אתמול ניסיתי משהו אחר, ניתקתי צינור אוויר שמגיע מכיוון פילטר אוויר כדי לבדוק האם יוצא דלק בחזרה דרך גוף המצערת (אצלי זה הזרקה) ואז נזכרתי איך פעם בזמנו חבר ניסה להניע רכב וסתם עם היד את הכניסה של האוויר בגוף המצערת וזה גם מה שעשיתי ואז ניסיתי להניע.
הפעם הקטנוע עשה קולות שהוא כמעט מניע אז הורדתי את היד והוא כן הניע לשנייה ונכבה ואז סתמתי עם 3 אצבעות על מנת לתת לו קצת אוויר והוא שוב הניע לשנייה ונכבה וככה אחרי 4-5 ניסיונות הוא הניע ונשאר מונע. אבל, ברגע שנתתי גז הוא כאילו נחנק ואז מעלה טורים.
כעבור דקה הוא התחמם ואז הניע בלי בעיה מהפעם הראשונה.
אני מבין שהבעיה היא איפה שהוא עם אוויר/דלק אבל לא יודע להגיד בוודאות.
לפי התופעה שהרגע פירטתי, מה יכולה להיות הבעיה?
שוב מזכיר, נבדק כיוון שסתומים והכל תקין.
שעון קומפרסיה הוזמן ועדיין לא הגיע.
המחשב מאותת לך על תקלות, תפתור אותם לפני שאתה מחליף את כל האופנוע, אם המחשב לא יודע שהמנוע קר הוא לא יפצה על זה ולא תוכל להניע וזה מה שכנראה קורה, היות ויש לך מספר רב של תקלות הבעיה יכולה להיות במחשב עצמו או בצמת החיבורים, בדקת רציפות בחוטים ושאין קצר?, המחבר תקין? אולי מעכת/שברת את הפינים בעת ההרכבה? קורוזיה חדירת מים, צמה נמעכה באחד הפיתולים?
בדקתי רציפות ועל פניו הכל נראה תקין. אין קצרים, אין פינים מעוכים/שבורים, אין קורוזיה.
ועוד תופעה מעניינת, כאשר המושב מורכב ואני נותן סארטר אז הוא לא מראה סימנים שהוא רוצה להניע וכאשר אני מוריד את המושב אז הוא כן מראה סימנים ואפילו התחיל להניע מהפעם הרביעית-חמישית, אבל למרות שהוא הניע כאשר אני מסובב מצערת עד הסוף הוא לא מעלה טורים אלא כאילו נחנק ואם אני מעלה מצערת בהדרגה אז הוא כן מעלה טורים.
הוחלף מזרק לחדש
יש עדכון!!!
הגיע שעון קומפרסיה והבדיקה מראה שיש 70 psi.
לפי ספר מכונאי אמור להיות בין 140-200.
מה יכול להיות חוץ מבוכנה, רינגים ושסתומים?
לא ולא. למה צריך מקור מתח חיצוני?
חייב מצערת פתוחה?
כדי שהסטארטר יהיה חזק ומהיר צריך מקור כוח בריא. לפעמים המצבר לא מספיק.
כנ"ל לגבי המצערת- כדי להקל על שאיבת האוויר וליזור לסטארטר.
טוב, עדכון קטן, עם מצערת פתוחה הלחץ עלה ל 100 אבל זה עדיין נמוך מהגדרות היצרן.
נראה לי אין מנוס מלפתוח את המנוע.
טוב,
אז לאחר פתיחת המנוע, שלייף לשסתומים, החלפת בוכנה ורינגים, אין שום שיפור אלא להיפך, אם מקודם הקומפרסיה הייתה 100psi אז עכשיו זה ירד ל 90.
עדיין, מניע רק אם שופכים טיפה דלק לכיוון המזרק אבל במהירות של 50-60 הוא מתחיל טיפה להיחנק ולא עולה בסל"ד/מהירות כמו פעם.
לאחר שהמנוע התחמם הוא מניע בלי בעיה.
יש עוד הצעות של מה ניתן לעשות?
כן, ברכב שלי, גם לא וואו... הראה 140