטאון שדיברתי איתו אין ירידת שמן (שניתנת לאבחון בעין לפחות). לא ממלאים טיפת שמן בין טיפולים. ודיברתי עם איזה 20 אנשים כמה מהם אפילו מהפורום הזה.

    רק למנוע שלי יש "צריכה טבעית" של שמן ול20 אחרים לא? זה לא מוזר?

  13. #13
    Member הסמל האישי של ofirus
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    240
    שאלה לפות"ש קצת לא מובן לי

    האם צריכת השמן הגבוהה אליה שמת לב קרתה לפני הטיפול

    "
    קניתי קטנוע חדש Downtown 350i, ואחרי כמה חודשים אני אני שם לב שהשמן יורד. בערך ב1000 ק"מ השמן ירד מהפס הכי גבוהה לקרוב לגבול התחתון (בערך ל1/4). "
    או אחרי הטיפול
    "אם השמן שיורד לי זה כן בגלל "צריכה טבעית" של המנוע, איך יכול להיות שזה התחיל לקרות רק אחרי הטיפול 1000?"

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה
    אז אם בכל מנוע שמן גם ככה נכנס לצילינדר ונשרף, אז התפקיד של הטבעת בוכנה זה בעצם לא למנוע את זה אלא רק להפחית?

    ואם כן, איך אפשר לדעת אם השמן יורד בגלל בעיה בטבעת, או שזה צריכה טבעית? צריך לפתוח את המנוע ולבחון פיזית את הטבעת?

    ואם השמן שיורד לי זה כן בגלל "צריכה טבעית" של המנוע, איך יכול להיות שזה התחיל לקרות רק אחרי הטיפול 1000? הרי אם זה צריכה טבעית זה אמור להיות נתון די קבוע לא? ואיך יכול להיות שלאף בעלים של דאוןטאון שדיברתי איתו אין ירידת שמן (שניתנת לאבחון בעין לפחות). לא ממלאים טיפת שמן בין טיפולים. ודיברתי עם איזה 20 אנשים כמה מהם אפילו מהפורום הזה.

    רק למנוע שלי יש "צריכה טבעית" של שמן ול20 אחרים לא? זה לא מוזר?

    לבוכנה בקטנוע שלך יש 3 טבעות.
    התפקיד העיקרי של 2 הטבעות העליונות הוא לאטום את ההדף (גם קיים שוני בין הטבעת העליונה ביותר לאמצעית שאין טעם להיכנס אליו).

    הטבעת השלישית היא טבעת השמן.
    התפקיד שלה זה למרוח שמן על הצילינדר ולגרוף אותו חזרה לאגן בזמן התנועה של הבוכנה.
    כאשר הטבעת הזו תפוסה (בד"כ בגלל לכלוך שאין במנוע שנסע רק 1000 ק"מ או בגלל סיבה אחרת) נשרף הרבה שמן.
    כמו שיהיה כאשר הרבה הדף יחדור את 2 הטבעות העליונות (מזכיר שאין דבר כזה אטימה מושלמת ובאופן תקין תהיה חדירה של הדף).

    במנוע שהרגע סיים הרצה עדינה (?) ההתאמה בין הצילינדר לטבעות העליונות עדיין לא טובה כמו שתהיה אחרי 5K ק"מ או כבר לפני (תלוי בכמה תעמיס בזמן הקרוב).
    טבעות הדחיסה נפתחות ומתכווצות - תלוי בפעימה לכן ככל שתכניס יותר נפח תערובת הטבעות יצמדו חזק לצילינדר מה שיגביר שחיקה וההתאמה תגיע מוקדם יותר.

    את טיב האטימה של הטבעות דחיסה אפשר לבדוק בעזרת בדיקת דליפה (leak down test) שכדאי שתעשה בהמשך ולא אחרי 1000 ק"מ הסברתי שם ^.
    את מצב טבעת השמן אי אפשר לבדוק בעזרת כלים אולי יש דרך שאני לא מכיר.

    שמן יכול להישרף בכלל דרך השסתומים.
    לכל שסתום יש אטם גומי ותחתיו יש תותב שבו השסתום זז.
    כאשר האטם פרוץ או כאשר יש חופש לא תקין בתותב \ הוא סדוק וכו השסתום כבר לא יזוז ישר וזה יגרום לאטם להיפרץ ולשמן להגיע לשרפה.

    סיבה נוספת תהיה בגלל הצפת דלק בזמן עמידה דלק שמטפטף כאשר המנוע כבוי יגיע ישירות לאגן שמן.
    שמן מהול בדלק הוא דליל וחודר בקלות את אזורי האטימה ונשרף.
    כמו שמן בצמיגות נמוכה מהדרוש (תבדוק מה שמו ומה כתוב בספר).

    לסיכום שלא יהיה ספק צריכת השמן שלך לא טבעית.
    אבל בגלל שהמנוע חדש הייתי ממליץ לגזגז בנדיבות (בטמפ' עבודה! ולא על מנוע קר) ולבדוק בעוד 1000 - 1500 ק"מ.

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    רק חידוד ספציפית למנוע הזה.
    כאן אין הצפת דלק כי הוא מוזרק.
    בנוסף,
    ייתכן וגילית את הצריכת שמן רק אחרי טיפול סוף ההרצה, כי התחלת לרכוב בסל"ד גבוה יותר.
    גם כאן אני מסתייג, כי כאמור לא חוויתי אכילת שמן בדאוןטאון, אבל בסינגלים הישנים יותר שהיו לי, נסיעה בסל"ד גבוה היתה מעלה באופן מוחשי את צריכת השמן.

אשכולות דומים

  1. VSTROM DL 650 2007 - צריכת דלק גבוהה, לא עולה בסל"ד (כ"ע)
    על ידי naorhamagniv בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 07-02-2018, 12:04
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  3. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  4. תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 03-04-2016, 21:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO