ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה
Dresender, א הזקן - תודה רבה על התשובות אני בהחלט אנסה להחליף לשמן צמיגי יותר.

אני פשוט לא מבין. זה המוסך המרכזי, וזה הקטנוע אחד הנפוצים בארץ, הם בטח מטפלים במאות כאלה כל חודש. אמור להיות להם מספיק ניסיון בזה ואם היו בעיות עם הסוג שמן שהם שמים אני מניח שהיו תלונות והם היו משנים (למרות שבאמת לא מובן לי למה הם שמים שמן בצמיגות שלא מצוינת ברשימה של קימקו) .

דווקא המנוע שלי צריך שמן בצמיגות גבוהה יותר? הם שמים שמן 5W-40 במאות קטנועים אחרים ורק שלי עושה בעיות? זה לא מסתדר.

Dresender - רשמת שקטנועים אמורים להגיע עם שמן מנוע בפנים כבר מהמפעל, זאת אומרת שאני יכול להניח שהקטנוע, לפני הטיפול הראשון ב1000ק"מ, היה עם שמן 5W-50?
זאת ההמלצה של קימקו בספר רכב, נראה לי טיפשי שהם ימליצו על השמן הזה אבל הקטנוע יצא ממפעל עם סוג אחר.
אם זה נכון, אז זאת עוד אינדיקציה שזה סוג השמן שגורם לבעיה(בגלל שהתחלתי לשים לב לבעיה אחרי הטיפול) ואז אולי באמת הסוג שמן שהמוסך המרכזי שם הוא לא נכון? אולי מישהו שם עשה טעות?

מעניין אותי לבדוק עם בעלי קטנועים אחרים שמטפלים בעופר אבניר איזה סוג שמן מחליפים להם בטיפולים. השאלה איפה אני מוצא כאלה:\

אני בכל מקרה עוקב אחרי הצריכה בצורה מדויקת עכשיו, ברגע שיהיה לי נתון עקבי אני אעדכן.
לא רשמתי שקטנועים מגיעים עם שמן מהמפעל אלה שאני יודע שאופנועים שמיוצרים באירופה מגיעים ללקוחות באירופה עם שמן וחוץ מלהרכיב מראות האופנוע מגיע מושלם.

בכל מקרה עדיין לא ידוע אם בכלל זאת בעיה, בכל מקרה שני הסוגים לא יגרמו נזק אבל יכול להיות שבאחד צריכת השמן תיהיה יותר מהשני.

אל תתרגש מצריכת שמן כל עוד מדובר בכמויות קטנות.
נסה לבדוק כמה באמת המנוע צורך.