ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
כמו שכתבתי, ניסיתי מראש להימנע מ"המלל הזה".

כל יום אני רוכב לעבודה באותו מסלול. בקיץ, ברמזור הראשון, המאווררבד"כ מתחיל לעבוד. בחורף, אין שלב בנסיעה שהטמפרטורה עולה מעל 90 מעלות.מדובר על 4 בשורה עם קירור נוזל.זו טעות לחשוב שלטמפרטורה החיצונית אין השפעה על הטמפרטורה הממוצעת שלהמנוע. רוצה עוד דוגמה? תנסה להיזכר כמה זמן עובד המאוורר ברמזור כשהטמפרטורה בחוץ5 מעלות וכשהיא 35 מעלות. ברור שטמפרטורת העבודה הממוצעת (ובעכבותיה הצמיגותהממוצעת) תלויה בטמפרטורה החיצונית.
העניין יהיה לשים את זה במספרים, מה הממוצא טמפרטורת המנוע בחורף ומה בקיץ, המספרים לא יהיו זהים בין אופנוע לאופנוע כי מערכות הקירור לא זהות אבל המספרים לדעתי יהיו קטנים.
בקטמ שהיה לי כל עמידה ברמזור של כמה דקות ללא תלות בטמפרטורת הסביבה תגרום למאוורר לעבוד בנוסף שכתוב 40 למשל שזה הצמיגות בטמפרטורת העבודה של המנוע, טמפרטורת העבודה היא כבר מספר ממוצא אז הכל הוא בערך ונע סביב ממוצאים, לכן אין סיבה לשנות את צמיגות השמן מהמלצת יצרן שהחום הישראלי הוא לא ממש יוצא דופן ולא נחשב לקיצוני.