לבוכנה בקטנוע שלך יש 3 טבעות.
התפקיד העיקרי של 2 הטבעות העליונות הוא לאטום את ההדף (גם קיים שוני בין הטבעת העליונה ביותר לאמצעית שאין טעם להיכנס אליו).
הטבעת השלישית היא טבעת השמן.
התפקיד שלה זה למרוח שמן על הצילינדר ולגרוף אותו חזרה לאגן בזמן התנועה של הבוכנה.
כאשר הטבעת הזו תפוסה (בד"כ בגלל לכלוך שאין במנוע שנסע רק 1000 ק"מ או בגלל סיבה אחרת) נשרף הרבה שמן.
כמו שיהיה כאשר הרבה הדף יחדור את 2 הטבעות העליונות (מזכיר שאין דבר כזה אטימה מושלמת ובאופן תקין תהיה חדירה של הדף).
במנוע שהרגע סיים הרצה עדינה (?) ההתאמה בין הצילינדר לטבעות העליונות עדיין לא טובה כמו שתהיה אחרי 5K ק"מ או כבר לפני (תלוי בכמה תעמיס בזמן הקרוב).
טבעות הדחיסה נפתחות ומתכווצות - תלוי בפעימה לכן ככל שתכניס יותר נפח תערובת הטבעות יצמדו חזק לצילינדר מה שיגביר שחיקה וההתאמה תגיע מוקדם יותר.
את טיב האטימה של הטבעות דחיסה אפשר לבדוק בעזרת בדיקת דליפה (leak down test) שכדאי שתעשה בהמשך ולא אחרי 1000 ק"מ הסברתי שם ^.
את מצב טבעת השמן אי אפשר לבדוק בעזרת כלים אולי יש דרך שאני לא מכיר.
שמן יכול להישרף בכלל דרך השסתומים.
לכל שסתום יש אטם גומי ותחתיו יש תותב שבו השסתום זז.
כאשר האטם פרוץ או כאשר יש חופש לא תקין בתותב \ הוא סדוק וכו השסתום כבר לא יזוז ישר וזה יגרום לאטם להיפרץ ולשמן להגיע לשרפה.
סיבה נוספת תהיה בגלל הצפת דלק בזמן עמידה דלק שמטפטף כאשר המנוע כבוי יגיע ישירות לאגן שמן.
שמן מהול בדלק הוא דליל וחודר בקלות את אזורי האטימה ונשרף.
כמו שמן בצמיגות נמוכה מהדרוש (תבדוק מה שמו ומה כתוב בספר).
לסיכום שלא יהיה ספק צריכת השמן שלך לא טבעית.
אבל בגלל שהמנוע חדש הייתי ממליץ לגזגז בנדיבות (בטמפ' עבודה! ולא על מנוע קר) ולבדוק בעוד 1000 - 1500 ק"מ.



ציטוט ההודעה בתגובה