ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה
Tribalmistyc2 -
תודה רבה על ההסבר!

ההרצה שעשיתי לא הייתה עדינה במיוחד. כן הקפדתי מאודלחמם את המנוע ולתת לו להגיע לטמפרטורת עבודה, להתחיל נסיעה בעדינות.
אבל דאגתי לגוון את הנסיעה על כל טווח הסל"ד. גם נסיעה בעיר, גם כבישים מפותלים וגם כבישים מהירים.
אז אתה אומר לתת גז ולחכות עוד קצת. זה בכל מקרה מה שאני יעשה, זה לא כאילו יש לי ברירה. הם טוענים שאין שום תקלה גם ככה.

אתה ו
Dresdner הזכרתם צמיגות שמן. כן שמתי לב למשהו

ההמלצה בספר רכב היא SAE 5W-50. ורשום שם שאם הוא לא זמין ניתן להשתמש בכמה סוגים אחרים (יש רשימה).
שהסתכלתי בחשבונית על הטיפול הרצה, שמתי לב שהם שמו לי שמן סינטטי מלא 5W-40. שלא רק שהוא לא המומלץ, אלא הוא גם לא ברשימת האלטרנטיבות.

יש מצב שזה מקור הבעיה? זה גם יסביר למה זה התחיל לי ב1000ק"מ. מצד שני אני מניח שהמוסך המרכזי משתמש באותו סוג שמן לכל הקטנועים האלה. אז רק המנוע שלי לא מסתדר עם השמן הזה?

עוד שאלה, למישהו יש מושג אם קטנוע חדש יוצא מהמפעל כבר עם שמן מנוע בפנים? או שהוא יוצא מהמפעל בלי שמן, והיבואנים ממלאים שמן כשהם מקבלים את הקטנוע?


שמן 50 יותר סמיך משמן 40 לכן יכול להיות שעם 40 יש יותר צריכת שמן.
עד שלא תתן מספרים לא נוכל לדעת אם זה טבעי או לא, יש מנועים שההבדל בין הקווים הוא רק 200 מ"ל.

לגבי מי ממלא את השמן לפחות באירופה כלים שמיוצרים באירופה מגיעים ללקוחות עם שמן שמילאו במפעל, היה מישהוא שטען בפייס בוק שאופנועים חדשים שמגיעים למטרו מקבלים את השמן במוסך, לא. בטוח עד כמה אמין המידע הזה.